Flyrejse med små børn
Fra : Schmidt

Dato : 18-04-03 09:31

Hej,

Vi skal til Spanien med en pige på 18 måneder via rutefly og er lidt
bekymret over de praktiske ting vedr. rejsen.

Vi skal mellemlande i Madrid, hvorfor vi gerne vil have en klapvogn med af
en eller anden slags, der ikke skal pakkes ned med den øvrige baggage. Da vi
desuden heller ikke ønsker at leje en varebil for at fragte vores baggage
rundt i Spanien er vi på jagt efter en meget lille klapvogn/paraplyklapvogn.

Hvad er jeres erfaringer vedr. medbringelse af klapvogn/paraplyklapvogn om
bord på et fly?

Kan man få en paraplyklapvogn som barnet kan sove i - men som alligevel kan
være på ganske lidt plads?

Kan man også på rutefly låne en lift, der kan hænges på ryglænet foran?

Håber nogen vil bidrage med erfaringer.

Mvh,
Thomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-04-03 09:55

Schmidt wrote:
> Hej,

hey ;)

> Vi skal til Spanien med en pige på 18 måneder via rutefly og er lidt
> bekymret over de praktiske ting vedr. rejsen.

kan jeg da godt forstå.....
jeg har ikke selv rejst med så små børn men har da fløjet hvor der har været
småbørn med ;)

> [...]
> lille klapvogn/paraplyklapvogn.
>
> Hvad er jeres erfaringer vedr. medbringelse af
> klapvogn/paraplyklapvogn om bord på et fly?

efter hvad jeg har opserveret så skulle det være nemt nok at medbringe en
klapvogn i flyet...... det kan dog være i skal varsle det først.... det bør
i tjekke med selskabet......
jeg fandt dette site om at rejse med små børn...
http://www.b-a-b-y.dk/artikler/veogvel/flyvnin3.asp

> Kan man få en paraplyklapvogn som barnet kan sove i - men som
> alligevel kan være på ganske lidt plads?

jeg ved man kan finde paraplyklapvogne med alskens tilbehør, hvor ryglænet
også kan lægges ned.....
kik feks her: http://www.klodshans.dk/klapvogn.htm

derudover fandt jeg lidt forskellige sites med klapvogne:)
http://www.babysam.dk/katalog/varer/0260a.htm
http://www.babysam.dk/katalog/varer/0277a.htm
http://www.babysam.dk/katalog/varer/0257a.htm
http://www.babysam.dk/katalog/varer/0274a.htm

du kan finde disse og flere her:
http://www.babysam.dk/katalog/transp/thumb.htm

> Kan man også på rutefly låne en lift, der kan hænges på ryglænet
> foran?

de tkan jeg tilgængæld ikke være dig behjælpelig med......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : pizzamandk

Dato : 18-04-03 12:15

Vi skal flyve med Maersk og Lufthansa til Bukarest og har fået at vide, at
ved indgangen til flyet skal vi aflevere klapvognen og får den tilbage ved
landing/udgang.

Forresten er der et supergodt forum, hvor der bla. er gode råd, hvordan man
holder barnet beskæftiget under turen (Tips to keep a 2-year old...)

http://www.flyertalk.com/travel/fttravel_forumcgi/forumdisplay.cgi?action=to
pics&forum=Travel+with+Children&number=56&DaysPrune=1000&SUBMIT=Go

Fra : Marianne

Dato : 18-04-03 15:15

"pizzamandk" <no@email.for.me.com> wrote in message
> Vi skal flyve med Maersk og Lufthansa til Bukarest og har fået at vide, at
> ved indgangen til flyet skal vi aflevere klapvognen og får den tilbage ved
> landing/udgang.

Det er også rigtigt. Men I skal være som *HØGE* i forhold til, om vognen nu
også kommer med og når I skal have den udleveret igen.

Med SAS var vi ude for, atde glemte at tage den med - selv om vi havde
afleveret den en halv meter fra kabineindgangen til en ansat. OK de
bragteden til vores hotel næste dag, men gæt lige om turen fra lufthavnen
til hotellet var lang med en 1,5 års i armene!

Hos Lufthansa har vi været ude for at den var blevet forbyttet (!) og vores
var pist væk. Deerstattede, men besværet

De andre tre gange er det gået fint.

Fjern blot *alle* løsdele (sele, net etc.) inden I afleverer.
Deter også en god ide at medbringe en wirelås samt en rem til at holde den
sammenfoldede klapvogn sammen med. Man skal kunne bære den ubesværet i
sammenklappet tilstand (den er tung).
Babysam lejer paraplyklapvogne ud, hvor ryggen kan slås ned. Det er rørende
billigt og man får en ny hvert år .
Kan varmt anbefales.

God tur

Marianne

Fra : Brian K

Dato : 01-05-03 12:59

"pizzamandk" <no@email.for.me.com> skrev i en meddelelse
> Vi skal flyve med Maersk og Lufthansa til Bukarest og har fået at vide, at
> ved indgangen til flyet skal vi aflevere klapvognen og får den tilbage ved
> landing/udgang.

Hej

ja..bare husk at betale 20 kr for en "pose" til at pakke rundt om klapvognen
(købes i lufthavnen), for ellers er der IKKE nogen forsikring der betaler
hvis den går i stykker (og tro mig...de kaster runde med klapvognene for at
få plads til dem )

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 19-04-03 13:09

d. 18/04/03 10:30 ytrede Schmidt i en overraskende velformuleret meddelse:

> Hej,
>
> Vi skal til Spanien med en pige på 18 måneder via rutefly og er lidt
> bekymret over de praktiske ting vedr. rejsen.
Jeg har lige rejst 4 mdr i asien med et barn på 15 mdr da vi startede.
Vi tog en almindelig klapvogn med, mest fordi det var et sikkert tiholdsted
for ham, og væddede om den kom hjem igen men den overlevede 12 flyvninger og
en masse transport i busser og både og kanoer og lastbiler osv, den blev
farvet i vaskemaskinen da vi returnerede, altså ikke hele klapvognen, og
fremstår nu ganske pæn, jeg tabte væddemålet konen vandt.
I skal tjekke den ind under stor baggage i lufthavnen eller hvor dette ikke
findes, sammen med øvrigt baggage, i øvrigt kan det betale sig at købe
nylonstropper til at binde den ordenligt sammen så den ikke bliver slået op
hele tiden når nogen tager fat i den

> [...]
> rundt i Spanien er vi på jagt efter en meget lille klapvogn/paraplyklapvogn.
I kan købe en parablyklapvogn til kr 200, jeg er bare i tvivl om hvorvidt
alle flyselskaber er interreserede i at den bliver bragt med om bord da
bliver du nødt til at ringe og spørge rejseberauet.
Men de beregnede ikke klapvognen med til bagagen, undtagen en gang med
vietnam airlines, og de tog sig ikke af det aligevel, dvs vi betalte ikke
ekstra.

> [...]

> være på ganske lidt plads?
>
> Kan man også på rutefly låne en lift, der kan hænges på ryglænet foran?
nej der kan ikke hænges lift på ryglænet foran, men i kan reservere pladser
foran så i kommer til at sidde med en væg foran jer, der kan hænges en lift,
det var en god ting da vi fløj london bangkok, 11 timer han sov de 9-10.

Men hvis i skal flyve kbh-mad er det vel 3-4 timer? de går ret hurtigt, hyg
jer og vær klar over at andre passagere ikke høre barnet nær så højt som I
hvis det 7-9-13 græder, og enten er børn på 18 måneder jo i løbet af 4 timer
sultne skal skiftes eller vil sove, så se på afgangstiden og planlæg med at
hvad der plejer at ske sker sansynligvis også denne dag.

Pøj pøj
KH
Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : loida petersen

Dato : 21-04-03 03:51

hej Thomas,

im sorry if i would be replying in english. we just arrived today from our
trip to the philippines with our 6 mos. old daughter.
the trip was quite long and we had two stop over with 3 hours waiting hours
in london. i had the same question before as i can imagine it would be hard,
anyway, we brought a car seat which we were able to bring and have inside
the airplane. if i only knew that a 'klapvogn' or the like would also be ok
to bring with without having to check it in, then we would have brought one.
i saw couple who have something that can be pull down if the baby will sleep
and pull up if the baby will seat and when they enter the plane they just
give it to the plane attendant, since they cannot put it to the overhead
compartment.

we requested for baby bassinet where the baby could sleep, and usually the
seats are in the front where the baby bassinet are.although i am not sure
about shorter flights because from london-cph we didnt had one. so i suggest
you request it right away.

during take off and landing is the hardest part for our little Isabella,
although she did it well the pressure on her ears are still disturbing her.
we got an advice to give her water/milk during take off and landing to help
with the pressure.i would say it helped ( at times when she wants to drink).

the last time we travelled there was only my husband and me but having
Isabella now is a different experience somehow it made the trip more
exciting, both because its harder and easier. easier because people are more
helping and friendly and everyone stops and say hello to her.

goodluck and have a nice trip!

loida