Hvilket mobo til en AMD Barton 2500+?
Fra : Agricola

Dato : 15-04-03 22:55

Hej i gruppen

Er der nogen herinde der kan anbefale et motherboard til en Barton 2500+,
hvis jeg gerne vil overclocke?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 16-04-03 15:50

Agricola wrote:
> Hej i gruppen
>
> Er der nogen herinde der kan anbefale et motherboard til en Barton
> 2500+, hvis jeg gerne vil overclocke?
>
> mvh

Jeg kan klart anbefale Epox 8RDA+.Kortet er med Nforce2 chipset som låser
din multiplier på cpu'en op.
PT kører min Barton 2500+ på 2005 Mhz (12x166) og jeg er ikke færdig med at
Oc endnu.
Dog har Epox kortet ikke så mange fancy ting som andre producenter leverer
med (Raid,Sata osv.)

/Henrik

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 16-04-03 20:46

Henrik Sørensen wrote:

> Jeg kan klart anbefale Epox 8RDA+.Kortet er med Nforce2 chipset som låser
> din multiplier på cpu'en op.

Det er _kun_ Epox-bundkort, hvor multiplieren ikke er låst - det har
ikke noget med chipsettet at gøre.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 16-04-03 22:54

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Det er _kun_ Epox-bundkort, hvor multiplieren ikke er låst - det har
> ikke noget med chipsettet at gøre.

Øh nå
Så er det da underligt at Asus bundkortet med Nforce2 chipsættet kan det
samme?
/Henrik

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-04-03 12:14

On Wed, 16 Apr 2003 23:53:44 +0200, "Henrik Sørensen"
<sam@fjerndettegames.dk> wrote:

>Øh nå
>Så er det da underligt at Asus bundkortet med Nforce2 chipsættet kan det
>samme?

Og Gigabyte med KT400, men det er måske en fejl

--
Jens

Did you know that no one ever reads these things?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-04-03 12:27

Henrik Sørensen wrote:

> Så er det da underligt at Asus bundkortet med Nforce2 chipsættet kan det
> samme?

Jeg spurgte om det for nyligt, og af de svar jeg fik, fremgik det at det
kun var Epox-bundkort hvor multipieren ikke er låst.
Der var dog en enkelt der påstod at hans Soltek-bræt kunne, men han
svarede ikke helt på det jeg spurgte om.

Se tråden "Erfaringer med nforce2" fra 19/3 kl. 11.57 i
dk.edb.hardware.overclocking