SELECT SÆTNING MED SUBQUERIES PROBLEM
Fra : Dennis T. Holm

Dato : 16-04-03 13:15

hej

Har et spørgsmål til forsamlingen.. Måske er det lidt svært at gennemskue
når man ikke lige selv sidder med det ...Men håber der er nogen som kan se
hvad det er jeg mener...

Jeg har en Query som skal vælge Ordre nummer og hvilken aktivitet der er
knyttet til den samt hvor mange timer der er brugt på den aktivitet..

SELECT Agr.OrdNo,
(SELECT SUM(Agr.NoReg)
FROM Agr INNER JOIN
ProdTr ON Agr.OrdNo = ProdTr.OrdNo INNER JOIN
R7 ON Agr.R7 = R7.RNo INNER JOIN
R8 ON Agr.R8 = R8.RNo
WHERE (R8.Nm = 'Produktion')) AS ProdTid,

(SELECT SUM(Agr.NoReg)
FROM Agr INNER JOIN
ProdTr ON Agr.OrdNo = ProdTr.OrdNo INNER JOIN
R7 ON Agr.R7 = R7.RNo INNER JOIN
R8 ON Agr.R8 = R8.RNo
WHERE (R8.Nm = 'Efterbearb.')) AS EfterATid

FROM Agr INNER JOIN
ProdTr ON Agr.OrdNo = ProdTr.OrdNo INNER JOIN
R7 ON Agr.R7 = R7.RNo INNER JOIN
R8 ON Agr.R8 = R8.RNo
GROUP BY Agr.OrdNo, Agr.NoReg
ORDER BY Agr.OrdNo

Querien har en fejl, den vælger ALLE antal timer i min Agr tabel som er lige
med f.eks. Produktion .. Istedet for at vælge de timer som er lige med
produktion og som hører til den pågældende Ordre Nummer..

Måske er det ikke til at finde rundt i hvad jeg her skriver, men det er da i
det mindste et forsøg værd. Måske kan i se en simpel fejl som gør at den
selecter forkert i mine Subqueries ...

Håber på et hurtigt svar

På forhånd tak .Dennis T. Holm