Nexium
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-03 17:24

Jeg tager Nexium for at undgå syre i spiserøret - og det hjælper fint, også
på oppustethed.
Er der Nexium-brugere her i gruppen, der har erfaringer med bivirkninger?
(bortset fra tegnebogen).
Kan man tage en hver dag?

--
Vh
Viggo

Fra : niels

Dato : 15-04-03 20:05

Der er ikke mange bivirkninger, og de forsvinder hvis du stoppe. Det drejer
sig specielt om kvalme, diare, forstoppelse samt luft i maven.
Du kan sagtens tage en hver dag.

hilsen Niels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-04-03 00:50

"Viggo" <viggo.bollersnabelapost2.tele.dk> skrev

> Er der Nexium-brugere her i gruppen, der har erfaringer med bivirkninger?
> (bortset fra tegnebogen)

Hmm. jeg synes ikke jeg oplever bivirkninger, bortset fra at de er lidt
ubehalige at "blive vendt fra".

> Kan man tage en hver dag?

No problemos, men tag dem som din læge foreskriver.
Læg mærke til at længere tids brug, fører til dannelsen at flere
syredannende celler, derfor den svære "afvending"

Husk i øvrigt at virkningen ikke helt varer et døgn.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-03 11:03

> [...]
> syredannende celler, derfor den svære "afvending"
>
> Husk i øvrigt at virkningen ikke helt varer et døgn.

Tak for svarene fra jer begge.
Hvis der dannes flere syredannende celler, skal man vel tage større og
større dosis, hvis man bruger dem hver dag? Det lyder ikke rart. Min læge
sagde at jeg roligt kunne tage dem hele tiden, men det vil jeg da lige
spørge om igen.
Vh
Viggo

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-03 12:26

> [...]
> større dosis, hvis man bruger dem hver dag? Det lyder ikke rart. Min læge
> sagde at jeg roligt kunne tage dem hele tiden, men det vil jeg da lige

Jeg spurgte hos AstraZeneca, og fik flg. svar:

"Erfaringen viser at patienterne ikke stiger i dosis i løbet af behandlingen
med Nexium med mindre, der sker en forværring af sygdommen. Omvendt ser man
ofte at patienterne tager mindre doser med tiden. Det kan være svært at
svare på, om der dannes flere celler, men det er i så fald i begrænset
omfang.
Hvis du har det godt med 20 mg Nexium om dagen, synes jeg du skal fortsætte
med det."

Vh
Viggo

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-04-03 22:11

"Viggo" <viggo.bollersnabelapost2.tele.dk> skrev

Ikke nødvendigvis.

Det kan du nu også, roligt gøre.

Mvh.