Nedgradering af strømforsyning..
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 22-03-01 23:42

Hey!

Jeg synes at min strømforsyning i mit HX08 Aopen kabinet larmer a hævlede
til... den er på 300watt.. så jeg tænkte på om det ikke ville larme mindre
hvis jeg fyrede en 200 watts i istedet?

Nogen der har erfaringer med "lydsvage" kølere?

Mvh

Christian

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 22-03-01 23:47

Forresten....
jeg har en k6-2 450 .. bare sådan en lille info :)

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-03-01 00:08

| Forresten....
| jeg har en k6-2 450 .. bare sådan en lille info :)
|
| "Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> skrev i en meddelelse

Det vil muligvis ikke være en god ide at sætte så lille en PSU i, hvis du
har ret mange enheder i maskinen, dan den så ikke kan levere nok power, køb
i stedet en støjsvag 300 W, f.eks. en Noisecontrol.

Søren Hjelholt
Hjelholt@mail.dk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-03-01 00:39

> [...]
power, køb
> i stedet en støjsvag 300 W, f.eks. en Noisecontrol.

Du kunne også vælge den billigere (men lidt mere bøvlede løsning) og
stoppe en støjsvag blæser i den eksisterende strømforsyning. (Jeg har
også et HX08 - og ja, blæseren er temmelig støjende, så jeg påtænker
faktisk at udføre ovennævnte "operation".)

vh.
Peter

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-03-01 12:15

Har du fundet en god støjsvag blæser? Altså.. jeg hint'er lidt efter hvilket
mærke..

Mvh
Christian

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 23-03-01 12:48

> Har du fundet en god støjsvag blæser? Altså.. jeg hint'er lidt efter
hvilket
> mærke..

jeg har en enermax 330W med 2 blæsere, der er til at holde ud at høre
på.
men måske er jeg blevet gammel og høresvækket
mvh,
ingeborg

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-03-01 15:20

"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fundet en god støjsvag blæser? Altså.. jeg hint'er lidt efter
hvilket
> mærke..

Nope... Jeg har gode erfaringer med Pabst-blæserne som sidder i
NoiseControls produkter, men har endnu ikke undersøgt nærmere om nogle
af disse skulle være velegnet til at montere i en strømforsyning. Er der
nogen her i NG, der ved det?!

Jeg regner selv med i nærmeste fremtid at aflægge min lokale
elektronik-pusher et besøg, da han plejer at være leveringsdygtig i
elektriske blæsere til ethvert formål.

mvh.
Peter

Fra : Rune Simonsen

Dato : 25-03-01 16:33

On Fri, 23 Mar 2001 12:14:58 +0100, "Christian Jørgensen"
<gubbar@fnuck.dk> wrote:

> Har du fundet en god støjsvag blæser? Altså.. jeg hint'er lidt efter hvilket
> mærke..

Det bedste ville nok være at gå efter en Pabst. Størrelsen? Aner der
ikke - frem med linealen.

--

Rune Simonsen

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-03-01 12:52

Ved du hvor stor vores blæser-dims er i HX08?
Jeg kiggede lidt på aopen.com og der stod det ikke..

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-03-01 15:16

> Ved du hvor stor vores blæser-dims er i HX08?
> Jeg kiggede lidt på aopen.com og der stod det ikke..

Jeg er faktisk ikke kommet helt så langt med mine planer om at udskifte
blæseren endnu, men hvis det er den fysiske størrelse du tænker på, så
er der jo ikke andet en at skille strømforsyningen ad, og frem med en
lineal og måle sig frem...

Med hensyn til, hvor kraftig den blæser, så kan det jo være ligegyldigt,
så længe man skifter den ud med en blæser, som kan levere en luftkøling
god nok til at holde maskinen kold...

mvh.
Peter

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-03-01 12:19

Hvor mange er ret mange enheder? *G*

Jeg har 2 harddiske, et cd-rom drev, en brænder, et netkort, et ATM-kort og
et lydkort, grafikkort (AGP) + motherboardet..

Mvh
Christian

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-03-01 13:37

| Hvor mange er ret mange enheder? *G*
|
| Jeg har 2 harddiske, et cd-rom drev, en brænder, et netkort, et ATM-kort
og
| et lydkort, grafikkort (AGP) + motherboardet..

Det er ikke så vigtigt hvor mange enheder der er, men mere hvor meget strøm
de bruger. Det kan godt være at det kunne være formuleret bedre, men jeg er
sikker på at du fik fat i pointen alligevel.

Søren Hjelholt
Hjelholt@mail.dk