find antal byte i directory
Fra : Allan Eriksen

Dato : 17-04-03 17:46

Hej NG!

Jeg skal bruge en funktion i c++ som kan returnere antal bytes/bits i et
directory (incl. subdirectories) på et Linux operativ system. Er der
nogen der kender en funktion til dette? Det må også godt være en
c-funktion.

På forhånd tak
Allan

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-04-03 18:29

Allan Eriksen wrote:

> [...]
> directory (incl. subdirectories) på et Linux operativ system. Er der
> nogen der kender en funktion til dette? Det må også godt være en

man 3 opendir
man 3 readdir
man 3 closedir

--
Med venlig hilsen | Downlink BBS
Bo Simonsen | telnet geekworld.dk

Fra : Allan Eriksen

Dato : 18-04-03 08:45

On Thu, 17 Apr 2003 17:28:43 +0000, Bo Simonsen wrote:

> man 3 opendir
> man 3 readdir
> man 3 closedir

Jeg har fået alle tre funktioner til at virke, men jeg kan stadig ikke
finde ud af at få størrelsen af directoriet + subdirectories. Readdir()
returnerer en dirent struct, som indeholder en række attributter, men så
vidt jeg kan se, er der ingen af dem, som indeholder informationer om
antal bytes i directoriet :(

Er der nogen som har nogle ideer?

mvh Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 18-04-03 07:59

Den Fri, 18 Apr 2003 07:45:16 +0000 skrev Allan Eriksen:

> [...]
>returnerer en dirent struct, som indeholder en række attributter, men så
>vidt jeg kan se, er der ingen af dem, som indeholder informationer om

Du er nødt til at gøre lidt mere ud af det. Som bruger er du måske vant
til at computeren gør det hele for dig, men som programmør må du vænne
dig til at du skal fortælle computeren præcist hvordan den kommer frem
til resultatet. I dette tilfælde hvilke tal der skal lægges sammen for
at finde størrelsen.

De funktioner du allerede har fået at vide giver dig listen over filer
og subdirectories, og hvis du har problemer med at finde størrelsen på
en fil, kan stat(2) hjælpe dig videre.

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 18-04-03 11:11

Allan Eriksen wrote:

> [...]
> returnerer en dirent struct, som indeholder en række attributter, men så
> vidt jeg kan se, er der ingen af dem, som indeholder informationer om

man lstat er nok sagen for dig

Når du har fil navnet i hånden kan du lave en stat på den, og få fil
størrelsen mfl. på den, og hvis du vil kende summen i et dir kan du jo
lægge dem sammen

Håber det hjælper

/BL

Fra : Thomas Thorsen [9000~

Dato : 18-04-03 14:42

"Allan Eriksen" <holst@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis du skriver: ls | grep total
i en konsol, får du antal kilobytes i dir'et. Prøv at kigge i kildekoden til
ls (fileutils)