Maillist med JMail
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 16-04-03 15:32

Er der nogen her der har erfaring med at lave en maillist-funktion der
benytter sig af JMail?

Jeg ved at man kan bruge MailMerge, men har desværre opdaget at den version
min hotel-udbyder har, ikke understøtter den funktion.

Jeg benytter MSSQL til at opbevare medlemmerne af maillisten og har så
forsøgt at køre en While/Wend, men det virker desværre heller ikke. Kan det
være fordi den ikke når at udføre afsendelsen før den skal igang med den
næste. Det giver ingen fejl, men det er kun den sidste (af to) der ryger
afsted. Den henter begge to ind i mit recordset.

Er der en alternativ metode?

--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Alice Bender

Dato : 16-04-03 21:54

"Kasper Katzmann" <kasperFJERN@DETTEkatzmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næste. Det giver ingen fejl, men det er kun den sidste (af to) der ryger
> afsted. Den henter begge to ind i mit recordset.

Jeg bruger Jmail - og det virker som det skal.
Jeg har en database, som indeholder emailadressen på dem der har tilmeldt
sig maillisten.
Jeg bruger TeleDanmark - derfor i sidste linie:"mail.tele.dk"

Min kode er:

If Request.QueryString("Submit") <> "" Then

set JMail = Server.CreateObject("JMail.Speedmailer")

Set database = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
database.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=dinforbindelse\din_db.mdb")

Set emailadr = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
emailadr.Open "SELECT * FROM mailingliste", database

While NOT emailadr.EOF

JMail.SendMail "info@ditdomain.dk", emailadr.Fields("email"), "NYHEDSBREV!",
"Så er der atter nyt. Du kan se det på www.ditdomain.dk" & vbCrLf & vbCrLf &
"Hvis du ikke ønsker at være på maillisten," & vbCrLf & vbCrLf & "kan du
afmelde dig samme sted","mail.tele.dk"

emailadr.MoveNext

Wend

End If
%>

Venlig hilsen

N_B

Fra : Alice Bender

Dato : 16-04-03 22:03

"Alice Bender" <admin@benderweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Venlig hilsen
>
> N_B
>
> Ahhhhh - jeg lagde ikke lige mærke til i farten, at du ikke bruger
Access. - så jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget?!

N_B

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 17-04-03 08:47

Alice Bender wrote:
> Access. - så jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget?!

Det burde ikke gøre den store forskel om det er Access ell. MSSQL i det her
tilfælde... så vidt jeg ved.

Men det du gør, er det samme som jeg har prøvet og der virkede det ikke
ordentligt.

Jeg forsøger mig lidt frem og tilbage.

--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-03 19:46

"Kasper Katzmann" <kasperFJERN@DETTEkatzmann.dk> wrote in message

> [...]
her
> tilfælde... så vidt jeg ved.
>
> Men det du gør, er det samme som jeg har prøvet og der virkede det ikke

Skriv lige hvis du finder ud af det, da jeg skal til at lave samme funktion
i løbet af påsken

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-04-03 08:24

> [...]
>næste. Det giver ingen fejl, men det
>er kun den sidste (af to) der ryger
>afsted. Den henter begge to ind i mit recordset.

Hvilken version af JMail bruger du ?

Jeg har efterhånden brugt JMail til at lave udsending af
maillister nogle gange efterhånden, og det er ikke altid, at det
fungerer som man antager at det vil. Specielt har jeg oplevet
problemer med skalering af scriptsene (derfor: gå til .Net :). Jeg
har brugt både Access, mySQL samt MSSQL til at opbevare data i.

Mine erfaringer er:

1.
Det kan gå galt i scriptet, dvs det timer ud (kan dog ordnes)

2.
Det kan gå galt på mailserveren. Jeg er ikke helt sikker på
hvorfor, men jeg tror at det skyldes, at JMail altid laver et
opslag til den modtagende mailserver for at se, om emailadressen
virker.

De problemer jeg har haft med JMail har jeg som oftest kunnet lede
tilbage til mailserveren, der ikke har kunnet håndtere udsendingen
af en masse emails på én gang. I hvert fald har jeg ikke oplevet
problemer, i de tilfælde, hvor jeg _ved_ at mailserveren har
kunnet klare det.

Til gengæld opdagede jeg ved et tilfælde, at min udbyder [1]
tilbyder JMail med mailmerge i, og det kører som en drøm ... :)
Det eneste problem er blot, at mailmerge ikke giver samme
fleksibilitet til at sammensætte emailen som man ønsker - så her
skal der også tweakes lidt for at få det til at virke.

Husk også, at du - lidt afhængigt af JMail version - kan skrue på
nogle knapper, der mindsker load af serveren. Du har vist også
mulighed for at dumpe dine emails direkte i din mailservers pickup-
bibliotek, så mailserveren selv automatisk henter dine emails. Så
fjerner du det direkte load på din mailserver.

[1] www.jirty.dk
--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *