MS Windows
briani 27239
2 x Apache.exe
Fra : Christian H. Nielsen

Dato : 17-04-03 12:47

Jeg er ikke den store haj til system administration, så jeg ville lige høre,
om I her fra nyhedsgruppen kunne hjælpe mig med et (forhåbentligt) mindre
problem.

Det drejer sig om, at jeg har installeret Apache HTTP server demonen på min
computer, så jeg kan teste mine hjemmesider og dele dokumenter med venner og
kolleger.
Mit problem er, at jeg på en eller anden måde har sat Windows til, at starte
Apache.exe 2 gange, så de begge to kører i baggrunden som aktive
systemprocesser. Umiddelbart virker alting som det skal, men når man skal
lukke maskinen ned, kommer der en fejlmeddelelse, når den anden Apache
prøver, at skrive sig i loggen, som den første Apache allerede har lukket og
låst.

Mit spørgsmål er så, hvordan og hvor jeg skal konfigurere, så der kun bliver
sat 1 Apache.exe igang.

Håber I kan hjælpe, og på forhånd tak.
Christian H. Nielsen

Relevante systemspecifikationer:
OS: Microsoft Windows 2000 Professional, Service Pack 3. Dansk
HTTPd: Apache 1.3.26
Har desuden installeret et nyttigt lille program der virker ligesom msconfig
fra Windows 95/98, hentet herfra: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-04-03 14:21

Christian H. Nielsen (chn83@c.dk) skrev:

> Mit spørgsmål er så, hvordan og hvor jeg skal konfigurere, så der kun
> bliver sat 1 Apache.exe igang.

Jeg har også 2 x apache.exe kørende.
Det er meningen.

Problemet må være noget andet.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk