Apropos hundesygeforsikringer
Fra : basse

Dato : 15-04-03 19:18

Hej alle !

Nu har der et par gange været tråde om, hvorvidt det kunne svare sig at have
en sygeforsikring til sin hund og om forsikringen nu også dækkede, når man
havde brug for det.

I den forbindelse vil jeg gerne fortælle om den meget positive oplevelse vi
lige har haft med vores forsikringsselskab TopDanmark.

I forbindelse med at vores hund akut blev syg (selvfølgelig en fredag aften,
hvor prisen hos vagtdyrlægen er dobbelt op) havde vi i alt dyrlægeudgifter
på ca. 3.500 kr. fordelt på 5 dyrlægebesøg indenfor en uge.

I tirsdags sendte vi regningerne (anbefalet) ind til forsikringsselskabet
med anmodning om at de blev dækket af forsikringen og i lørdags fik vi en
check med posten på udgiften minus selvrisikoen selvfølgelig. Bedre kan det
jo ikke være.

I forbindelse med at vores ene hund blev aflivet i januar, ærgede jeg mig
over, at vi havde betalt til sygeforsikringen i seks år, da hunden aldrig
havde fejlet noget. Da jeg efterfølgende fandt ud af, at forsikringen
automatisk ophører, når hunden fylder 10 år blev jeg endnu mere ærgerlig,
for vores anden hund nærmede sig 10 år og dens sygeforsikring havde vi
heller aldrig haft brug for.
(Jeg har efterfølgende fået at vide, at forsikringsselskabet Provinzial
tegner forsikringer, der løber længere end til 10 år)

Skæbnen ville så, at hun blev syg 3 måneder før hendes 10-års fødselsdag.
Jeg ved godt, at vi i løbet af de 8-9 år, vi har betalt til forsikringen,
har indbetalt mere end de 2.800 kr. vi nu har fået refunderet, men regningen
kunne jo lige så godt have været meget større.

Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at vi også fremover skal have
sygeforsikring på vores hunde.

God påske.

Hilsen Rebekka

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-04-03 20:55

"basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Hej Rebekka

> Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at vi også fremover skal have
> sygeforsikring på vores hunde.

Heller ikke her. Vi har også sygeforsikring, og har skam også haft brug for
vores i forbindelse med en operation da Nicki skulle ha' fjernet sine
analkirtler, og man kan jo aldrig vide, lige pludselig har man måske brug
for den.

Også god påske til dig

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-03 10:04

Hej Basse

Med en forsikring, kan man jo sige, at man også forsikrer sig selv, mod den
store frygt, at ens hund skulle blive syg, og den får så folk til at gå til
dyrlægen, i stedet for at prøve at snige sig uden om. Forsikringen bliver
jo også mere og mere aktuel, for dyrlægerne bliver jo dyrere og dyrere, og
deres klinikker flottere og flottere. Jeg så nu hellere at dyrlægerne blev
bedre og bedre, så måtte klinikkerne gerne være mindre prangende.

M.V.H......Benny..