cocio med alkohol
Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-04-03 12:47

Hej Gruppe.
Synes I, som jeg, at det er forkasteligt at cocio lancerer kakaomælk med
alkohol , så skriv til cocio@cocio.dk og sig det.

Jesper

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-04-03 13:31

"Jesper Hansen" <bordum.hansenNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> Hej Gruppe.
> Synes I, som jeg, at det er forkasteligt at cocio lancerer kakaomælk med
> alkohol , så skriv til cocio@cocio.dk og sig det.

Er det virkelig sandt?

Det er dog for meget!

Hvor har du hørt det henne?

Mvh.Bodil.

Fra : Svend Pedersen

Dato : 15-04-03 13:33

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Hansen" <bordum.hansenNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
>
> Er det virkelig sandt?
>
> Det er dog for meget!

Kunne I ikke bare lade være med at købe det, og instruere jeres store børn i
det samme?

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-04-03 14:47

> Kunne I ikke bare lade være med at købe det, og instruere jeres store børn
> det samme?

100% enig med Svend!

Opfør jer som voksne mennesker og når tiden kommer, så guid jeres børn på en
fornuftig måde i stedet får at fare op og gå panik og forsvar og hvad i
ellers gør!

Cocio er business som alt andet og er i deres fulde ret til at lanchere de
produkter de kan for at holde konkurrencen oppe!

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-04-03 20:05

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message

> [...]
en
> fornuftig måde i stedet får at fare op og gå panik og forsvar og hvad i

Jeg går ud fra, at du ikke selv har teenagebørn?

Mvh.Bodil.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-04-03 11:14

> Jeg går ud fra, at du ikke selv har teenagebørn?

Nej, men jeg har arbejdet næsten 8 år inden for serverings-branchen
(alkohol). Desuden har jeg arbejdet i miljø med teenagere... Ud over det er
jeg selv kun "først" i 20'erne og kan derfor huske da jeg var teengang. En
4. ting er at mange af mine venners små søskende er teenagere, så jeg kender
deres drikke-vaner og kan berolige jer med at de færreste bliver
alkoholikere i teenage-alderen og dem med forældre der kan guide deres børn
fornuftigt gør da slet ikke!;) Uanset hvad udbudet er så mener jeg at dem
der bliver alkoholikere i hvert fald ikke er dem der har råd til de dyrere
alkohol-drikke... Og de var blevet det uanset hvad der var på markedet.

Lad os sætte det op på en anden måde også... En flok unge køber en billig
vodka, noget juice og noget cacao og blander det op... som oftest ½ af
hver... De bliver baske fulde og ikke til at ha' med at gøre. Værre står det
til når de hælder sådan noget som Sort Svin ned... Puha...
Nu kan de så i stedet købe sådan noget som Breezer, Ice mm. Drinks der er
færdig-blandede med langt mindre mængder hvilket betyder at de skal drikke
langt mere før de bliver fulde og der med også får langt mere ´alm. væske
ind. Lad mig minde dig på at tømmermænd hovedsagligt opstår som følge af
væskemangel... De unge følger som oftest moden og modsat da jeg var teenager
er det ikke længere de hjemme-blandede ½-½ drinks der er populære... Så
hvori ligger skaden? Jeg mener de nye drinks har en positiv effekt!

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-04-03 10:24

> [...]
> er det ikke længere de hjemme-blandede ½-½ drinks der er populære... Så
> hvori ligger skaden? Jeg mener de nye drinks har en positiv effekt!

IH, HVOR DET BEROLIGEDE MIG!

(stærkt ironisk ment)

Mvh.Bodil.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-04-03 20:09

> IH, HVOR DET BEROLIGEDE MIG!
>
> (stærkt ironisk ment)
>
> Mvh.Bodil.

Nu ved jeg pludselig hvorfor jeg droppede denne super-morale-(råbe)-gruppe i
sin tid...

Rinnie
(Hvis mail-program opfører sig underligt)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-04-03 21:04

R. Ilsøe wrote:

> Nu ved jeg pludselig hvorfor jeg droppede denne
> super-morale-(råbe)-gruppe i sin tid...

hej rinnie....

jeg vil blot sige at jeg SAGTENS kan forstå hvor du vil hen, og jeg er
tilbøjelig til at give dig ret....

de forældre der hidser sig op over den slags drikke er dem der ikke tænker
længere end deres egen næse, eller ikke aner hvad de unge gør i dag.....

dit optegnede scenarie om at de unge køber sprut og blander løs er jo meget
meget rammende, og sådan har det jo været de sidste 15 år.....
jeg synes som du at de færdiglavede drikke er en kanon ide, for ungerne kan
blive berusede uden at drikke sig totalt lamme i roen, på samme tid som det
normalt vil tage dem at falde om og blive sendt til udpumpning....

feks en Barcardi breezer (ca 33 ml).... den indeholder ca 1 genstand....
en hjemmeblandet drink (ca 33 ml) vil indeholde 3 genstande i samme mængde
væske.....

drikker de unge i feks 4-5 timer ryger der nemt 8-10 drinks indenbords,
hvilket i breezerens tilfælde svarer til 8-10 genstande, hvor man i den
hjemmeblandede vil ryge op på 24-30 genstande i det samme tidsrum og i den
samme mængde væske ( udregnet efter at der ryger ca en dring hver halve
time).....

hvad foretrækker man mon som forælder??

vi er jo nødt til at erkende at de unge mennsker drikker, og jeg vil
personligt hellere at min knægt drikker 8 genstande frem for 24 på en glad
aften med vennerne.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-03 16:46

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message
> de forældre der hidser sig op over den slags drikke er dem der ikke tænker
> længere end deres egen næse, eller ikke aner hvad de unge gør i dag.....

Eller også ved vi kun alt for godt, hvad der egentligt foregår........

Mvh. Bodil.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-04-03 20:24

Bodil Grove Christensen wrote:

> Eller også ved vi kun alt for godt, hvad der egentligt foregår........

gør i? eller tror i det bare.....
hvis i gør så kik engang på den udregning jeg forelagde i det andet
indlæg.....
lyder det rimeligt nok?

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 23-04-03 06:59

d. 21/04/03 22:04 ytrede Sabina Hertzum

> vi er jo nødt til at erkende at de unge mennsker drikker, og jeg vil
> personligt hellere at min knægt drikker 8 genstande frem for 24 på en glad
> aften med vennerne.....

Men hvis de kun drak 8 genstande på en aften altså 16 pr weekend, ville
diskussionen være ligegyldig.
De fortæller selv at det er væsentligt mere.
Problemet er bl.a at nogen fint kan styre at drikke moderat, men de fleste
kan ikke, samtidig foregår der i teenageårene en konstant psykisk og fysisk
meget vigtig udvikling, som helt sikkert ikke har godt af de store mængder
alkohol.
Reklamer virker, og de sigter bl.a på nogle af de spørgsmål som meget unge
stiller sig selv, nemlig hvem er jeg? er jeg god nok? har jeg det rigtige
tøj? er jeg tiltrækkende? og det får indflydelse på selvværdet, forældre
blander sig i dissse diskussioner, men alle undersøgelser viser at de unge
søger bekræftigelsen i gruppen og det modstte køn, og det er hvad grupen gør
der bliver afgørende.
Til sidt vil jeg lige sige at al udvikling ophører når man godtager
sætningen "det gjorde vi da også men det tog vi jo ikke skade af".

Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-04-03 07:16

Tina Marvi og Kevin wrote:
> d. 21/04/03 22:04 ytrede Sabina Hertzum

> Men hvis de kun drak 8 genstande på en aften altså 16 pr weekend,
> ville diskussionen være ligegyldig.

enig.......

> De fortæller selv at det er væsentligt mere.

ja men det er jo netop derfor vi er nødt til at kigge nærmere på HVAD de
drikker..... hjemmemixede drinks har jo en tendens til at blive væsentligt
stærkere end købedrinks....
jeg må ærligt indrømme at da jeg var omkring de 15-16 år havde jeg ikke en
fløjtende fis tjek over hvor meget der røg indenbords, men det føltes som
meget.....

> [...]
> fleste kan ikke, samtidig foregår der i teenageårene en konstant
> psykisk og fysisk meget vigtig udvikling, som helt sikkert ikke har

enig, og igen, det er derfor vi er nødt til at kigge på hvad de drikker,
lige så meget som hvor meget de drikker.... snakker vi drinks med en enkelt
genstand eller med 3-4 genstande??...

> [...]
> undersøgelser viser at de unge søger bekræftigelsen i gruppen og det
> modstte køn, og det er hvad grupen gør der bliver afgørende.

enig igen...... netop derfor synes jeg det er en god ide med de færdigmixede
drinks.....
de afleverer den vare de unge søger, samtidig med at der ikke er for meget
alkohol i......

> Til sidt vil jeg lige sige at al udvikling ophører når man godtager
> sætningen "det gjorde vi da også men det tog vi jo ikke skade af".

enig... jeg har selv gjort det, men jeg erkender også at min søn vil gøre
det....... det eneste spørgsmål jeg reelt skal tage stilling til er hvordan
jeg vil hjælpe min søn med at håndtere det..... forhåbentlig er jeg bedre
rustet til at hjælpe ham end min mor var til at hjælpe mig...... om ikke
andet så fordi jeg erkender at det ikke ligger i mine hænder at forhindre
det, kun forhåbentlig kontrollere det en smule.....

Fra : Uffe Holst

Dato : 23-04-03 09:27

In an article of 23 Apr 2003 Tina Marvi og Kevin wrote:

> Til sidt vil jeg lige sige at al udvikling ophører når man godtager
> sætningen "det gjorde vi da også men det tog vi jo ikke skade af".

Helt enig.

Men denne tråd drejer sig jo egentlig mest om den påstand, at disse
drikke som Barcardi Breezer og nu den nye Cocio med alkohol får de
unges alkoholforbrug til at stige.

Om unge drikker for meget i dag, og for den sags skyld om vi selv gjorde
det, da vi var unge, er en helt anden diskussion.

Sabines påstand er, at med de nye færdigblandede drikke, så indtager de
unge i dag mindre alkohol, fordi alkoholprocenten i disse drikke er
lavere, end alkoholprocenten var i de drikke, som vi i sin tid selv
blandede af rom og cola og lignende.

--
Uffe Holst

Fra : Kevin

Dato : 23-04-03 09:45

d. 23/04/03 10:27 ytrede Uffe Holst

> [...]
> unge i dag mindre alkohol, fordi alkoholprocenten i disse drikke er
> lavere, end alkoholprocenten var i de drikke, som vi i sin tid selv

Fro langt de fleste vil det være uforholdsmæssigt dyrt at drikke
færdigblandede drinks de ville få 5-600 gange så meget ud af at forældrene
viste dem hvordan man mixer dem selv.
Et lille men nemt regnestykke.

Jeg mener stadig at alkohol skal begrænses og at vi må se os om efter nogle
andre muligheder fordi der drikkes alt for meget i samfundet generelt og
blandt ungdommen specifikt, desuden er flertallet af dem i hvert fald når de
er ædrue enige i at der gerne må være flere restriktioner.

Problemerne med færdigblandede drinks er måske at de ikke er stærke nok?
Altså at de rent faktisk drikker dem som sodavand?
Det ligner i hvertfald mistænkeligt sodavandsemballage.
En ordenlig vodka juice skal vel smage af vodka? eller....
Eller en ordentlig Rom cola skal vel bide lidt?
Eller skal det hele smage af sodavand?
33cl drinks med 5 cl alkohol svarer vel nærmere til 2 genstande end en?
men jeg ved ikke hvor meget der er i så her vil jeg (heller) ikke gøre mig
klog.
--
Fjern nospam ved privat svar
Kevin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-03 00:32

Kevin wrote:

> Fro langt de fleste vil det være uforholdsmæssigt dyrt at drikke
> færdigblandede drinks de ville få 5-600 gange så meget ud af at
> forældrene viste dem hvordan man mixer dem selv.

korrekt, men igen er man nødt til at se på hvor meget image der er i de
færdige drinks.....
og hvor mange forældre vil reelt set lære de unge at blande drinks? og vil
de unge lytte, eller vil de som altid pøse halv vodka-halv cola i et glas og
bælle det?
min mor var dengang bartender, og hun skulle satme ikke komme og lære mig
noget om drinks*G*

> Et lille men nemt regnestykke.

øhh?
ikke når du ikke har alle faktorer med ind i det.....

> [...]
> generelt og blandt ungdommen specifikt, desuden er flertallet af dem
> i hvert fald når de er ædrue enige i at der gerne må være flere

delvist enig, vi skal jo heller ikke ud i totalt amerikanske tilstande med
alkoholforbud til 21 eller 23 år.....

> Problemerne med færdigblandede drinks er måske at de ikke er stærke
> nok? Altså at de rent faktisk drikker dem som sodavand?

øhhh er det ikke lige formålet??
det er jo stadig begrænset hvor mange sodavand man kan hælde indenbords før
man render på toilet hele tiden....
jeg vil da mene det er en god ting at de netop ikke er stærke, men stadig
stærke nok til at man kan mærke alkoholen.......

> Det ligner i hvertfald mistænkeligt sodavandsemballage.

hvad vil du have de skal ligne?

> En ordenlig vodka juice skal vel smage af vodka? eller....

nej sku...... vodka skal ikke smages medmindre det er i shot...

> Eller en ordentlig Rom cola skal vel bide lidt?

hvorfor?

> Eller skal det hele smage af sodavand?

nej det skal smage af drinks.......

> 33cl drinks med 5 cl alkohol svarer vel nærmere til 2 genstande end
> en?
> men jeg ved ikke hvor meget der er i så her vil jeg (heller) ikke
> gøre mig klog.

jeg kan reelt ikke huske hvad alkohol procent der er i feks barcardi
breezers....
en hurtig søgning gav mig dog følgende resultat:

Alkoholprocenten er på 5,6% vol., hvilket svarer til 4cl. Bacardi
Carta Blanca rom eller samme styrke som en guldøl.
I Danmark fås Bacardi Breezer kun i 275ml-flasker.

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-04-03 08:37

In an article of 25 Apr 2003 Sabina Hertzum wrote:

> hvad vil du have de skal ligne?

Man kunne jo sælge dem på konservesdåser, så man skulle have en dåseåbner
med i byen ...

> Alkoholprocenten er på 5,6% vol., hvilket svarer til 4cl. Bacardi
> Carta Blanca rom eller samme styrke som en guldøl.
> I Danmark fås Bacardi Breezer kun i 275ml-flasker.

Og det mindre volumen bringer så vel alkoholmængden ned omkring mængden i
en almindelig pilsner.

--
Uffe Holst

Fra : Kevin

Dato : 25-04-03 09:34

d. 25/04/03 9:37 ytrede Uffe Holst

> Og det mindre volumen bringer så vel alkoholmængden ned omkring mængden i
> en almindelig pilsner.

Om du drikker 25 cl med 40% eller 100 cl med 40% ændrer ikke på styrken pr
cl, udelukkende på mængden.
men forskellem på 225 ml og 330 ml gør at de bliver drukket en anelse mere
alkohol pr flaske hvis det er øl man sammenligner med.
VH kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-04-03 11:07

In an article of 25 Apr 2003 Kevin wrote:

> Om du drikker 25 cl med 40% eller 100 cl med 40% ændrer ikke på styrken pr
> cl, udelukkende på mængden.

Ja, jeg taler også om mængden.

> men forskellem på 225 ml og 330 ml gør at de bliver drukket en anelse mere
> alkohol pr flaske hvis det er øl man sammenligner med.

Nej, det er da en gang vrøvl. Der bliver drukket mindre alkohol pr. flaske,
hvis man sammenligner med guldøl, som der blev gjort. Derimod bliver der
drukket den samme mængde alkohol, hvis der sammenlignes med en almindelig
pilsner.

Er der den samme vol-% alkohol i en flaske med et volumen på 275 ml og en
med et volumen på 330 ml, så bliver der indtaget mindre alkohol, når man
tømmer en flaske på 275 ml.

Derfor havde det været en 330 ml flasker med en alkoholprocent på 5,6, så
vil det nøjagtigt svare til en guldøl. Men det er jo ikke en flaske på 330
ml.

Nu er flasken jo kun på 275 ml, hvorfor alkoholmængden i flasken er mindre.
Forøger vi dette volumen til 330 ml ved f.eks. at hælde postevand i det,
så falder alkoholprocenten. Faktisk falder den til 4,67, hvilket jo er
ganske tæt på alkoholprocenten i en almindelig pilsner.

--
Uffe Holst

Fra : Kevin

Dato : 25-04-03 16:46

d. 25/04/03 12:07 ytrede Uffe Holst

> Ja, jeg taler også om mængden.

> Nej, det er da en gang vrøvl. Der bliver drukket mindre alkohol pr. flaske,
> hvis man sammenligner med guldøl, som der blev gjort.

OK men herover står der en almindelig pilsner, og detv sammenligner jeg så
med i dette tilfælde, resten er jeg enig med dig i.

Og det er ikke noget vrøvl, udregningen er nøjagtig det samme!
VH Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-03 11:14

Uffe Holst wrote:

> Man kunne jo sælge dem på konservesdåser, så man skulle have en
> dåseåbner med i byen ...

uholdbart, og sikkert noget det voksne publikum også ville brokke sig
over........ kom med et bedre bud ;)

> Bacardi > Carta Blanca rom eller samme styrke som en guldøl.
>
> Og det mindre volumen bringer så vel alkoholmængden ned omkring
> mængden i en almindelig pilsner.

og er det ikke ok? frem for bland selv 50/50 drinks?
om ungerne køber øl eller BB er det vel kun smag og penge der afgør......
som pige kan jeg sige at personligt foretrækker jeg BB.....

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-04-03 16:38

> og er det ikke ok?

Jo, absolut. Jeg støtter såmænd blot din udtalelse. Jeg ved godt, at vi
tit er uenige, men åbenbart ikke altid )

--
Uffe Holst

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-03 18:40

Uffe Holst wrote:

> Jo, absolut. Jeg støtter såmænd blot din udtalelse. Jeg ved godt, at
> vi tit er uenige, men åbenbart ikke altid )

jamen det var da skønt for en gangs skyld ;)

Fra : Kevin

Dato : 25-04-03 09:55

d. 25/04/03 1:31 ytrede Sabina Hertzum

> delvist enig, vi skal jo heller ikke ud i totalt amerikanske tilstande med
> alkoholforbud til 21 eller 23 år.....

Eller som har verdens største kokainforbrug pr indbygger.
næh nej

Men hvad laver USA lige pludselig her?

Det kunne på overfladen se ud som vi adopterer mange moder og tankegange fra
USA, men min opfattelse er at det ikke forholder sig sådan når vi kigger
lidt opad, vi stemte ikke imod kyoto aftalen, vi holder ikke penge tilbage
til FN som pressionsmiddel, vi underkender ikke valgresultater, vi har ikke
dødsstraf, vi lukker væsentlig mindre co2 ud og arbejder bevidst på at
mindske det, osv
På overfladen ser det ud som om USA styrer, men nej de er stadigvæk kun gode
til at lave film og oversvømme markedet med ubrugeligt skidt som burgere og
alkopops.

Så nu bliver det off-topic og jeg får en skideballe og alt muligt, skal jeg
sende dette eller ikke?
Jo, sodapops kommer jo fra USA såååå

VH kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-03 11:11

Kevin wrote:
> d. 25/04/03 1:31 ytrede Sabina Hertzum

> Eller som har verdens største kokainforbrug pr indbygger.
> næh nej

nej vel ;)

> Men hvad laver USA lige pludselig her?

det var blot en henvisning til din udtalelse som følger:
[...]

der er jo flere måder at begrænse alkohol indtag på, en af dem er at sætte
aldersgrænsen i vejret, en anden er at mindske alkoholindholdet i
færdigvarer..
der er naturligvis mange andre måder, men nu er det lige de mest oplagte til
den aldersgruppe vi taler om......

> På overfladen ser det ud som om USA styrer, men nej de er stadigvæk
> kun gode til at lave film og oversvømme markedet med ubrugeligt skidt
> som burgere og alkopops.

det er muligt det er ubrugeligt, men det er også sjovt ;)

> Så nu bliver det off-topic og jeg får en skideballe og alt muligt,
> skal jeg sende dette eller ikke?

naa, ingen skideballe, vi snakker vel om børn ikk? og de amerikanske værdier
tæller nu engang alligevel med når vi taler om de kære små...

Fra : Tine Andersen

Dato : 23-04-03 17:20

> Til sidt vil jeg lige sige at al udvikling ophører når man godtager
> sætningen "det gjorde vi da også men det tog vi jo ikke skade af".

Den sætning viser jo netop, at det tog man skade af.

Altså er jeg helt enig med dig.

Tine

Fra : Jesper

Dato : 23-04-03 18:25

"Tina Marvi og Kevin" <tikenospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fysisk
> meget vigtig udvikling, som helt sikkert ikke har godt af de store mængder

Men har de råd til det færdigblandede sukkervand? 16 stk. koster ca. 300
kroner gange 4 weekender (mindst) på en måned. Det er 1200 kroner. Det
svarer til 10-12 flasker billig vodka. De unge er vel ikke dummere end vi
var (før vi begyndte at drikke - på trods af totalt mangel på færdigblandede
drikkevarer) Det bruger vel ikke HELE deres formue på at drikke. Der skal
musik, film, slik, tøj osv. til også. Enten er de unge stinkende rige, eller
også køber de (nøjagtig som vi selv gjorde) en flaske sprut og en l l. juice
til at blande op med. Hvor meget får man for en avisrute nu om dage?

/jesper

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-03 00:17

Jesper wrote:
> [...]
> som vi selv gjorde) en flaske sprut og en l l. juice til at blande op
> med. Hvor meget får man for en avisrute nu om dage?

der er jo en vis prestige i at drikke de færdigblandende.... det kommer jo
nok an på hvilke mennesker ungerne hænger sammen med.....
da jeg begyndte at drikke var det primært øl, vodka og hvidvin......

derudover mindes jeg at have hørt noget om at de unge har flere og flere
penge at gøre godt med (som feks i forbindelse med deres tøj indkøb mm), og
det må vel også kunne mærkes på alkoholvalget....

