Win2k lukker ikke ned
Fra : DHD

Dato : 15-04-03 14:38

Hej

Under installation af win2000 fik jeg en fejl med at den ACPI bios der var
installeret ikke var understøttet eller lign.

Derefter trykkede jeg F7 istedet for hvor man trykker F6 i starten af
installationen.

Men nu lukker windows ikke ned når jeg trykker på luk computeren, istedet
lukker den alle programmer og derefter skal jeg selv slukke på powerknappen.

Det er ikke noget stort problem, bare lidt irrieterende.

Nogen der kan hjælpe ?

Venlig Hilsen
Daniel

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-04-03 16:47

On Tue, 15 Apr 2003 15:38:11 +0200, DHD wrote:

> [...]
>lukker den alle programmer og derefter skal jeg selv slukke på powerknappen.
>
>Det er ikke noget stort problem, bare lidt irrieterende.

måske i dk.edb.system.ms-windows.....

Slå ACPI fra i BIOS, slå APM til og slå APM til i kontrol panelet .... er du
heldig blev windy forvirret ved installationen og det burde fungere fint,
ellers har Windy fået registreret at der er en ACPI-BIOS på maskinen og det
er sådan noget den husker = ude af stand til at boote!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Who is general failure? And why is he reading my disks?

Fra : DHD

Dato : 15-04-03 15:35

hvad er apm og hvor slår jeg det til ? :o9

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-04-03 18:35

On Tue, 15 Apr 2003 16:35:26 +0200, DHD wrote:

>hvad er apm og hvor slår jeg det til ? :o9

APM = Advanced Power Management, her udnyttes nogle af de tidlige ATX
funktionaliteter og giver blandt andet mulighed for PowerOff, Suspend og så
videre.

Har lige konsulteret min brugsforvirring og det du skal er at slå ACPI fra
under PowerManagement og slå APM til i Windy ... AFAIR er det i Control
Panel->Power Management /Strøm styring.

Hvis Windows rebooter lige når den første progressbar er ved at være færdig
er det fordi Windy har registreret at der er ACPI support og siden det ikke
er et PNP styrestem er det ikke noget den kan vænnes fra, da det jo er
registreret i ini-filerne og ingen kunne jo finde på at skifte mening (Det
kan sikkert håndteres via en nøgle i ini-filerne)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Aerodynamics are for people who cannot design engines

Fra : DHD

Dato : 15-04-03 16:41

>Har lige konsulteret min brugsforvirring og det du skal er at slå ACPI fra
>under PowerManagement og slå APM til i Windy ... AFAIR er det i Control
>Panel->Power Management /Strøm styring.

Det med ACPI .. det er i bios'en ik?

Fra : DHD

Dato : 15-04-03 16:46

det ser ikke ud til at det virker, skal jeg prøve diverse bios'er ?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-04-03 14:46

On Tue, 15 Apr 2003 17:40:46 +0200, DHD wrote:

>Det med ACPI .. det er i bios'en ik?

Jo

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Vodka + milk of magnesia: Phillips screwdriver...

Fra : olefabricius

Dato : 15-04-03 16:08

"DHD"

> Gå i kontrolpanel-strømstyring- vælg faneblad APM aktiver Advanced
power menagement support
Mvh Ole

http://www.kandu.dk/