Lib til MS Word genering?
Fra : Johan

Dato : 23-03-01 10:40

Hej folkens

Nogen der kender til et library der kan bruges til at generere MS Word filer
i PHP? Er det ikke muligt? Eventuelle links vil være velkomne

/Johan

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 23-03-01 10:50

On Fri, 23 Mar 2001 10:40:13 +0100, Johan wrote:

>Nogen der kender til et library der kan bruges til at generere MS Word filer
>i PHP? Er det ikke muligt? Eventuelle links vil være velkomne

Må jeg tillade mig at anbefale pdf istedet. Såvidt jeg husker kan php
generere sligt, og det er en kende mindre properitært.

--
Søren O.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
- Unkown

Fra : Johan

Dato : 23-03-01 11:07

> Må jeg tillade mig at anbefale pdf istedet. Såvidt jeg husker kan php
> generere sligt, og det er en kende mindre properitært.

Jeg ved det. Men ønsker både en genering af PDF og Word fil... det vil være
det mest optimale. Så ønsker et Word lib og som skal køre sammen med
PDF'en..

mvh

Johan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-03-01 12:37

"Johan" <tcr480@ofir.dk> writes:

> Nogen der kender til et library der kan bruges til at generere MS Word filer
> i PHP? Er det ikke muligt? Eventuelle links vil være velkomne

Du kan vel gøre det via COM. Men det kræver selvsagt at du kører det
på en Windows Server:
http://www.php.net/manual/en/ref.com.php

Fra : Johan

Dato : 23-03-01 13:07

> Du kan vel gøre det via COM. Men det kræver selvsagt at du kører det
> på en Windows Server:
> http://www.php.net/manual/en/ref.com.php

Er det virkelig kun muligt at gøre det via en Windows Server? "Nægter" at
køre på NT servere... det er ikke liiiiiige mig...

/Johan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-03-01 13:12

"Johan" <tcr480@ofir.dk> writes:

> Er det virkelig kun muligt at gøre det via en Windows Server? "Nægter" at
> køre på NT servere... det er ikke liiiiiige mig...

:)

Ok, så brug PDF som det allerede er foreslået. De fleste har
acrobat-reader liggende, og din læserskare bliver noget større.

Fra : Johan

Dato : 23-03-01 13:30

> Ok, så brug PDF som det allerede er foreslået. De fleste har
> acrobat-reader liggende, og din læserskare bliver noget større.

Jamen det er meningen begge dele skal genereres.... så det løser jo ikke
problemet. Så læserskaren bliver 99% eller ligende...

Jeg har nu taget kontakt til Sun for at høre omkring noget generering af et
library fra deres StarOffice...

/Johan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 23-03-01 13:28

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig kun muligt at gøre det via en Windows Server? "Nægter" at
> køre på NT servere... det er ikke liiiiiige mig...

MS Word er nu en gang en MS ting, evt. kan du prøve at hente
http://freshmeat.net/projects/antiword/, den kan lave word om til
postscript(og ascii for den sags skyld), så det ser nogenlunde rigtigt ud -
der kan du nok få fat i nogle gode pointere til hvordan word formatet er
opbygget, og selv prøve at skrive dit eget word lib.

/N

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-03-01 14:55

On Fri, 23 Mar 2001 13:07:05 +0100, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Er det virkelig kun muligt at gøre det via en Windows Server? "Nægter" at
>køre på NT servere... det er ikke liiiiiige mig...

Yep, ideen med COM-adgang er, at man tilgår andre programmer på den
computer/server, PHP køres fra. Her kan man så fx åbne Word, skrive
lidt i det, lave lidt søg&erstat, og i det hele taget alt det, man
ellers kan gøre i Word.

Så det er ikke en "Word-dokument-generator", men en "Åbn et program og
gør noget i det program"-ting. Så det, det reelt kræver, er også at
Word er installeret på serveren.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Christian Schmidt

Dato : 25-03-01 16:14

Johan wrote:

> Nogen der kender til et library der kan bruges til at generere MS Word filer
> i PHP? Er det ikke muligt? Eventuelle links vil være velkomne

Efter at have læst tråden er det ikke gået op for mig, hvorfor du har
behov for at lave Word-filer.

Men hvis du blot har lyst til at lave nogle filer, der kan læses af
Word, så kunne du måske overveje at bruge et andet filformat end Words
eget, fx RTF. Jeg tror, at du vil få meget lettere ved at finde
værktøjer til at generere RTF-filer end Word-filer. Samtidig
understøttes RTF af stort set ethvert tekstbehandlingsprogram.

Christian