Putter går død
Fra : Stig Kjøller

Dato : 18-04-03 13:15

Hej i gruppen

Jeg har en putter med AMD-k6 bundkort og et LG cd-drev og en Philips
rewriter.
Jeg har nu pludselig fået det problem at putteren stopper så snart et
af cd-drevene kommer starter.
Jeg har prøvet at genindlæse windows, scandisket, og nu prøver jeg
jer? Hjælp

Stig

Viljen til at ville kan give evnen til at kunne.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 18-04-03 14:32

Stig Kjøller (slet GA5QG) wrote:

> [...]
> af cd-drevene kommer starter.
> Jeg har prøvet at genindlæse windows, scandisket, og nu prøver jeg

Det er sandsynligvis et af eller begge IDE/ATA-interfaces, som deler IRQ
med noget de ikke burde dele med.
Hvis du har netkort, lydkort osv. prøv at flytte dem til andre
PCI/ISA-slots.

Fra : Stig Kjøller

Dato : 18-04-03 16:14

Den har ikke gjort det før
Stig

--
Viljen til at ville kan give evnen til at kunne.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-04-03 12:48

Stig Kjøller (slet LXM3A) wrote:
> Den har ikke gjort det før

Ok, men derfor kan det godt være det alligevel, hvis batteriet på
bundkortet er ved at være tomt/fladt.
Så nulstiller indstillingerne i bios'en og IRQ-tabellen kan blive byttet
lidt rundt.

En anden mulighed er at et eller begge drev er defekte.
Prøv at tage dem fra et af gangen.

Fra : Flare

Dato : 20-04-03 00:03

Eller at du har en defekt / overbelastet PSU. CDROM drever er den enhed der
tager mest strøm af alt.

Flare
Anders Jacobsen 2003 @ www.pings.dk

Fra : Stig Kjøller

Dato : 21-04-03 01:32

Hej igen

Tak for jeres hjælp, problemet er løst. Fluebenet udfor D;A i
enhedsindstiiling/driver skulle fjernes.
Stig