kiropraktor til heste,er det
Fra : matilde

Dato : 17-04-03 14:34

Jeg har undret mig lidt over,at visse heste kiropraktorer vælger at få
hesten bedøvet når den behandles.

Jeg mener ikke,at der så er mulighed for at følge med i,fks hesten
reaktion ved behandlingen når de er bedøvet.

Er der nogle der ved noget om dette?

Mvh Matilde

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 22-04-03 07:46

matilde wrote:
> [...]
>
> Jeg mener ikke,at der så er mulighed for at følge med i,fks hesten
> reaktion ved behandlingen når de er bedøvet.

Jeg tror mest det kommer an på, hvad det er der skal behandles. Hvis
hesten skal lægges ned, tror jeg oftest der er nødvendigt med bedøvelse.

Men man kunne selvfølgelig også træne sin hest til at ligge sig på
siden. Det har man da hørt om før...

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 22-04-03 10:50

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Men man kunne selvfølgelig også træne sin hest til at ligge sig på
> siden. Det har man da hørt om før...

Hvordan træner man egentlig sådan noget? Hiver fat i benene på den ene side
og giver en godbid når kræet ligger ned? *G*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 22-04-03 11:39

> Hvordan træner man egentlig sådan noget? Hiver fat i benene på den ene side
> og giver en godbid når kræet ligger ned? *G*

(klip)

Jeg vil tro at det nemt kan lade sig gøre hvis man bruger samme metode som når man lærer sin hest at neje. En godbid og ros og føre
hånden ned og rose osv. Vores ene hest lærte at neje i løbet af 10 minutter så det andet kunne vel lade sig gøre med en klog f.eks
araberhest.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Karin Hansen

Dato : 22-04-03 13:28

Anet wrote:

> [...]
> hånden ned og rose osv. Vores ene hest lærte at neje i løbet af 10
> minutter så det andet kunne vel lade sig gøre med en klog f.eks

Da jeg som ung pige kom meget på Barthahus, dengang der var araberstutteri,
så jeg stutterilederen træne hestene til at ligge stille, mens han stod på
dem og
knaldede med en 6 m lang tyrepisk.
Det og en masse andre kunster blev brugt når der var arabershow.
Når man skulle have hestene til at lægge sig, stillede man sig på siden af
den
ene skulder og trak i modsatte tøjle. Når hestens hoved rørte skulderen
lagde
den sig automatisk ned uden vrøvl.

Karin

Fra : Marlene

Dato : 23-04-03 16:39

Karin Hansen <krh@post.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea53564$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
araberstutteri,
> så jeg stutterilederen træne hestene til at ligge stille, mens han stod på

Snip

Vel ikke på hestene?

Mvh. Marlene.

Fra : Karin Hansen

Dato : 24-04-03 08:47

Marlene wrote:
> araberstutteri,
>

> Vel ikke på hestene?

Han stod faktisk på hesten og knaldede (højt knald) i luften med tyrepisken.
Pointen var at hesten ikke så meget som vippede med et øre.

Karin

Fra : Marlene

Dato : 24-04-03 15:45

Karin Hansen <krh@post.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea7968e$0$135$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Han stod faktisk på hesten og knaldede (højt knald) i luften med
tyrepisken.
> Pointen var at hesten ikke så meget som vippede med et øre.
>
> Karin

Nå okay - jeg troede, at han ramte hestene.

Mvh. Marlene.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 22-04-03 10:50