og så er der jo, rent økonomisk, lige den lille detalje at det vel næppe er
de fleste 14-16 årige ( som jo er dem jeg reelt taler om) der går på seriøs
druk to dage HVER eneste weekend, med deres forældres tilladelse.....
hvilket så næppe vil gøre det muligt at presse prisen op på 1200 kr pr
md.......
vender vi den rundt til 17-18 årige er det jo et helt andet "gå i
byen"mønster vi taler om.....

skal jeg huske tilbage på den tid (14-16) så hed det sig dengang at vi drak
"ved særlige lejligheder", som en kammerarts fødselsdag, grillfest eller
lignende..... i sommer halvåret var det oftere end om vinteren ( nok især
fordi man ikke rendte i byen).... men det var yderst sjældent det foregik
hver eneste weekend..... det begyndte først da den større "frihed" kom i
forbindelse med handelsskolen ;)
et kvalificeret gæt: 2 "ture" om måneden i gennemsnit, og ofte endte det jo
ikke med at man drak sig lam i roen.....

Fra : Jesper

Dato : 25-04-03 16:30

> [...]
> druk to dage HVER eneste weekend, med deres forældres tilladelse.....
> hvilket så næppe vil gøre det muligt at presse prisen op på 1200 kr pr

Jeg er enig. Det var en udregning efter den post jeg svarede på. Men den med
prestige køber jeg ikke. Så har tingene ændret sig enormt meget på 15 år.
Når mine forældre fortæller on deres "vilde" ungdom er det ikke meget
anderledes end jeg selv kan huske

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-03 18:39

Jesper wrote:

> [...]
> meget på 15 år. Når mine forældre fortæller on deres "vilde" ungdom
> er det ikke meget anderledes end jeg selv kan huske

jeg har nu en god ide om at den holder ihvertfald et stykke hen ad vejen....
husk på at dengang vi var unge fandtes færdigdrikkene ikke, og derfor er der
nu et helt andet udbud end der var dengang...... for ikke at snakke om
reklamens magt, der er væsentligt større i dag......
snakker vi om vores forældre, jamen så skal man jo også se på hvad udbuddet
har været..... i forhold til hvad vi havde at vælge imellem, og så hvad der
er på bordet i dag......

nu skal vi så også huske på at vi hverisær kigger fra hver sin vinkel......
jeg ser fra pigernes og du ser utvivlsomt fra fyrenes...... der er STOR
forskel på deres forbrugsvaner, især når vi skærer det ned til alkohol....
pigerne vil oftere vælge prestigedrinken, frem for håndbajeren..........
fordi de er dyrere og det smager bedre og er pænere....... de fleste fyre
drikker jo primært for at få en kæp i øret ;)

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-04-03 19:03

> [...]

> fordi de er dyrere og det smager bedre og er pænere....... de fleste fyre
> drikker jo primært for at få en kæp i øret ;)

Jeg må indrømme, at jeg også synes, at mange piger primært drikker for at
få en kæp i øret. At de måske drikker nogle andre drikke, fordi det er
"pænere", er en anden historie.

--
Uffe Holst

Fra : Jesper

Dato : 25-04-03 23:21

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg må indrømme, at jeg også synes, at mange piger primært drikker for at
>på en kæp i øret. At de måske drikker nogle andre drikke, fordi det er
>"pænere", er en anden historie.

Jeg gik i skole med en pige der drak sprut af flasken. Det var sgu ikke pænt
og det smager heller ikke bedre. Udvalget var da også enormt stort dengang
det hed bare noget andet. Pigene i min klasse drak Marcanta (eller noget i
den retning) og Chinzano (?). Det var noget farvet stads i en 70 cl. flaske.
Det var det smarte (og billige) dengang. De drak også guld øl og hvad de
ellers kunne komme i nærheden af. Og selvom der ikke var reklamer i samme
grad som nu vidste vi med sikkerhed hvad man kunne få en bøhmand på af. Om
det var piger eller drenge var der ikke den store forskæl på. Vi brækkede os
allesammen - ikke for at være smarte eller noget :)

Hvad gjorde i selv dengang. I vandrede vel ikke hvileløse rundt i gaderne
fordi det ikke var til at finde ud af hvad man skulle drikke? Hvor mange
gange har i ikke brækket jer i lange baner til halbal eller klubfest? Hvor
tit har i ikke stået et offentigt sted og frosset mens i skar ansigter fordi
drikkevarerne smagte ad h. til? Og var i ikke altid klar til at gøre det
hele igen næste weekend?

Sådan var det i hvert fald her. Jeg kan ikke forestille mig at det skulle
have været anderledes for jer andre - ellerde unge i dag. Måske lige bortset
fra ansigterne. Det smager jo godt i dag. Men anyway, når jeg ser unge købe
ind, er det ikke alcopops der er i kurven. Det er sprut og bajere. Nøjagtig
det samme gylle vi selv drak.

