Valg af billede
Fra : Dcasso

Dato : 18-04-03 17:57

Hejsa

Da jeg har brug for at have mere plads, har jeg valgt at bruge min
egen pc som webserver, problemet er at den ikke vil være online hele
tiden.

Derfor har jeg brug for at lave et script som kan vise et billede, som
den henter fra min lokale webserver hvis det er muligt, ellers skal
den vise et andet billede.

PRoblemet er, hvordan kan jeg fra serverens side vurdere om den har
adgang til billedet eller ej, således jeg viser det rigtige billede
(og link) når min lokale er åben og ellers viser et andet billede og
et andet link.

Håber det er til at forstå

mvh
Dennis

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 19-04-03 00:44

> Derfor har jeg brug for at lave et script som kan vise et billede, som
> den henter fra min lokale webserver hvis det er muligt, ellers skal
> den vise et andet billede.

Af hvad jeg forstår, så vil du lave en funktion, som tjekker hvorvidt din
computer er online. Hvis den er, så skal den gøre en ting, og hvis den ikke
er, så skal den gøre noget andet.
Prøv at kigge på:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=b7oc0v%24j2e%241%
40sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3Dt
jek%2Bfor%2Bd%25F8de%2Blinks%26meta%3D

--
Ryan

Fra : Dcasso

Dato : 19-04-03 09:23

> [...]
>40sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3Dt

Jeg har også set den besked, men desværre er det ikke et komponent der
eksisterer hos Azero, og derfor ikke en mulighed :(

Den eneste mulighed jeg ellers har set som mulig, er at tage imagesize
komponenten, og så læse størrelse og bredde, er denne null eller 0, så
er adgangen til filen der ikke. Har dog ikke afprøvet det endnu, vil
dog se på det senere i dag.

Men kan andre nogle mere fikse metoder hører jeg det da meget gerne :)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-03 22:25

Dcasso skrev:

> Derfor har jeg brug for at lave et script som kan vise et billede, som
> den henter fra min lokale webserver hvis det er muligt, ellers skal
> den vise et andet billede.

Du kan bruge en socket komponen, eksemplet her:

http://groups.google.com/groups?selm=anumqh%249cr%241%40news.cybercity.dk

er med en FTP server men kan ret let modificeret til at lave et GET
request til en webserver.

--
Jakob Andersen