Hvis der står F*** i en tekst, så ....
Fra : Henrik Overballe

Dato : 28-12-00 15:00

Hejz

Er der nogen, der kan hjælpe mig?......jeg er ved at lave en gæstebog, men
der skal censur på, da siden skal være rettet imod børn. Så hvis nogen
f.eks. skrive FUCK, så skal det udskiftes med CENSUR, eller sådan
noget!......hvordan laver jeg dette?

--
Henrik "Henno" Overballe - henno@aaifbasket.dk
http://www.henno.subnet.dk

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 28-12-00 16:24

Henrik Overballe wrote:

> [...]
> der skal censur på, da siden skal være rettet imod børn. Så hvis nogen
> f.eks. skrive FUCK, så skal det udskiftes med CENSUR, eller sådan

Hvorfor satan må børn ikke bruge "profane" ord? eller spurgt på en anden
måde: Hvorfor må børn ikke hvis voksne må? Eller Hvorfor må der ikke
bruges profane ord på internettet?
Det er da en skrækkelig afvej at komme ned af, at begynde at censurer
her og der og alle vejne, bare fordi man øjner en eller anden mulighed
for at lave en teknologisk "løsning" på et eller anden sanfundsmæssigt
"problem". Er du også typen som har censorware installeret på din
maskine? således at børn ikke kommer til at se noget på internettet, som
de ville kun tage "skade af"? jamen, hva' fa'en tror du de laver, når de
logger af interttet (eller forlader din "debat side")? de løber da ud på
legepladen igen og råber "pis-lorte-tisse-kone" af hinanden. ... nej,
jeg siger ikke at børn skal opfordres til at logge på sex.com, jeg siger
at den "løsning" du har fundet ikke hjælper, fordi den er let at omgå og
den bare siger "det må du ikke" uden at forklare hvorfor. Kan du øvrigt
forklare hvorfor de ikke må skrive "fuck"? Ud over at "det lyder ikke
pænt"? Jeg vil mene at der er situationer, hvor "fuck" er det helt
rigtige ord. Ville det ikke være helt forkert at se "Pulp Fiction" hvis
alle "fuck*" var fjernet? Hvis der ikke er et problem, så lad være med
at prøve at løse det.
I den aktuelle situation vil du aldrig kunne lave noget der er
effektivt. Du vil evt. kunne lave noget moderering, således at når et
indlæg er sendt skal det først godkendes, men det vil naturligvis slå en
hver diskution ihjel. Jeg tror heller ikke at dine brugerer vil
accepterer, at der bliver ændret i deres indlæg (hvis du fjerner alle
ord, du finder stødelige). Så finder dine brugerer da bare et andet sted
at diskuterer.

--
Lauritz

Fra : Henrik Overballe

Dato : 28-12-00 17:53

nu spurgte jeg jo kun hvordan man lavede det, ik!....

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-12-00 18:41

"Henrik Overballe" <henno@vibybasket.dk> wrote in message
> nu spurgte jeg jo kun hvordan man lavede det, ik!....

prøv at kigge på funktionen instr på
http://msdn.microsoft.com/scripting/vbscript

/Jesper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-12-00 22:12

On Thu, 28 Dec 2000 16:23:34 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor satan må børn ikke bruge "profane" ord?

Fordi det er hans site? Med statisk indhold har man godt styr over
indholdet på sit site; det er ikke tilfældet med udefrakommende
indhold. Det betyder dog stadigvæk ikke, at man ikke vil have en
redaktionel linie, præcis ligesom aviser, ugeblade, magasiner, etc.

At snakke om decideret censur er for mig at se at skyde forbi målet
(udover at Henrik tilfældigvis valgte at bruge ordet "CENSUR"). Eller
som Duckman ville sige: "BULLTISH!" :)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-12-00 19:49

> [...]
> der skal censur på, da siden skal være rettet imod børn. Så hvis nogen
> f.eks. skrive FUCK, så skal det udskiftes med CENSUR, eller sådan

Replace(mintekst, "fuck", "censur")

Hvor mintekst er en variabel der indeholder teksten.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Henrik Overballe