Brystkirtler hos 13-årig dreng.
Fra : J. Lundberg

Dato : 15-04-03 19:32

Min søn på 13 år, som i øvrigt er sund og rask, har gennem det sidste stykke
tid udviklet 2 små knuder, formentlig kirtler i umiddelbar tilknytning til
højre brystvorte. Udvikler drenge kirtler i brystet og er det normalt at det
kun er i det ene bryst? Jeg vil selvfølgelig søge læge med ham hvis
nødvendigt, men det kunne være rart at høre fra forældre der har erfaring
med teenage-drenges udvikling.

Johnny

Fra : LCO

Dato : 15-04-03 21:18

Hej!
En dybdegående forklarring kan jeg ikke klare, kun fortælle at min bror
"led" af det samme. Der var nogle kirtler i han _ene_ bryst lige omkring
brystvorten, der voksede, så han brystvorten strittede en smule. Det var en
anelse ømt og han gik til lidt kontrol hos lægen med det med jævne
mellemrum. Der er ingen problemer nu, og man kan intet se på hans bryst.
Ingen forældres erfarringer, men så ved I, at det ikke er unormalt.
V.H. LCO

Fra : RoJo

Dato : 15-04-03 22:25

"LCO" <lychri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellemrum. Der er ingen problemer nu, og man kan intet se på hans bryst.
> Ingen forældres erfarringer, men så ved I, at det ikke er unormalt.

Jeg kan huste, at jeg opdagede 2 små "klumper" i min ene brystvorte da jeg
var omk. 10 år. Jeg var ved læge og han sagde, at det var helt normalt og at
de ville forsvinde igen. Det gjorde de!

Men hvis du er nervøs, så få det tjecket istedet for, at tænke over det

Go' påske
Mvh
RoJo