Include
Fra : Gomez

Dato : 19-04-03 00:48

Jeg roder normalt med ASP og bruger meget virtual includes ala <!--#include
virtual="/config/config.asp" --> . Altså hvor man inkludere i forhold til
rodkataloget.

Kan man ikke bruge PHP's include() på denne måde ?

På forhånd tak fra en PHP newbie...

/G

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 19-04-03 08:43

Gomez wrote:
> Jeg roder normalt med ASP og bruger meget virtual includes ala
> <!--#include virtual="/config/config.asp" --> . Altså hvor man inkludere i
> forhold til rodkataloget.

Der er mange måder at inkludere på. Som de andre har skrevet, kan du gøre
det både relativt og absolut, men hvis du vil gøre i forhold til
rod-mappen, så kan du skrive:

include ($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/sti/til/en/fil.php");

Dette vil stadigvæk være i forhold til fil-systemet. Hvis du vil inkludere i
forhold til web-serverens opsætning, dvs. at /cgi-bin/ peger et andet sted
hen osv, så kan du ikke umiddelbart få php til det. Du kan godt skrive:

include ("http://mitdomain.dk/sti/til/en/fil.php");

Men her vil du få inkluderet outputtet fra webserverens behandling af
fil.php, og altså ikke selve fil.php. Det er i øvrigt ikke verdens
hurtigste løsning af inkludere noget med http://..., så det bør man lade
være med.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Gomez

Dato : 19-04-03 15:12

Hej,

> include ($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/sti/til/en/fil.php");

1000 tak, det var lige det jeg manglede

/G

Fra : Gomez

Dato : 19-04-03 17:03