Jubiii.. det lykkedes !
Fra : Berit Nielsen

Dato : 16-04-03 17:58

Så lykkedes det at vores rideklub blev medlem af DRF.
Vi er den første racebetingede rideklub i Danmark,
og vi føler selv at vi har taget et stort skridt både for ridesporten.
Men bestemt også for araberen, som nu kan bevises at være anvendelig i
ridebrug.

Vi er indtil videre 60 medlemmer, og bliver flere og flere.
Vi lærer en masse i fællesskeb, og det skal nok lykkedes os at gøre os
bemærkede.
Vi har fået en rigtig fin respons fra både distrikt 12 som vi er medlemmer
af,
men også fra selve hovedkontoret i DRF.

Jeg startede Arabisk Rideklub for lidt over 1 år siden,
med drømmen om at det her ville lykkedes.
Og dælme ikke om det gik i opfyldelse.

Nu skal vi rigtigt ud at vise vores race dur.* SSS*

Hilsen Berit Nielsen
http://www.arabiskrideklub.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-04-03 18:29

In article <3e9d8b8c$0$24721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Berit Nielsen wrote:
> Så lykkedes det at vores rideklub blev medlem af DRF.

Er det noget at råbe hurra for ? Jeg synes at DRF er et stort
burokratisk monster der efterhånden kun vedtager regler der
fremmer DRF's pengetank og burokrati. (Fx. de seneste regler
omkring fornyelse af rytterlicens).

> [...]
> og vi føler selv at vi har taget et stort skridt både for ridesporten.
> Men bestemt også for araberen, som nu kan bevises at være anvendelig i

Hvorfor skulle den hest ikke være anvendelig i ridesporten ?

> [...]
> bemærkede.
> Vi har fået en rigtig fin respons fra både distrikt 12 som vi er medlemmer

Hvorfor lige af distrikt 12? Er foreningen hjemmehørende i formandens m/k
kommune, og derfor det distrikt formanden m/k bor i? Eller skal der flyttes
distrikt hver gang der vælges en ny formand m/k ?

> Jeg startede Arabisk Rideklub for lidt over 1 år siden,
> med drømmen om at det her ville lykkedes.
> Og dælme ikke om det gik i opfyldelse.

Jeg har en drøm om at DRF slanker sig og holder op med at være
så burokratisk. Måske min drøm også en dag går i opfyldelse ?

JonB

Fra : Berit Nielsen

Dato : 16-04-03 18:45

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget at råbe hurra for ? Jeg synes at DRF er et stort
> burokratisk monster der efterhånden kun vedtager regler der
> fremmer DRF's pengetank og burokrati. (Fx. de seneste regler
> omkring fornyelse af rytterlicens).

kommer uden for DRF.
Og hvordan vil du ændre noget som udenforstående, muligheden er der som
medlem.

> [...]

flyttes
> distrikt hver gang der vælges en ny formand m/k ?

og fordi det indtil videre er her vi har flest medlemmer.
Siger næsten sig selv, efter som jeg kan forstå at du har været på vores
hjemmeside og kigge,
må du have overset antallet af medlemmer i de forskellige dele af landet.

> Jeg har en drøm om at DRF slanker sig og holder op med at være
> så burokratisk. Måske min drøm også en dag går i opfyldelse ?

Men så er der realistiske drømme, og de urealistiske.

> JonB

V.H. Berit Nielsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-04-03 19:09

In article <3e9d9692$0$24731$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Berit Nielsen wrote:

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> wrote:

[klip]

> Ja det syntes jeg bestemt, efter som at man ikke som konkurence rytter
> kommer uden for DRF.
> Og hvordan vil du ændre noget som udenforstående, muligheden er der som
> medlem.

Ved at danne et nyt landsdækkende rideforbund.

> Tja, spørg nogle af dem der har så mange fordomme imod netop araberen i
> ridebrug.

Jeg synes der er mange fordUmme imod så mange andre racer.
Men siden så mange mener det, så må der vel være noget om
snakken?

> [...]
> hjemmeside og kigge,
> må du have overset antallet af medlemmer i de forskellige dele af landet.

I guess. Men hvad når i vælger ny formand ?

> Måske, hvis du arbejder på det.
> Men så er der realistiske drømme, og de urealistiske.

hehe, ja, og det er da også lettere bare at ignorere det indtil
jeg rent faktisk får problemet når jeg er færdig med at studere og
skal til at konkurerre igen. Hvor jeg så skal have fornyet min
rytter licens.

JonB

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 18-04-03 00:17

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så lykkedes det at vores rideklub blev medlem af DRF.
> Vi er den første racebetingede rideklub i Danmark,

Æææh, måske er det et dumt spørgsmål, men er Dansk Islandshesteforening ikke
også en racebetinget rideklub (DI er også medlem af DRF)?
Eller gælder det ikke, fordi det er en forening???? Eller har jeg misset
pointen fuldstændigt?

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som ikke er medlem af DI
(til gengæld er jeg medlem af to lokalklubber, som er medlem af DI, som igen
er medlem af DRF og DIF. Forvirringen er total! *G*)

Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-04-03 07:49

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også en racebetinget rideklub (DI er også medlem af DRF)?
> Eller gælder det ikke, fordi det er en forening???? Eller har jeg misset

Men DI står ikke på listen over de 449 klubber der er registret som
medlemmer af DRF.
http://www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.drf/klubsoeg.hms?kna=&start=0&fbu=&post=

Hilsen Berit Nielsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 18-04-03 17:24

> Men DI står ikke på listen over de 449 klubber der er registret som
> medlemmer af DRF.

http://www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.drf/klubsoeg.hms?kna=&start=0&fbu=&post=

Næh, men DI _er_ medlem af DRF og er en racebetinget _forening_, ikke!? Så
det er bare fordi DI ikke er en klub, men en forening, at de ikke står på
listen, ikke?

mvh
Trond Øyvind Hermansen