Accelerations algoritme
Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-04-03 11:49

Har nogen et forslag til hvordan jeg løser følgende problem?

Jeg skal simulere et objekt's (O) flytning fra punkt (A) til punkt (B).

Objektets hastighed accelererer med (Aspd) indtil den når max hastigheden
(Mspd).

I rette tid deaccelererer objektet med (DAspd).

Klaus.

Fra : Michael Banzon

Dato : 20-04-03 21:00

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal simulere et objekt's (O) flytning fra punkt (A) til punkt (B).

Hvordan skal det simuleres? Grafisk, eller??
Hvad er formålet med simulationen??

/ Michael

Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-04-03 13:15

> Hvordan skal det simuleres? Grafisk, eller??

Ja.. det er et stykke grafik der skal flyttes på den måde.

> Hvad er formålet med simulationen??

Simulation er nok ikke et særlig rammende ord... animation er nok bedre.

Fra : Michael Banzon

Dato : 21-04-03 21:19

> Simulation er nok ikke et særlig rammende ord... animation er nok bedre.

Ok, men har du selv styr på at lave grafikken, og mangler bare at lave
matematikken/fysikken? Eller er det omvendt?? Eller begge dele??

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-04-03 21:43

> Ok, men har du selv styr på at lave grafikken, og mangler bare at lave
> matematikken/fysikken? Eller er det omvendt?? Eller begge dele??

Ved du noget om det eller udsætter du bare dit endelige svar? =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Michael Banzon

Dato : 22-04-03 11:48

> Ved du noget om det eller udsætter du bare dit endelige svar? =)

Aner ikke noget om grafik i C... (ud over BIOS's mode 13h *LOL*)
Men lidt mat/fys har man vel haft...

/ Michael
Bestod MatA og FysA på Uni

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-04-03 21:55

> / Michael
> Bestod MatA og FysA på Uni

/Lars
Bestod MatB og FysK på gymnasiet

Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-04-03 23:06

> Ok, men har du selv styr på at lave grafikken, og mangler bare at lave
> matematikken/fysikken? Eller er det omvendt?? Eller begge dele??

Det var kun matematikken. Jeg har dog i mellemtiden fundet et færdig regnet
eksempel på lige netop dette problem (efter lang tids søgning på google) og
har, efter at have rettet hans fejl, fået det til at virke.

Her er det jeg fandt:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=DIv6Mx.CGA%
40proteon.com&rnum=2

.... hvis linket da virker hos dig.

Det er den sidste, Pc, der er fejl i - her er en rettet version:

Pc(t) = Pb(A+B) + (t - (A+B) ) * M * (1 - 0.5 * (t - (A+B) ) / C)

Fra : Michael Banzon

Dato : 20-04-03 21:00