CC : Router/switch istedet for USB modem ~
Fra : Malcolm_X

Dato : 15-04-03 18:15

Jeg er ved at blive lidt træt af mit usb modem og sidder og tænker på at
skaffe mig en ekstra pc som skal nettet. derfor tænkte jeg det kunne være en
god ide at skifte modemmet ud med en router/switch.
Hvordan gøres dette og er det bare ligetil???
Jeg havde noget ala det her i tankerne da det lyder smart.
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1437

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-03 18:32

"Malcolm_X" <Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gøres dette og er det bare ligetil???

Ja, du ringer til Cybercity og bestiller en router

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Malcolm_X

Dato : 15-04-03 19:09

er det ment i sjov eller noget for det er da et spasser svar. Det er jo ikke
det jeg spørg om

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-03 19:19

> er det ment i sjov eller noget for det er da et spasser svar. Det er
jo ikke
> det jeg spørg om

Hvis du nu qoutede så man kunne se hvad du omtalte så var det måske til
at svare på.
Men du kan ikke umiddelbart sætte en anden router på ADSL fra CC
(medmindre du finder en med indbygget ADSL modem der lige passer til
CC's central)

Fra : Malcolm_X

Dato : 15-04-03 19:30

Hvis du nu læste min tråd igennem ville du se at jeg IKKE bruger en router
og hvorfro skulle man ikke være istand til at bruge 3parts hardware til
I-net opsætning istedet for det som CC har og som jeg ikke gider betale i
dyre domme for?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-03 19:40

> Hvis du nu læste min tråd igennem

Hvis du læste http://makr.starthotel.dk/?quote så kunne det være jeg
ville bruge 5 minutter på at forklare dig det.

Fra : Malcolm_X

Dato : 15-04-03 20:28

> Hvis du læste http://makr.starthotel.dk/?quote så kunne det være jeg
> ville bruge 5 minutter på at forklare dig det.

ahh okay nu er jeg med.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-03 22:32

> ahh okay nu er jeg med.

Smukt..
Problemet med at bruge din egen router på CC er at du ikke kan sætte den
til den snitflade du får fra USB-modemet.
Du kan heller ikke umiddelbart sætte den til snitfladen før USB-modemet.
Her skal du koble dig ind på ADSL-signalet, og omend du skaffer nøjagtig
samme hardware som CC, så kan du teoretisk set ikke vide hvilke
indstillinger de bruger.

Så alt i alt er det næppe besværet værd at undgå de småpenge CC skal
have for at leje en router ud til dig.

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-04-03 22:46

"Malcolm_X" <Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> wrote in message
> [...]
> og hvorfro skulle man ikke være istand til at bruge 3parts hardware til
> I-net opsætning istedet for det som CC har og som jeg ikke gider betale i

Du må have et meget stramt budget. Kan du fortælle mig, hvad disse dyre domme
består i ?

*Rune

Fra : chipmand

Dato : 15-04-03 20:49

On Tue, 15 Apr 2003 19:32:04 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Malcolm_X" <Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja, du ringer til Cybercity og bestiller en router

Nu er jeg selv Cybercity kunde og jeg ved ikke om du har set det
tilbud de køre med i øjeblikket. Du kan læse nærmere på dette link:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/priser/

Jeg er selv på jagt efter min egen router istedet for den Cisco 677
jeg fik med til min opkobling. Hvis du også hellere selv vil eje din
router skal du lige huske på den skal understøtte PPOA. Jeg begik selv
en fejl da jeg købe en såkaldt router den understøttede kun PPOE, så
jeg kunne ikke fjerne cisco routeren også sætte den nye direkte til
fordi den ikke understøttede PPOA.
Her til sidst er der nogle her i gruppen der ved om man kan købe en
router m/4 ports switch som understøtter PPOA.

Mvh
Chipmand

Fra : Malcolm_X

Dato : 15-04-03 23:34

"chipmand" <chipmand@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg selv Cybercity kunde og jeg ved ikke om du har set det
> tilbud de køre med i øjeblikket. Du kan læse nærmere på dette link:
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/priser/

nej det havde jeg ikke tak for det læste det igennem og en trådløs router
hos dem koster ud over oprettelses gebyr 56kr om måneden og der står ikke
engang hvad man for med og bække små gør en å :)

>[snip] Jeg begik selv en fejl da jeg købe en såkaldt router den
understøttede kun PPOE, så
> jeg kunne ikke fjerne cisco routeren også sætte den nye direkte til
> fordi den ikke understøttede PPOA.[snip]

Jeg troede da også det var en PPoE forbindelse er du sikker på det er en
PPoA???