Man skal passe på ikke at gøre de unge dummere end de er. De ved udemærket
godt hvad det handler om. Vi forældre lever i stenalderen, nøjagtig som
vores egne forældre gjorde. Det er sådan noget der sker når man bliver
gammel. Man glemmer hvordan det var dengang man selv var ung og bliver
pludselig meget klog og alt, alt for fornuftig.

/jesper

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-04-03 08:18

Jesper wrote:

> Jeg gik i skole med en pige der drak sprut af flasken.

den slags historier tror jeg vi alle kan komme med*G* men det enkelte
tilfælde udgør det ikke for gennemsnittet vel?

> [...]
> noget farvet stads i en 70 cl. flaske. Det var det smarte (og
> billige) dengang. De drak også guld øl og hvad de ellers kunne komme

altså personligt drak jeg primært øl ( fordi drengene gav) hvidvin (sammen
med veninderne) og så vodka og juice (det var lige inden vodka og æblejuive
blev et hit), og ikke nødvendigvis i den rækkefølge...... guldøl rørte jeg
sjældent og udelukkende hvis der ikke var andet...

> [...]
> var piger eller drenge var der ikke den store forskæl på. Vi brækkede
> os allesammen - ikke for at være smarte eller noget :)

alle brækker sig vel på et eller andet tidspunkt, men i min omgangskreds var
det altså undtagelsen mere end reglen......

> Hvad gjorde i selv dengang. I vandrede vel ikke hvileløse rundt i
> gaderne fordi det ikke var til at finde ud af hvad man skulle drikke?

nej da........ jeg købte det jeg kunne lide ( vodka og juice og hvidvin) i
fællesskab med veninderne, og så drak jeg fyrenes øl*G*

> Hvor mange gange har i ikke brækket jer i lange baner til halbal
> eller klubfest?

aldrig, kom ikke sådanne steder :) ihvertfald ikke før jeg begyndte at
arbejde der, men der var jeg så 19 år*G* ;)

> Hvor tit har i ikke stået et offentigt sted og
> frosset mens i skar ansigter fordi drikkevarerne smagte ad h. til?

aldrig, vi havde ikke behov for at skjule drikkeriet, da vores forældre
troede på at de kunne lige så godt give os lov, under kontrollerede forhold
(dvs i hjemmet)...
faktisk begyndte jeg ikke at drikke på den måde før jeg var 18*G*

> Og
> var i ikke altid klar til at gøre det hele igen næste weekend?

jo, men igen andre forhold end dem du beskriver ;)

> Sådan var det i hvert fald her. Jeg kan ikke forestille mig at det
> skulle have været anderledes for jer andre - ellerde unge i dag.

som du sikkert kan se så er der forskellig opfattelse af hvordan tingene
hænger sammen......

> Måske lige bortset fra ansigterne. Det smager jo godt i dag. Men
> anyway, når jeg ser unge købe ind, er det ikke alcopops der er i
> kurven. Det er sprut og bajere. Nøjagtig det samme gylle vi selv drak.

jamen kigger du så også nærmere på hvem der putter det i kurven?
er det de unge fyre eller pigerne?
er det 14-15 årige eller 17-18 årige?

> Man skal passe på ikke at gøre de unge dummere end de er. De ved
> udemærket godt hvad det handler om.

jamen jeg er da 100% enig, men kan da tydeligt se vi har en forskellig
opfattelse af tingene ;)

> Vi forældre lever i stenalderen,
> nøjagtig som vores egne forældre gjorde.

min mor levede ikke helt i stenalderen..... hun var faktisk enormt tolerant
og accepterende..... som bartender på et af byens insteder havde hun ingen
illusioner om at vi ikke vidste hvad vi gjorde.......

> Det er sådan noget der sker
> når man bliver gammel. Man glemmer hvordan det var dengang man selv
> var ung og bliver pludselig meget klog og alt, alt for fornuftig.

*G* måske, jeg har dog i sinde at gøre som min mor og mine venners forældre
gjorde..... acceptere at der bliver drukket, og lade eneste krav være at det
foregår i et hjem hvor der er en voksen til stede ( ikke nødvendigvis
deltagende eller overvågene, men tilstede så der altid er mulighed for at
hente hjælp)

Fra : Jesper

Dato : 26-04-03 08:58

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

>SNIP en forfærdelig masse<

> jamen jeg er da 100% enig, men kan da tydeligt se vi har en forskellig
> opfattelse af tingene ;)

Min pointe er at tingene ikke er mere tillokkende i dag end for 15-20 år
siden. Vi kunne sagtens finde ud af at drikke dengang - og gjorde det tit.
Selvom det ikke smagte skide godt, det skulle bare ned - og det kom det.

