SyQuest ezflyer230mb
Fra : Jan Larsen

Dato : 18-04-03 23:41

Hej

Er der ikke en der kan skubbe mig i den rigtige retning, så jeg kan få sub.
til at køre under linux (Debian)

Mvh Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 19-04-03 13:01

Jan Larsen wrote:

> Hej
>
> Er der ikke en der kan skubbe mig i den rigtige retning, så jeg kan få
> sub. til at køre under linux (Debian)
Så er jeg kommet lidt vidre.
Jeg har loadet modulerne
paride, epat og pd.

Så har dette i dmesg

paride: version 1.06 installed (parport)
paride: epat registered as protocol 0
pd: pd version 1.05, major 45, cluster 64, nice 0
epat_init_protopda: Sharing parport0 at 0x378
pda: epat 1.02, Shuttle EPAT chip c3 at 0x378, mode 0 (4-bit), delay 1
pda: SyQuest EZ230A, master, 450560 blocks [220M], (880/16/32), removable
media
pda: pda1

Men /dev/pda eller /dev/pda1 findes ikke på mit system ??

Mvh Jan

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 19-04-03 16:38

Jan Larsen wrote:

> Men /dev/pda eller /dev/pda1 findes ikke på mit system ??

Som root kører du kommandoen '/dev/MAKEDEV -v pda' og så skulle de gerne
dukke op.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Jan Larsen

Dato : 19-04-03 19:13

Thomas Overgaard wrote:

> Som root kører du kommandoen '/dev/MAKEDEV -v pda' og så skulle de gerne
> dukke op.
Tak for svar, men det er hvad jeg for retur
/dev/MAKEDEV: don't know how to make device "pda"

Mvh Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 19-04-03 20:32

Jan Larsen wrote:

> Tak for svar, men det er hvad jeg for retur
> /dev/MAKEDEV: don't know how to make device "pda"
>
> Mvh Jan

Tak Thomas, du bragte mig på sporet det skulle bare være
/dev/MAKEDEV -v paride.

Mvh Jan