touchpad
Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-04-03 02:35

Hej.

Jeg har besluttet mig for at anskaffe mig et nyt tastatur for at skåne mine
håndled fra musen. Dvs. at jeg gerne vil have et tastutur med indbygget
trackpoint eller touchpad, men jeg har haft meget svært ved at finde nogen
med de specificationer jeg vil have. Derfor håber jeg at nogen herinde kan
fortælle mig hvor der findes nogen.

Hvis nogen ved hvor jeg kan få stand-alone touchpad i DK har dette også
interesse.

Jacob

Jeg vil gerne se så mange som muligt, inden jeg bestemmer mig, så smid bare
alle mulighedern på banen

Fra : GiWeo

Dato : 17-04-03 07:57

Mon ikke du kan finde noget efter din smat her:
http://www.cirque.com/

Lars Engelhardt - Hillerød - Danmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Leony

Dato : 17-04-03 09:27

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved at finde nogen med de specificationer jeg vil have. Derfor håber
> jeg at nogen herinde kan fortælle mig hvor der findes nogen.

Cherry laver nogle lækre tastaturer med touch-pad eller trackball
indbygget. De koster desværre bare kassen.
Bl.a. Zitech forhandler Cherry, måske kan de skaffe noget hjem.

> Hvis nogen ved hvor jeg kan få stand-alone touchpad i DK har dette
> også interesse.

Sådan en har jeg også været på jagt efter.
Den eneste jeg har fundet er hos www.danbit.dk , men den de har på deres
hjemmeside kan de ikke skaffe mere (det kan selvfølgelig være
situationen har ændret sig - det var vist lige før jul jeg sendte dem en
mail).

Har siden opgivet min søgen, men hvis andre har nogle links til noget
der kan skaffes i DK, så er jeg også interesseret.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : MN

Dato : 17-04-03 09:39

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> fortælle mig hvor der findes nogen.
>
> Hvis nogen ved hvor jeg kan få stand-alone touchpad i DK har dette også

Et forsøg værd: http://www.demoshop.dk/page13.htm

Mogens

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 17-04-03 13:43

Her er et forslag:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2723151547&category=11188
Der er ikke danske tegn, men.....

Mvh Thomas

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-04-03 01:55

Tak for svarene. Nu har jeg skrevet til importøren af Cirque touchpads for
at få at vide hvor de kan købes. Hvis man vil have det helt rigtige er man
nok nødt til at modde det selv. Så hvis de ikke er alt for dyre bliver det
nok et splittet sort tastatur med touchpad, masser af genvejstaster,
scrollhjul og blåt lys

mvh Jacob

Fra : Leony

Dato : 19-04-03 13:54

> Tak for svarene. Nu har jeg skrevet til importøren af Cirque
> touchpads for at få at vide hvor de kan købes.

Gider du lige smide svaret i gruppen. Jeg kunne godt være interesseret i
en touchpad.
PFT.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-04-03 11:04

> Gider du lige smide svaret i gruppen. Jeg kunne godt være interesseret i
> en touchpad.

Der er desvære ikke nogen, der har svaret på henvendelsen. Jeg må også sige,
at efter at have leget lidt med touchpads på bærbare, er jeg meget skuffet
over præcision og hastighed. Ingen af dem kan leve op til den trackpoint jeg
har på min bærbare. Derfor vil jeg nu anskaffe mig et knækket tastatur og en
trackball, som jeg har læst, har hjulpet mange folk med disse problemer.

Jacob

Fra : Leony

Dato : 25-04-03 13:58

> Der er desvære ikke nogen, der har svaret på henvendelsen. Jeg må
> også sige, at efter at have leget lidt med touchpads på bærbare, er
> jeg meget skuffet over præcision og hastighed. Ingen af dem kan leve

Øv, øv og 3x øv.
Sikken en service, men det er der ikke noget at gøre ved.

> op til den trackpoint jeg har på min bærbare. Derfor vil jeg nu
> anskaffe mig et knækket tastatur og en trackball, som jeg har læst,
> har hjulpet mange folk med disse problemer.

Har selv en trackball som jeg har købt på et loppemarked til 30 kr.
Det er Logitech's tommelfinger trackball:
http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=6&CONTENTID=5001&countryid=19&languageid=1
Dog er det modellen før, den har ikke scrollhjul.

Alt i alt synes jeg godt om tackball'en, man skal bare lige vænne sig
til den. Jeg har haft denne model en gang før, jeg var bare så dum at
forære den væk. Da jeg fik den, tilbragte jeg mange timer med
minestryger, for at lære den at kende. Jeg synes, det var svært at bruge
tommelfingeren, det havde nok været noget nemmere med pegefingeren.
Jeg er dog blevet rigtig glad for den.
Det kan dog knibe med præcisionen i billedbehandlingssituationer - det
plejer dog at lykkedes med lidt tålmodighed.