Topcom BR204
Fra : Per Thrane

Dato : 17-04-03 09:22

Jeg har en Topcom BR204, købt i Bilka.

Jeg har 3 maskiner hvor to kører på XP og en på 98. Når jeg tilslutter
routeren virker det prompte på 98 maskinen, mens netværkskortene på XP
bliver markeret som deaktiveret.

Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?

Hilsen Per

Fra : Bent F.

Dato : 17-04-03 10:05

"Per Thrane" <pert@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver markeret som deaktiveret.
>
> Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?

Prøv at aktivere netkortene på XP maskinerene

mvh Bent

Fra : Per Thrane

Dato : 17-04-03 11:23

Hej Bent F.

Problemet er at mit Netkort (3Com905TX) bliver automatisk deaktiveret, så
snart jeg tilslutter det routeren. Det kan ikke lade sig gøre at aktivere
det.

Fra : John Doe

Dato : 02-05-03 19:49

Hej Per,

der går vilde rygter om, at 3com og BR204 ikke har det godt sammen.
Prøv evt. ny firmware til 204éren ....

Fra : Per Thrane

Dato : 08-05-03 04:48

Ja! jeg havde en TopCom router til at starte med så jeg ved den ikke gik
sammen med 3com. De ville slet ikke snakke sammen.

Efter en del dialog med deres meget imødekommende support i Norge og et
utroligt venligt brev fra TomCom i Danmark erkendte de et problem med 3com
kort. TopCom skrev til mig, at jeg blot kunne aflevere min router tilbage og
få penge retur.

Jeg er sikker på at fejlen er blevet, eller vil blive rettet i den nyeste
firmware, men ved det ikke da jeg tog imod tilbuddet om at få pengene igen
og købte et Linksys i stedet. Linksys har der ikke været problemer med.

Men hvis man brænder for et TopCom tror jeg roligt man kan købe det i dag.