MS Windows
briani 27239
boot cd
Fra : Mikael L

Dato : 17-04-03 14:39

Hey NG

Jeg ved ikke om dette er den rigtige NG.
Men mit problem ligger i at lave en Win Xp pro boot cd med SP på. Jeg kan
fint lave den med Nero. Men jeg kan bare ikke boote fra den, meget
mærkeligt.
Er der nogen der kan hjælpe.

mvh

Mikael

Fra : Madsen

Dato : 17-04-03 14:50

Mikael L skrev:

> Men mit problem ligger i at lave en Win Xp pro boot cd med SP på.
> Jeg kan fint lave den med Nero. Men jeg kan bare ikke boote fra
> den, meget mærkeligt.

Du har temmelig sikkert ikke indtastet de rigtige værdier i Nero,
eller også har du ikke fået de rigtige bootfiler med over på cd'en.
Prøv: <http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm>

Første gang jeg prøvede fik jeg f.eks. ikke indsat tallet 4 i 'Number
of loaded sectors' i Nero. Det var nok til at jeg ikke kunne boote på
cd'en.

Madsen.

Fra : Leif Pedersen

Dato : 17-04-03 14:52

"Mikael L" <lassenmikael@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men mit problem ligger i at lave en Win Xp pro boot cd med SP på. Jeg kan
> fint lave den med Nero. Men jeg kan bare ikke boote fra den, meget

Hvordan har du lavet denne boot cd?
Inden du kører sp1 ind på skiven skal den kunne starte op og her efter andre
ting ind. Hvis du gør det hele på en gang er der ingen boot.
For at brænde ektra ting ind på boot cder skal der bruges neroexpress.
Har selv været ude for det samme.

Anders

Fra : Mikael L

Dato : 17-04-03 15:01

Hey Hey

Jeg har brugt Bart's way to create bootable CD-Rom. Flugt den til punkt og
prikke.
http://www.nu2.nu/bootcd/

mvh

Mikael

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-04-03 16:26

> [...]

> efter andre ting ind. Hvis du gør det hele på en gang er der ingen
> boot. For at brænde ektra ting ind på boot cder skal der bruges

Det er noget sludder. Man skal bare sørge for, at der er en bootsektor
på CDen. Denne kan hentes ved at bruge isobuster på den originale XP CD
eller ved at bruge muligheden for at hente data fra en dosdiskette.

Se i øvrigt Madsens henvisning.

--
Morten http://miljokemi.dk