'Nervøs side'
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-03 15:34

Hej NG
Har netop installeret Opera 7 og opdager til min forfærdelse, at en af mine
sider hopper ganske skrækkeligt i den browser.

I alle andre browsere, jeg har testet (MSIE 5.0, 5.5 og 6, NS 6.2 og 7,0,
Mozilla 1.2.1 og 1.3 og Opera 6.05) er der ikke noget i vejen med siden.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor. Er der fejl i mit script eller i browseren?

Siden ligger på:

www.hjemmesideskolen.dk/scripts/anim.asp

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Villum Sejersen

Dato : 15-04-03 16:04

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]

> Jeg kan ikke gennemskue hvorfor. Er der fejl i mit script eller i browseren?

Jeg har lige prøvet med Opera 7.10 og kan ikke se den store forskel fra
Mozilla 1.4a (20030414). Der var lige lidt tøven én gang (en cache der
skulle fyldes?), men ellers samme oplevelse af en gammel stumfilm der
bliver fremvist for hurtigt!?

--
Villum Sejersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-03 16:10

"Villum Sejersen" <vse_FJERN@DETTE_trundholm.dk> skrev

> [...]
> Mozilla 1.4a (20030414). Der var lige lidt tøven én gang (en cache der
> skulle fyldes?), men ellers samme oplevelse af en gammel stumfilm der

Det er muligt, at billederne ikke vises så jævnt som en moderne spillefilm.
Det var heller ikke det, jeg sigtede til.

Derimod oplevede jeg, at hele siden stod og hoppede op og ned i Opera 7.0.
Animationen fungerede godt nok, men den fulgte selvfølgelig den øvrige sides
vertikale bevægelser.

Fra : Villum Sejersen

Dato : 15-04-03 16:29

Erik Ginnerskov wrote:

> ... Det er muligt, at billederne ikke vises så jævnt som en moderne spillefilm.
> Det var heller ikke det, jeg sigtede til.

Det var også bare for at beskrive min umiddelbare oplevelse.

> Derimod oplevede jeg, at hele siden stod og hoppede op og ned i Opera 7.0.

> Animationen fungerede godt nok, men den fulgte selvfølgelig den øvrige sides
> vertikale bevægelser.

Netop; Jeg har lige prøvet én gang til: Ved 100% zoom er der ingenting
(som jeg troede første gang), men ved 90% og 120% samt en masse af de
større "forstørrelser" bliver det unægteligt en rimelig søsyg omgang!

Ved skift til smal visning <shift F11> holder det op igen, men
animationen kører videre.

Mærkværdigt nok brokker javascript-konsollen sig ikke, så der er ingen
fejl eller hvad?! Jeg tror du bør sende linket til Opera for opklaring.

--
Villum Sejersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-03 20:16

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev
> [...]
> Mozilla 1.2.1 og 1.3 og Opera 6.05) er der ikke noget i vejen med siden.
>
> Jeg kan ikke gennemskue hvorfor. Er der fejl i mit script eller i

Fik selv rettet problemet: tilføjede style="width:75%" til <div
class="indhold">.
Prøvede først med 100%, men så blev der problemer med Mozilla/Netscape.