sql 70 ??
Fra : MBJ

Dato : 15-04-03 21:29

Er det muligt at "reindexere " sin database og dermed nå større performance
?? Er indexering en form for defragmentering ??

MVH

Nybegynderen !!

(Michael)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-04-03 21:53

> Er det muligt at "reindexere " sin database og dermed nå større
performance

Kommer an på hvad du vil opnå og hvordan du bruger din database
Det vil sige hvilke data du har og om disse er statiske eller dynamiske

> ?? Er indexering en form for defragmentering ??

Kunne man sige, men det er mere end det

Jeg bruger denne "vedhæftede" konstruktion til reindexering

Du skal evt bytte dbo med dit eget skema navn
dbo står for database owner, hvis du ikke er owner så kan det evt være
username
I Enterprise Manager kan du se hvad "owner" af tabellerne hedder (2nden
kollonne)

mvh/Peter Lykkegaard

CREATE PROCEDURE [sp_ReIndex]
AS
DECLARE @Table VarChar(255)

DECLARE cTable CURSOR FOR
SELECT TABLE_SCHEMA + '.' + TABLE_NAME
FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES
WHERE TABLE_TYPE = 'BASE TABLE' and TABLE_SCHEMA = 'dbo'

OPEN cTable
FETCH NEXT FROM cTable Into @Table
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN