Static linked?
Fra : tdn

Dato : 16-04-03 18:27

Hej,

Hvad vil det sige at nogle binaries er statisk linkede?

Mvh
Thomas

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-04-03 22:48

tdn skrev:
> Hej,
>
> Hvad vil det sige at nogle binaries er statisk linkede?

Hentyder du til linkning af MFC i Microsoft Visual C++?

I så fald kan man sige, at objecter (binaries) fra MFC bliver puttet
ind i exe-filen. Alternativet er at objekterne findes i en DLL, der
bliver delt mellem alle applikationer der bruger MFC og loaded dinamisk.
Fordelen ved statisk linkning er at man bliver uafhængig af hvilke
DLL'er der findes på den maskine programmet skal køres på, og man
behøver ikke at distribuere nogen DLL. Ulempen er at exe-filen blever
større.

Håber at det var det du var ude efter, ellers må du fortælle os noget
mere.

/b

--
Bertel Brander, author of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm

Fra : tdn

Dato : 16-04-03 23:07

> Hentyder du til linkning af MFC i Microsoft Visual C++?

Nej. Det var sådan set i mange forskellige sammenhænge jeg har hørt det.

> [...]
> DLL'er der findes på den maskine programmet skal køres på, og man
> behøver ikke at distribuere nogen DLL. Ulempen er at exe-filen blever

Ahh ja ok
Det burde jeg jo ha sagt mig selv.

> Håber at det var det du var ude efter, ellers må du fortælle os noget
> mere.

Det var det.
Tak for svaret.

Mvh