Upload m/u komponent ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-04-03 07:30

Jeg har anvendt flere webhoteller gennem tiderne, og de fleste af dem har en
uploadkomponent installeret (ASPUpload, aspsmartupload etc.). Men fakta er,
at man lige så vel kan uploade billeder til en mappe, måle deres størrelse
(i kb), filformat, ændre deres filbetegnelse og lægge stien i en database,
helt uden at anvende en uploadkomponent.

Den eneste mangel ved upload, uden komponent, er - så vidt jeg ved - at man
ikke kan måle filernes pixelstørrelse og ikke kan ændre denne størrelse
under upload.

Spørgsmålet er så, om det går hurtigere at uploade til servere, der har en
uploadkomponent? Jeg formoder at hastigheden på upload er bestemt af
serveren selv, pcen og af netforbindelsen, og ikke af om der er en komponent
installeret eller ej. Men jeg er i tvivl. Mine spørgsmål er derfor:

1. Går det hurtigere at uploade til servere, der har en komponent?
(hvorfor?)

2. Er der væsentlige fordele - ud over de nævnte - ved at kode upload til
servere, der har en uploadkomponent? Er det fordi man mener, at kodningen er
"lettere"?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Peter

Dato : 19-04-03 09:21

> [...]
> (i kb), filformat, ændre deres filbetegnelse og lægge stien i en database,
> helt uden at anvende en uploadkomponent.

Hvordan gør man det ?

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/webdesigner.htm

Fra : Jakob Munck

Dato : 19-04-03 18:55

> Hvordan gør man det ?

Man finder noget kode på ActiveDeveloper, som løser opgaven.

jm

Fra : Niels Henriksen

Dato : 19-04-03 10:02

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den eneste mangel ved upload, uden komponent, er - så vidt jeg ved - at
man
> ikke kan måle filernes pixelstørrelse og ikke kan ændre denne størrelse
> under upload.

Det er fordi dem der har lavet komponentet ikke har lagt det ind i koden.

> [...]
> servere, der har en uploadkomponent? Er det fordi man mener, at kodningen

Det går meget hurtigere med at uploade når det er et komponent. Du skal
tænke på at et komponent er en compilet fil og at asp skal oversættes hver
gang det skal køre.

--
Niels Henriksen
kr1.dk - 50 MB for 1 kr

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-04-03 22:42

Jakob Munck skrev:
[klip]
> Den eneste mangel ved upload, uden komponent, er - så vidt jeg ved - at
man
> ikke kan måle filernes pixelstørrelse og ikke kan ændre denne størrelse
> under upload.
[klip]

Du kan da sagtens aflæse billeders pixelstørrelse uden nogen form for
speciel komponent - se f.eks. dette script:

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel6/graphic_size.asp

.... du kan dog ikke ændre størrelsen.

Mvh. Bjarke