lille hjemme eller kontornetværk.
Fra : karsten jørgensen

Dato : 16-04-03 12:21

jeg fatter det ikke. jeg har 1 stationær comp(win98) og en bærbar(xp), begge
med netkort. Går ned i computerbiks og køber et krydset kabel, kaldte manden
det vist. Fulgte instruktioner i "guiden opsæt netværk".
Men computerne kan ikke se hinanden. Jeg ved godt det er få oplysninger, men
hvad skal jeg sige?
Nogen der ved hvad jeg har gjort forkert, en eller anden almen fejl evt?

karsten

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 16-04-03 15:31

Du skal i kontrolpanel under netværk sikre dig, at fil- og udskriftsdeling
er aktiveret. Desuden skal du på WinXP pc-en oprette en bruger, der er magen
til din bruger på Win98.
Du kan checke om du har aktiveret fildeling ved at åbne stifinderen og
højreklikke på en mappe. Der skal så i pop-up menuen være et punkt, der
hedder deling.

Fra : spæf

Dato : 16-04-03 16:29

Jeg har fuldstændig samme historie, bortset fra at jeg ville gøre det rigtig
lækkert og derfor købte en switch. Begge computere kan gå på nettet, men den
stationære (win98se) kan ikke se den bærbare.

Den bærbare kan godt se den stationære, men når jeg prøver at åbne den, så
får jeg at vide at jeg ikke har rettigheder til at kigge på den stationære.

Jeg har set fildeling til i på samtlige diske, samt i egenskaber for
netværk. Brugerne på begge computere har også samme navn, så hermed sagt:
Jeg fatter intet !!! HJÆÆÆLP

spæf

"live long and prosper"

Fra : spæf

Dato : 17-04-03 09:36

Kors, stupiditeten længe leve.

Jeg har installeret Zonealarm (firewall), og havde ikke slået den fra. Da
jeg lukkede Zonealarm kørte det fint.

Nå, men så har jeg da lært noget.

spæf

"live long and prosper"

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-03 19:19

karsten jørgensen wrote:
> [...]
> oplysninger, men hvad skal jeg sige?
> Nogen der ved hvad jeg har gjort forkert, en eller anden almen fejl

Der er lidt på google:
http://www.eksperten.dk/spm/326658
http://www.eksperten.dk/spm/321335
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/

Prøv at søg efter computerne, gerne på IP-adressen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 17-04-03 09:03

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e9d9e8c$0$145$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hej grupe

jeg har haft samme problem det løste jeg ved at skifte driver til netkortet
da det ikke altid er at windovs
finder den rigtige driver ved instalation af netkort. og windovs xp/me/98
tror at alt er i den skønneste orden
med det er det ikke. så midt råd er tjek driver til netkortet eller køb et
nyt netkort instaler netværk på den med det nyeste
styresystem når den spør om at oprette diskette til hjemmenetværk svar ja så
er man sikker på at de riktige filer kommer med over
på den anden maskine og hvis man har flere er det bare at bruge samme disk.

håber det virker for jer også

hilsen Jan O