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-03 06:57

> Jeg troede da også det var en PPoE forbindelse er du sikker på det er
en
> PPoA???

Det er PPPoA

Fra : Malcolm_X

Dato : 15-04-03 23:37

en anden ting er at jeg har et såkaldt delefilter før selve den installerede
internet stik dåse i væggen. og dåsen i væggen brugere ikke RJ45 stik
hoveder men alm telefonkabel hoveder som er ca ½ så store hvis i forstår.

Fra : chipmand

Dato : 15-04-03 23:53

On Wed, 16 Apr 2003 00:37:03 +0200, "Malcolm_X"
> [...]

>internet stik dåse i væggen. og dåsen i væggen brugere ikke RJ45 stik
>hoveder men alm telefonkabel hoveder som er ca ½ så store hvis i forstår.

Ja den skal understøtte PPOA for at kunne sættes direkte til stikket
fra væggen. Jeg ringede derover da jeg havde købt den forkerte router
og der fik jeg at vide den skulle understøtte PPOA hvis den skulle
køre uden deres cisco 677 router.

Mvh
Chipmand

Fra : Malcolm_X

Dato : 16-04-03 00:05
Fra : Malcolm_X

Dato : 16-04-03 00:08

http://www.zyxel.com/product/model.php?indexcate=1023416340&indexcate1=10218
> 77946&indexFlagvalue=1021873638

de har også en dansk hp
http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=72

Fra : chipmand

Dato : 16-04-03 09:54

On Wed, 16 Apr 2003 01:07:30 +0200, "Malcolm_X"
<Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> wrote:

> [...]
Ok takker. Så må man igang med at maile til zyxel for at få en
forhandlerliste.

Mvh
Chipmand

Fra : Malcolm_X

Dato : 16-04-03 10:00

> Ok takker. Så må man igang med at maile til zyxel for at få en
> forhandlerliste.

jeg mailede dem og de sendte mig videre til SEC datacom i allerød og sagde
at vejl udsalgs pris er 3000kr 8-O
men på CC HP står dette:
Betaling for bortkommen trådløs router 2250 kr
SÅ hvis der er nogen der ved hvad produktet koster in stores??

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-04-03 13:10

> [...]

> Hvordan gøres dette og er det bare ligetil???
> Jeg havde noget ala det her i tankerne da det lyder smart.

Du skal som nævnt have et wireless accesspoint/router med PPPoA.

Netgear har en af slagsen, hvis datablad du kan læse her:
http://www.netgear.co.uk/html/pdfs/dg824m.pdf

Jeg kan dog ikke finde den på edbpriser, men fandt den her i England.
http://www.broadbandbuyer.co.uk/Shop/ShopDetail.asp?ProductID=353

Bemærk prisen er excl moms, så selv med engelsk moms er du et godt stykke
over 2000 kr.

Men du kan ringe til distributøren her i Danmark og høre ad hvor du kan
købe den:
http://www.netgear.com/buy/europe.html#Denmark

Mit bud er at det billigste vil være at skifte fra dit modem til en
standard router, f.eks. Cisco 677. Og så koble et billigt Wifi accesspoint
på denne router og så er du "trådløs" (det koster 195 i
administrationsgebyr at skifte til Cisco 677 eller Zyxel routeren de bruger
nu).

Jeg har selv en 677 og CC, og regner med at benytte denne løsning til at få
WiFi derhjemme. Da jeg heller ikke gider betale 56kr per måned.

Men det nemmeste vil selvfølgelig være at anvende CC's trådløse router, så
har du kun én dims der kan fejle.

Flemming

Fra : Malcolm_X

Dato : 16-04-03 13:57

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> WiFi derhjemme. Da jeg heller ikke gider betale 56kr per måned.
>
> Men det nemmeste vil selvfølgelig være at anvende CC's trådløse router, så

okay det lyder som en god ide tak for hjælpen