Optiske mus - pro/kontra??
Fra : p

Dato : 23-03-01 10:11

Jeg overvejer at købe en optisk mus. Er de mere præcise (det vil jeg da gå
ud fra) og er der i det hele taget nogen ulemper??

På forhånd tak!

Fra : Mogens

Dato : 23-03-01 10:39

On Fri, 23 Mar 2001 10:11:29 +0100, "p" <keyser_soze@sol.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe en optisk mus. Er de mere præcise (det vil jeg da gå
>ud fra) og er der i det hele taget nogen ulemper??

Hej

Hvis du med en optisk mus mener en mus uden kugle, så vil jeg
til enhver tid vælge sådan en fremfor den gamle slags.

Jeg bruger en MS Intellimouse og en Logitech Mouseman, begge
optiske, på mine PC'ere og de virker bare kanon godt.
Begge er uhyre præcise og reagerer lynhurtigt. Meget bedre en
nogen mus med kugle som jeg nogensinde har haft.

Det største plus ved de optiske er nok at man aldrig skal slås med
at rense kugle og ruller for skidt.

Mvh Mogens

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-03-01 12:20

"p" <keyser_soze@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe en optisk mus. Er de mere præcise (det vil jeg da gå
> ud fra) og er der i det hele taget nogen ulemper??
>
> På forhånd tak!

Tjaa - sådan en optisk mus er da meget sjov og den laver nogle sjove farver
når man flytter den. Og ja, man skal ikke rense den, selvom der godt kan
samle sig lidt snavs der hvor den registrer underlaget (det lille plastic
hul i bunden)

Jeg har købt en Boomslang, som til enhver tid er bedre end alle optiske mus
på markedet. Men .. i dag er det nærmest en smagssag. Skal du game vil jeg
anbefale en boomslang, men almindelig windows brug så er alle mus udmærkede.
Læg lige mærke til at en MS Intellimouse explorer er ret stor Så en
bette knejt kan måske have lidt problemer med at holde rundt om den.

Mvh. Peter Jensen

Fra : Vladislav

Dato : 24-03-01 13:08

RE: Mogens

"Hvis du med en optisk mus mener en mus uden kugle, så vil jeg
til enhver tid vælge sådan en fremfor den gamle slags."

Og den kører lige så perfekt under alle dine windoze-spil ? Det tvivler jeg
stærkt på!

Uden diskussion er den optiske mus en hel del bedre en den "almen.",
så længe man ikke bruger den til nogle hård-RAM-og-grafik krævende spil -
musen virker jo på den måde at den udsender et signal som bliver reflekteret
af et eller andet overflade - hvis spillet begynder at gå lidt i stå eller
du er lav på dine ressourcer, så bliver signalet IKKE sendt tilbage til
receiveren med den samme, nødvendige frekvens, og det medfører at din mus
begynder at "hacke" !

Konklusion:
Hvis du ikke spiller så meget og skal bruge musen til nogle apps osv, så
invester i en optisk mus, ellers behold din gamle (evt. køb en bedre model -
husk at rense den nogle gange imellem)

Fra : Mogens

Dato : 24-03-01 17:28

On Sat, 24 Mar 2001 13:07:56 +0100, "Vladislav" <vladi@image.dk>
wrote:

>Og den kører lige så perfekt under alle dine windoze-spil ? Det tvivler jeg
>stærkt på!

Jeg spiller mange 3D spil som f.eks. Half Life, Soldier Of Fortune,
Unreal Tournament og Quake 3, og alle disse spil styres med
musen. Jeg har aldrig haft nogen som helst problemer med at
køre disse spil sammen med den optiske mus og det er ikke
fordi at jeg har nogen super PC at køre dem på. Snarere tvætimod.
( Celeron 533 med TNT grafikkort )

Mvh Mogens