E-smith og besked ved email
Fra : Bo Dudek

Dato : 15-04-03 19:09

Hejsa

Jeg kører en e-smith, som jeg efterhånden er ved at være ret tilfreds
med. Dog kunne jeg ønske, at serveren kunne give mig besked, når den
havde modtaget mail. Kan dette mon kringles somehow?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : sv-e

Dato : 16-04-03 07:18

Bo Dudek wrote:
> [...]
> med. Dog kunne jeg ønske, at serveren kunne give mig besked, når den
> havde modtaget mail. Kan dette mon kringles somehow?

Hej
Er det ikke din mailclient som skal give signal når den har opdaget en
mail? I så fald kan det sikkert indstilles i dit program.

Hvis du har mange brugere på serveren, vil du vel ikke have en besked
hvergang der kommer en mail i mailkøen?

vh
sv-e

Fra : Bo Simonsen

Dato : 16-04-03 13:59

Bo Dudek wrote:

> Jeg kører en e-smith, som jeg efterhånden er ved at være ret tilfreds
> med. Dog kunne jeg ønske, at serveren kunne give mig besked, når den
> havde modtaget mail. Kan dette mon kringles somehow?

Du kan evt. kører programmet 'biff' på serveren.

--
Med venlig hilsen | Downlink BBS
Bo Simonsen | telnet geekworld.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 19-04-03 10:03

[...]

>Du kan evt. kører programmet 'biff' på serveren.

har du lidt mere information om dette?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-04-03 17:55

Bo Dudek wrote:
> har du lidt mere information om dette?

man biff

Der findes også en xbiff. Du skriver godt nok ikke noget om, hvordan du
vil have besked.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-04-03 10:01

>man biff

hvor finder jeg mere information om ovenstående?

>Der findes også en xbiff. Du skriver godt nok ikke noget om, hvordan du
>vil have besked.

hvad har jeg af muligheder? som det hidtil har kørt med Outlook
Express og min JetMailMonitor, så har sidstnævnte smidt et popupvindue
op i fjæset på mig, når der har været nye mails, men jeg er da åben
overfor alternativer..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-04-03 12:26

Bo Dudek wrote:
> hvor finder jeg mere information om ovenstående?

Ved at tampe ovenstående "man biff" ind på kommandolinien.

> [...]
> Express og min JetMailMonitor, så har sidstnævnte smidt et popupvindue
> op i fjæset på mig, når der har været nye mails, men jeg er da åben

Det kommer jo helt an på, hvordan du modtager din mail. Der er jo så
mange protokoller, fx pop, imap og lokalt mailspool, at det ikke er til
at give et generelt svar. Prøv at søge på freshmeat og google.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-04-03 23:06

[...]

>Ved at tampe ovenstående "man biff" ind på kommandolinien.

ovenstående giver "No manual entry for biff"

[...]

>Det kommer jo helt an på, hvordan du modtager din mail. Der er jo så
>mange protokoller, fx pop, imap og lokalt mailspool, at det ikke er til
>at give et generelt svar.

...jeg benytter IMAP og henter mapper/mails vha. Outlook Express

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-04-03 19:31

Bo Dudek wrote:

> ..jeg benytter IMAP og henter mapper/mails vha. Outlook Express

Hvis du kører windows skal du nok hellere spørge i en af
windows-grupperne. Der findes vist også en gruppe om outlook, det er nok
det allerbedste sted.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-04-03 15:50

[...]

>Hvis du kører windows skal du nok hellere spørge i en af
>windows-grupperne. Der findes vist også en gruppe om outlook, det er nok
>det allerbedste sted.

måske har jeg ikke formået at forklare mig tydligt, så jeg prøver lige
igen:

jeg har brug for et program eller script som skal køre på SME
serveren.. og dette skal automatisk sende besked til en af (eller
begge) mine windows maskiner, når der er nye mails..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk