RH9 - ingen lyd i xmms
Fra : mkp

Dato : 15-04-03 18:29

Hej ng

Jeg kan ikke få en lyd ud af Xmms i RH9. Ved første forsøg på afspilning
af en mp3-fil kom navnet på musiknumret frem i Xmms som det skal og det
så lovende ud. Herefter kom en fejlmeddelelse som jeg ikke nåede at
læse, jeg mener at der der stod noget om at der var konflikt mellem ???
og mpeg. Herefter virker intet. Xmms startet dog op. Jgg kan heller ikke
få lyd ud af Cd-afspiller.

Det skal tilføjes at jeg ikke havde disse problemer under RH8.
Systemlyde virker ok.

Er der nogen der kender til dette/ ved hvordan dette problem løses ?

Mikael

Fra : Kent Friis

Dato : 15-04-03 19:31

Den Tue, 15 Apr 2003 19:29:01 +0200 skrev mkp:
> [...]
>læse, jeg mener at der der stod noget om at der var konflikt mellem ???
>og mpeg. Herefter virker intet. Xmms startet dog op. Jgg kan heller ikke

Har du husket at installere MP3 plugin'en?

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : mkp

Dato : 15-04-03 19:43

Kent Friis wrote:

Har du husket at installere MP3 plugin'en?

Hvis den skal installeres separat er svaret nej !

Det skulle den ikke i RH8.

Hvis den ikke er installeret hvordan installeres den så ?

mvh

Mikael

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-04-03 20:17

mkp wrote:
> Kent Friis wrote:
>

> Har du husket at installere MP3 plugin'en?
>

> Hvis den skal installeres separat er svaret nej !
>
> Det skulle den ikke i RH8.

Jo den skulle.

> Hvis den ikke er installeret hvordan installeres den så ?

Hvis du apt bruger du bare apt-get install xmms-mp3. Eller kan den
hentes på xmms.org.

/Esben

Fra : mkp

Dato : 15-04-03 20:22

Esben Skov Pedersen wrote:

> Jo den skulle.

Ja det må jeg jo erkende !!

Mikael

Fra : mkp

Dato : 15-04-03 20:18

Kent Friis wrote:

> Har du husket at installere MP3 plugin'en?
>
> Mvh
> Kent

Nej ! og jeg fik problemet løst ved at kigge her
http://www.gurulabs.com/downloads.html

Tak for hjælpen

Mikael