Forebyggelse af svamp
Fra : Christian Muus

Dato : 19-04-03 12:46

Hej

Nu kommer sommeren, og jeg har en tendens til at få svamp/eksemagtige
irritationer i skridtet/ved lysken og deromrkring pga. den øgede
svedproduktion.
Kender i en god metode til at forebygge det? Har i forvejen tonsvis af
cremer som jeg kan bruge, når problemet er indtrådt, men det kunne være
lækkert, hvis der var en metode så man kunne forebygge det.

hilsen Christian

Fra : oldwiking

Dato : 19-04-03 16:52

Canesten salve kan fåes på apoteket i håndkøb, men har du fået undersøgt
dig for diabetes ? som ofte er den egentlige årsag ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian Muus

Dato : 19-04-03 17:09

"oldwiking" <oldwiking.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Canesten salve kan fåes på apoteket i håndkøb, men har du fået undersøgt
> dig for diabetes ? som ofte er den egentlige årsag ?

Diabetes årsag til at jeg har svamp i skridtet? Der kan da være en million
andre årsager til det? Som jeg skriver er det også kun aktuelt om sommeren,
og især i situationer, hvor mán går meget (fx. ved storbyferier og
musikfestivaller)

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 19-04-03 19:37

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> cremer som jeg kan bruge, når problemet er indtrådt, men det kunne være
> lækkert, hvis der var en metode så man kunne forebygge det.

Hos os er symptomerne let ophøjede rødmende skjolder på en lille hånds
størrelse.
Vi kender det, især hos den mandlige del af familien (med store lår fra
storbyferier om sommeren. Det hænger sammen med sved, forurenede bukser,
mange gåture. Min gamle far forebygger det ved at bruge sin spraydeodorant
på de udsatte steder (ikke de intime!), inden svampen starter. De fleste
deo'er indeholder et let svampemiddel.

VH Birgitte

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-04-03 19:49

Christian Muus wrote:

> [...]
> cremer som jeg kan bruge, når problemet er indtrådt, men det kunne være
> lækkert, hvis der var en metode så man kunne forebygge det.

Glem kemien, og find de gode uldundebukser, evt. bomulds- samme,
gå i bukser med "luft", evt. opfind en ny mode,
og det generelle er vist udluftning,

har haft samme bøvl med fødder, men efter skoskift (mange, før
de rigtige med tilstrækkelig luft blev fundet),
samt andre tiltag, strømper mv,
mærkes det ikke.

Og det er nu mere rigtig, end atamon eller hvad der nu var..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-04-03 23:18

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Glem kemien, og find de gode uldundebukser, evt. bomulds- samme,
> gå i bukser med "luft", evt. opfind en ny mode,
> og det generelle er vist udluftning,

Jeg ved ikke med uld... men bomuld er en skidt løsning, hvis huden skal
holdes tør! Det suger fugt og slipper den ikke ret godt igen.

Find hellere svedtransporterende sportsundertøj, der holder huden tør.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mari

Dato : 21-04-03 00:04

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Og det er nu mere rigtig, end atamon eller hvad der nu var..

Atamon er et konserveringsmiddel - og mange tåler ikke
konserveringsmidler.

I stedet kan anbefales at duppe områderne med MOLKOSAN
(Matas) blandet med 4 dele vand. Molkosan er fænomenalt til at
klare svampelidelser - og så er det en bakteriekultur, som
er identisk med kulturen i vores tarmflora.

/Mari