UPDATE med SELECT i?
Fra : Dennis Vinther

Dato : 12-04-03 23:38

Jeg er lidt ny med MySQL, men er dog nået frem til et problem ;)

Jeg vil gerne lave en UPDATE af et felt i en tabel hvor jeg skal lave
lidt matematik før feltet bliver opdateret. Jeg kan godt lave
opdateringen hvis jeg laver en temp tabel og opdatere fra den, men jeg
vil gerne lave det uden en temp tabel hvis det er muligt (jeg kan bare
ikke lige få det til at virke).

Det jeg gerne vil er:
UPDATE t1,t2
SET t1.felt10= t1.felt2-t2.felt7
WHERE t1.id=t2.id

Problemet er bare at jeg kun har adgang til en MySQL database v. 3.23.52 og
UPDATE understøtter først multible tables i version 4.0.4 og op.

Er der nogen som har en genvej?

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Dennis Vinther

Dato : 15-04-03 07:05

Dennis Vinther <news@dwt.NOSPAM> wrote in news:b7a4fg$sod$1@sunsite.dk:

> Jeg er lidt ny med MySQL, men er dog nået frem til et problem ;)

> Jeg kan godt lave
> opdateringen hvis jeg laver en temp tabel og opdatere fra den

Øhh... næhh det kunne jeg ikke for jeg kan stadig ikke få UPDATE til at
virke.

> Det jeg gerne vil er:
> UPDATE t1,t2
> SET t1.felt10= t1.felt2-t2.felt7
> WHERE t1.id=t2.id

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg opdatere eet felt i en tabel
ud fra et andet felt i en anden tabel?

Mvh
Dennis