Ram problemer !!
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-04-03 10:32

Hej

Jeg har nogle problemer med noget PC133 ram jeg har sat i en Amitech
801 maskine. Maskinen er en PII 266 hvor der standart er 64 mb ram.
Jeg har nu købt 2 x Kingston KVR133X64C2SS/128 ram klodser, altså 128
mb PC133 ram.
Problemet er at når jeg sætter dem i ser den kun 64 mb på hver af
disse klodser? Hvad er der galt, jeg har førhen sat en lignene klods i
en K6 233 MHz uden problemer.....
Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Michael

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 17-04-03 10:51

"Michael Nielsen" <skeem@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er at når jeg sætter dem i ser den kun 64 mb på hver af
> disse klodser? Hvad er der galt, jeg har førhen sat en lignene klods i

er det enkletsidet eller dobbeltsiddet ram???
Nogle bundkort har det ikke så godt med enkeltsidet ram.....
Du kunne prøve at finde en manual til den på www.amitech.dk og se om der
står noget specifikt ang ramtyper...

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-04-03 11:07

Det er enkelsidet ram og ifølge manualen til bundkortet skulle den
understøtte den type ram