Lav quiz i ASP og Access
Fra : Claus Nymand Pederse~

Dato : 16-04-03 15:17

Jeg kunne godt tænke mig at lave en quiz, hvor brugerne bliver
stillet f.eks. 20 spørgsmål. Derefter skal man have mulighed for,
at komme på en list over dem med flest rigtige svar. Der skal
helst også være en tidsgrænse, så man ikke er en evighed om at
svare.

Jeg vil gerne lave det med ASP og en Access database, men jeg har
lidt svært ved at komme i gang. Derfor tænkte jeg, om ikke der
var en der gad at give et forslag til, hvordan denne opgave kan
løses.

--
Claus Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 17-04-03 17:43

"Claus Nymand Pedersen" <claus_nymand@hotmail.com> wrote

> Derfor tænkte jeg, om ikke der
> var en der gad at give et forslag til, hvordan denne opgave kan løses.

Mener det "normalt" funker lidt omvendt -
først laver DU lidt arbejde (eller finder noget færdigt) og derefter hjælper
gruppen med evt. problemer.............

Fra : John H.

Dato : 17-04-03 18:23

On Thu, 17 Apr 2003 18:43:07 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>"Claus Nymand Pedersen" <claus_nymand@hotmail.com> wrote

>Mener det "normalt" funker lidt omvendt -
>først laver DU lidt arbejde (eller finder noget færdigt) og derefter hjælper
>gruppen med evt. problemer.............

Kan jo være han vil have lidt hjælp til strukturen, opbygning af DB
o.s.v

Det vil sandsynligvis give et bedre resultat, hvis man er godt
forberedt INDEN man begynder selve kodningen.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-03 22:47

Claus Nymand Pedersen skrev:
> [...]
> lidt svært ved at komme i gang. Derfor tænkte jeg, om ikke der
> var en der gad at give et forslag til, hvordan denne opgave kan

En struktur i et sådant system kommer meget an på hvad dine krav er:

- Skal det være muligt at have flere forskellige "quizzer" opbevaret i
databasen på en gang?
- Skal quizzen være multiple choice eller skal brugerne selv indtaste
svaret?
- Vil der altid være 20 spørgsmål i en quiz?

Når du har besluttet dig for disse kan du begynde at lave en
databasestruktur, umiddelbart vil jeg anbefale dig at have minimum en
tabel med spørgsmål og korrekt svar, en tabel med brugere og en tabel
med brugernes besvarelser.

--
Jakob Andersen