Konfigurationsfiler?
Fra : Jon Theil Nielsen

Dato : 18-04-03 17:57

Hej
Jeg er absolut ikke programmør, og da slet ikke når det gælder C. Men
jeg har alligevel fået til opgave at genoplive et ca. otte år gammelt
billedanalyseprogram skrevet i C til Watcoms compiler.
Jeg mindes at man tidligere ofte brugte ini- eller cfg-filer til at
gemme konstanter, så de også kunne redigeres som en tekstfil.
"Mit" program indeholder en masse (afgørende) konstanter, men da de er
defineret i .H-filer, bliver de jo en del af exe-filen. Hvordan løser
jeg mon det? Findes der måske nogle links, hvor metoden beskrives?
En anden ting: Som sagt er kode optimeret for en ældre Watcom-compiler
(programmet køres iøvrigt som et DOS-vindue i Win9x). Vil det være
ukompliceret at skifte til OpenWatcom, da den ser lidt mere
fredsommelig ud?

Mvh Jon

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-04-03 23:31

Jon Theil Nielsen skrev:
> [...]
> defineret i .H-filer, bliver de jo en del af exe-filen. Hvordan løser
> jeg mon det? Findes der måske nogle links, hvor metoden beskrives?

Der er to opgaver/problemer her:

1: De konstanter der er defineret i dine h-filer kan måske ikke
umidelbart laves om til variabler som kan læses fra en ini/cfg fil.
Så for at løse din opgave er du nødt til at konvertere de konstanter
som du ønsker at læse fra cfg-filen til variabler (som du i starten
blot initialiserer med en konstant) og så løse de problemer det giver.

2: Initialisering dine variabler fra cfg-filen. Dette er en ret triviel
opgave sammenlignet med den første opgave. Du kan sikkert finde masser
af eksempler på dette ved en google søgning, men det er også rimelig let
at gøre det selv.

/b

--
Bertel Brander, author of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm