Router spørgsmål...
Fra : Taba

Dato : 15-04-03 16:04

Jeg sidder på en 512/128 kbit linie med et USB modem. Jeg vil gerne have fat
i en router, men så vil jeg lige høre om man "bare" stikker "adsl stikket"
(almindeligt telefonstik med 3 ledere) i
routeren også er man kørende, eller skal der være en eller anden form for
modem/dialer i mellem centralen og routeren?

Det usb modem jeg har nu er et Eicon Diva ADSL USB Modem fra Tiscali. Den
router jeg har kigget lidt på er:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1674617896
http://www.trendware.com/products/TW100-S4W1CA.htm

/Taba

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-04-03 17:00

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> modem/dialer i mellem centralen og routeren?
>
> Det usb modem jeg har nu er et Eicon Diva ADSL USB Modem fra Tiscali. Den

Du kan så vidt jeg kan se ikke bruge den ved Tiscali, da de vist kører PPPoA,
ikke PPPoE.

*Rune

Fra : Taba

Dato : 15-04-03 21:04

> Du kan så vidt jeg kan se ikke bruge den ved Tiscali, da de vist kører
PPPoA,
> ikke PPPoE.

Oh okay, godt ejg spurgte herinde først
Kender du en router der kan køre med PPoE?

/Taba

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-04-03 21:49

> PPPoA,
>
> Oh okay, godt ejg spurgte herinde først
> Kender du en router der kan køre med PPoE?

Ja, fx. den router du selv havde fundet. Men du skal have en PPPoA-router, som
fx. Cisco 677/678/827, eller en Zyxel 642R/650R, som er de routere Cybercity
anvender. Tiscali bruger (udover 677 og 827) mig bekendt også SOHO 77. Det
smarteste vil nok være at kontakte Tiscali, og ændre dit abonnement, så du får
en router med.

*Rune

Fra : Taba

Dato : 15-04-03 21:52

> [...]
> smarteste vil nok være at kontakte Tiscali, og ændre dit abonnement, så du

Mente selvfølig en router med PPPoA

/Taba

Fra : Jens

Dato : 15-04-03 21:53

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modem/dialer i mellem centralen og routeren?
>
> Det usb modem jeg har nu er et Eicon Diva ADSL USB Modem fra Tiscali. Den

Du kan ikke selv købe og tilslutte en router til Tiscali's ADSL. Tiscali
kører PPPoA (PPP over ATM), og i deres routere er der indbygget ADSL-modem
(Ethernet til ADSL). De routere du kan købe i butikkerne er typiske
Ethernet til Ethernet routere der kan køre PPPoE (PPP over Ethernet).

Du skal istedet konvertere din forbindelse til en løsning med router hos
Tiscali. Kontakt dem.
Alternativt så opsig din Tiscali og få en TDC/UNI2 forbindelse, de fåes med
Ethernet stik, sådan at du kan tilslutte din egen router.

Jens

Fra : Taba

Dato : 15-04-03 22:09

[snip]

Mange tak for dit svar, hjalp på det

/Taba

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-04-03 13:13

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> [...]
> indbygget ADSL-modem (Ethernet til ADSL). De routere du kan købe i
> butikkerne er typiske Ethernet til Ethernet routere der kan køre PPPoE

Jo man kan da så. Måske ikke lige umiddelbart på edbpriser, men det er
altså muligt at købe PPPoA routere på nettet i f.eks. england. Eller købe
sig en brugt i markedsgruppen. Jeg har for et par uger siden købt en Cisco
677 med kabler, manualer osv. til en rimelig pris. Ingen problemer der :)

Mvh.
Flemming