hvilken linux-distribution skal jeg vælge?
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 19-04-03 18:59

Jeg vil prøve at installere linux på en partition for at lege med
styresystemet, men der er jo et hav af mulige distributioner. Kan I anbefale
en? Den skal bare være helt generel og gerne brugervenlig - jeg er komplet
linux novice.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-03 19:35

On Sat, 19 Apr 2003 19:59:02 +0200, Jesper Fjølner wrote:

> [...]
> styresystemet, men der er jo et hav af mulige distributioner. Kan I
> anbefale en? Den skal bare være helt generel og gerne brugervenlig
Hvad med at starte med en distribution, der ikke skal installeres på
computeren først, men kan afvikles direkte fra cdrom?

http://tyge.sslug.dk/knoppix/

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Jan Poulsen

Dato : 19-04-03 20:59

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
anbefale
> en? Den skal bare være helt generel og gerne brugervenlig - jeg er komplet

Du kan evt. prøve at læse i forumet på http://www.linuxin.dk
der har jeg set dit spørgsmål en del gange.

/jan

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 19-04-03 23:07

tak for hjælpen. Det kører fint.

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-04-03 23:41

Jesper Fjølner wrote:

> [...]
> styresystemet, men der er jo et hav af mulige distributioner. Kan I
> anbefale en? Den skal bare være helt generel og gerne brugervenlig - jeg

En meget god kilde til information når man lige er startet med linux, er
www.linuxbog.dk

Det er en samling af bøger hendvendt primært til begyndere. De sidste bøger
i serien omhandler dog også lidt mere avancerede emner.

Den første bog handler om at vælge distribution:

www.linuxbog.dk/unix/bog/index.html

Den næste bog vil jeg meget kraftigt anbefale at du læser. Den handler om de
helt grundlæggende man har stor gavn af at kende fra starten.

www.linuxbog.dk/unix/bog/index.html

God fornøjelse

Skriv endelig tilbage hvis der er noget der driller

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-04-03 23:45

Christian Iversen wrote:

> [...]

Jeg bemærkede i første omgang ikke at dette her er den forkerte gruppe.
Derfor, FUT: dk.edb.system.unix

--
M.V.H
Christian Iversen