Specialcharacter '
Fra : Jess Bonde

Dato : 19-04-03 01:51

Er der nogen der ved hvad jeg skal erstatte ' med for at få den
til at skrive det rigtige tegn i html?
Jeg har prøvet med ’ ´ ‘
Men det er ikke nogen af dem

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 19-04-03 09:03

Jess Bonde wrote:
> Er der nogen der ved hvad jeg skal erstatte ' med for at få den
> til at skrive det rigtige tegn i html?
> Jeg har prøvet med ’ ´ ‘
> Men det er ikke nogen af dem

Nu ved jeg ikke i hvilken forbindelse du skal bruge det, men du kan erstatte
' med '' (to gange ')

varText = Replace(dinText, "'", "''")

--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-03 13:24

Jess Bonde skrev:

> Er der nogen der ved hvad jeg skal erstatte ' med for at få den
> til at skrive det rigtige tegn i html?

Enkelt anførselstegn (') er ikke et specialtegn i HTML-sammenhæng -
og derfor er det ikke nødvendigt at escape det.

Der hvor enkelte anførselstegn kan give problemer er i tekstværdier
der skal indsættes i en database - fordi tegnet også bruges til at
markere selve teksten. I en INSERT- eller UPDATE-kommando skal
forekomster af ' i tekstværdier derfor escapes - det gøres ved at
erstatte ' med '' (2 x ').
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

> [...]