MSN messenger <-> linux
Fra : Carsten

Dato : 17-04-03 16:50

hvilket program skal man installere for at kunde komme i kontakt med brugere
af MSN messenger og som har de samme muligheder for at lave voies conection

Fra : Kasper

Dato : 17-04-03 17:55

On Thu, 17 Apr 2003 17:49:51 +0200, Carsten <c.friedrichsen@cool.dk>
wrote:

>hvilket program skal man installere for at kunde komme i kontakt med brugere
>af MSN messenger og som har de samme muligheder for at lave voies conection
Gaim, og så kan du også komme i kontakt med folk der bruger ICQ, Yahoo
messenger, IRC og alt muligt andet.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-04-03 18:26

Kasper wrote:

> Gaim, og så kan du også komme i kontakt med folk der bruger ICQ, Yahoo
> messenger, IRC og alt muligt andet.

Tale beskederne bliver dog et problem. Der kan benyttes GnomeMeeting, som er
kompatibel med netmeeting.

Faktisk udemærket program.

--
Med venlig hilsen | Downlink BBS
Bo Simonsen | telnet geekworld.dk

Fra : Carsten

Dato : 17-04-03 20:07

Bo Simonsen wrote:

> Tale beskederne bliver dog et problem. Der kan benyttes GnomeMeeting, som
> er kompatibel med netmeeting.
>
> Faktisk udemærket program.

så er GnoeMeeting installeret!
men hvordan er bliver den sat op til at kontakte en MSN bruger som er
registreret på e-mail adresse ?

Fra : Carsten

Dato : 18-04-03 10:54

Bo Simonsen wrote:

> Tale beskederne bliver dog et problem. Der kan benyttes GnomeMeeting, som
> er kompatibel med netmeeting.
>
> Faktisk udemærket program.

så er GnomeMeeting installeret!

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-04-03 12:22

Carsten wrote:

> så er GnomeMeeting installeret!
> men hvordan er bliver den sat op til at kontakte en MSN bruger som er
> registreret på e-mail adresse ?

Uhm.. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det hænger sammen, men han er nødt
til at starte netmeeting, og derefter kan du kalde vedkommendes IP.

Lidt af en nødløsning, men i mangel af bedre går det vel.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-04-03 22:23

Carsten <c.friedrichsen@cool.dk> writes:

> så er GnomeMeeting installeret!
> men hvordan er bliver den sat op til at kontakte en MSN bruger som er
> registreret på e-mail adresse ?

Men Gnomemeeting/netmeeting bruger protokollen H.323 - MSN Messenger
har sin egen skumle protokol til voice-chat.

Jeg kender ikke til nogen programmer, der kan klare MSN-voice-chat
under Linux.

/Rasmus

DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ
conflicts, System crashes, Non-functional multitasking, the Y2K problem
and the Blue Screen of Death are registered trademarks of
Microsoft, Corp., Redmond, USA.

Fra : Carsten

Dato : 24-04-03 20:02

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> har sin egen skumle protokol til voice-chat.
>
> Jeg kender ikke til nogen programmer, der kan klare MSN-voice-chat

jeg må jo så prøve at leve med at jeg ikke kan voice-chate med MSN messenger
brugere,:) men hvordan får jeg forbindelse med andre
Gnomemeeting/netmeeting brugere, jeg en zyxel ADSL router og derved en
global IP adresse på ydersiden af routeren og en lokal på indesiden er det
ikke lidt af et problem når komonikasionen via GNM foregår via globale IP
adresser. ??
/ Carsten F

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-04-03 14:25

Carsten <c.friedrichsen@get2net.dk> writes:

> [...]
> ikke lidt af et problem når komonikasionen via GNM foregår via globale IP

Understøtter routeren H323? Så står der nok i dokumentationen
hvordan...

Hvis ikke, skal du forwarde et bjerg af porte til din lokalmaskine -
hvis jeg ikke tager helt fejl, står der her hvilke:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;158623

/Rasmus

cat complaints > /dev/null