Børnesang
Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-04-03 12:18

Hej alle

Jeg har søgt forgæves på nettet efter teksten til en børnesang.

Jeg er ikke sikker på titlen, men første vers går nogenlunde sådan her:

En vej går ind i himlen hvor jeg bor
Imellem..............og grønne marker
Ved vejen står en lille hest og sparker
og spiser græs og vokser og blir´ stor.

Er der nogen her der kender hele teksten eller ved hvor jeg kan finde den?

På forhånd tak.

Marianne Feddersen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-04-03 12:20

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og spiser græs og vokser og blir´ stor.
>
> Er der nogen her der kender hele teksten eller ved hvor jeg kan finde den?

Halfdan Rasmussen: Min lille hest
Side 145 i "Børnerim" og garanteret 1000 andre steder.
så vidt jeg husker, har Poul Dissing indsunget den.

Hilsen Inger

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-04-03 12:46

Inger Pedersen skrev:

> Halfdan Rasmussen: Min lille hest
> Side 145 i "Børnerim" og garanteret 1000 andre steder.
> så vidt jeg husker, har Poul Dissing indsunget den.

"Børnerim" har jeg desværre ikke og i de sangbøger vi har er den
heller ikke. Google giver ingenting, så hjælp mig.

Marianne Feddersen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-04-03 12:47

> Google giver ingenting, så hjælp mig.

Kan det jeg har sendt ikke bruges da? Eller er den ikke kommet igennem?

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-04-03 12:47

> Google giver ingenting, så hjælp mig.

Sender den lige igen så...

Her er den med simple akkorder:

Tekst: Halfdan Rasmussen
Melodi: Hanne Passer

D A7
En vej går ind i himlen hvor jeg bor'
Imellem hvide skyr' og grønne marker
D7 G
Ved vejen står en lille hest og sparker
D A7 D
Og spiser græs og vokser og blir' stor.

Når dagen gryr' og vækker blomst og bi
Og lyset planter trær' og rosenranker
Da står min lille hest med våde flanker
Og vrinsker en godmorgen melodi

Når middagsstunden slår sin vifte ud
Og solen brænder havren tung og gylden
Da går min lille hest i læ bag hylden
Og kysser den og mener den er gud.

Ved aften blir' den hentet af en dreng
Som klapper den på mulen mens han snakker
Så går de sammen mellem lave bakker
Hvor åen nynner som en gylden streng.

Men kommer natten ridende fra vest
Med dug på koderne og sølvblå tømme
Da går min lille hest herud i drømme
Og derfor elsker jeg min lille hest

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-04-03 12:40

> En vej går ind i himlen hvor jeg bor
> Imellem..............og grønne marker
> Ved vejen står en lille hest og sparker
> og spiser græs og vokser og blir´ stor.

Her er den med somple akkorder:

Tekst: Halfdan Rasmussen
Melodi: Hanne Passer

D A7

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-04-03 12:57

Hej Rinnie

Mange tak skal du have.
Du kan nogle tricks jeg åbenbart ikke kan.

Marianne Feddersen

Fra : John Sahl

Dato : 17-04-03 12:54

Prøv at bruge www.google.com den finder næsten alt.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-04-03 13:17

John Sahl skrev:
> Prøv at bruge www.google.com den finder næsten alt.

Jeg bruger aldrig andet end google, netop fordi den finder alt, eller
næsten alt, for det her kunne den ikke hjælpe med.

Marianne Feddersen

Fra : John Sahl

Dato : 17-04-03 19:52

Marianne Feddersen wrote:
> Jeg bruger aldrig andet end google, netop fordi den finder alt, eller
> næsten alt, for det her kunne den ikke hjælpe med.

Det fandt jeg faktisk ud af efter jeg skrev indlægget,
utroligt nok var der ikke noget hjælp at hente der. Sorry

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-04-03 12:55

> Mange tak skal du have.
> Du kan nogle tricks jeg åbenbart ikke kan.

Nej nej, jeg har bare den gode gamle 70'er serie kaldet "spil bare løs"
-Nogen bøger min far brugte da han ga' Guitar-undervisning.
De er spækket med gode børnesange med tilhørende akkorder mm!

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-04-03 13:11

R. Ilsøe skrev:
> Nej nej, jeg har bare den gode gamle 70'er serie kaldet "spil bare løs"
> -Nogen bøger min far brugte da han ga' Guitar-undervisning.
> De er spækket med gode børnesange med tilhørende akkorder mm!

Oh, du har selv skrevet den af, respekt.
Og tak igen.
Jeg har sendt den til online-sangbogen (www.mor-far.dk) og så kan den
vel findes der en anden gang.

Marianne Feddersen

Fra : 626

Dato : 03-07-03 12:23

"Marianne Feddersen" skrev d. 17-04-03 12:18 dette indlæg :
> [...]
> Med venlig hilsen
> Marianne Feddersen
> Du kan finde den sang og noder i Povl dissings Sangbog, den hedder der
står en hest og sparker, du kan låne den på biblioteket, den er også
udgivet på plade af samme navn på Sonet 1967

http://www.kandu.dk/

Fra : Ida M. Tronhjem

Dato : 04-07-03 11:11

Jeg tror et det er en sang som Poul Dissing har sunget. Du kan moske finde
pladen i dit lokale bibliotek.