Fra : Kevin

Dato : 26-04-03 09:19

d. 26/04/03 9:58 ytrede Jesper

> [...]
> Selvom det ikke smagte skide godt, det skulle bare ned - og det kom det.

Men der drikkes væaenetligt mere pr capita i dag end dengang, og reklamerne
har fået tilrettelagt deres strategier på en meget voldsommere måde, det er
jo ikke for sjov at der bruges flere penge på markedsføring i dag end det
koster at fremstile produkterne, det gælder i hvert fald for Smirnoff og
bacardi, jeg mener at vi er oppe mod kræfter der er større end enkeltstater,
men hvis du mener at du kan styre det er det fint for mig, jeg vil bare
gerne at vi går sammen om at protestetere imod disse mærkers hæmningsløse og
kyniske jagt på profit uanset omkostningerne, Cocio er her et lille
foretagende, men deres strategi er helt den samme.

VH kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-04-03 09:29

Kevin wrote:

> [...]
> jagt på profit uanset omkostningerne, Cocio er her et lille
> foretagende, men deres strategi er helt den samme.

jeg sidder her og undrer mig over om i overhovedet har læst noget af det jeg
har skrevet......

de unge drikker uanset hvad, det kan vi godt blive enige om ikk?

hvad vil i helst at de drikker?
det samme som vi gjorde da vi var unge, eller færdigblandende varer der
TRODS ALT har en begrænset mængde alkohol?

helt ærligt, jeg tror vi kan protestere og kæmpe alt det vi vil, det eneste
vi opnår er at vores unger ignorerer os og gør det alligevel.....
jeg siger : arbejd MED de midler der er til rådighed for at kontrollere de
unge, i stedet for imod det.....
det tror jeg man i det lange løb kommer længst med....

Fra : Kevin

Dato : 28-04-03 12:03

d. 26/04/03 10:28 ytrede Sabina Hertzum

> de unge drikker uanset hvad, det kan vi godt blive enige om ikk?

Nej slet ikke. Det viser sig ifølge en undesøgelse offentliggjort i TV2 i
går, at Unge hvis forældre siger fra og ikke tillader de unge at drikke,
faktisk drikker væsentligt mindre end unge hvis forældre "lærer de unge at
drikke hjemme" eller er ligeglade. Eller lignende.

Kærlig Hilsen Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kevin

Dato : 26-04-03 08:43

d. 26/04/03 0:21 ytrede Jesper

> Man skal passe på ikke at gøre de unge dummere end de er.

Præcis, og i den artikelserie der lige har kørt i Politiken påpeger de jo
netop at de mener der pliver drukket alt for meget (78%) og at de meget
gerne så at det blev sværere at købe alkohol.
MVh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Jesper

Dato : 26-04-03 08:55

> [...]
> netop at de mener der pliver drukket alt for meget (78%) og at de meget
> gerne så at det blev sværere at købe alkohol.

Og på trods af det kan de lokkes til at drikke sig æske sitve i weekenderne
pga. en Cocio men alkohol. Jeg tror ikke på det.

Fra : Kevin

Dato : 26-04-03 09:13

d. 26/04/03 9:55 ytrede Jesper

> Og på trods af det kan de lokkes til at drikke sig æske sitve i weekenderne
> pga. en Cocio men alkohol. Jeg tror ikke på det.

Cocio gør jo bare det sammen som Bacardi og Vodka der jo ikke længere
sælger alkohol, men en livsstil, på sammen måde som Nike Addidas osv, og der
er ikke lagt fingre i mellem, kig evt på Naomi Kleins fantastiske bog No
Logo, og se hvilkken magt mærkevarene har, både lokalt men måske især
inrenationalt.

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 22-04-03 18:19

d. 21/04/03 21:08 ytrede R. Ilsøe

> Rinnie
> (Hvis mail-program opfører sig underligt)

Totalt offtopic
men det har mit også gjort hele påsken det lader til at være gået over, før
nogen råber op siger jeg lige unskyld og det gentager sig aldrig osv...
K H kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 15-04-03 15:58

d. 15/04/03 14:33 ytrede Svend Pedersen i en overraskende velformuleret
meddelse:

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne I ikke bare lade være med at købe det, og instruere jeres store børn i
> det samme?

Men pointen er jo at det lanceres til 18-25 årige, og at cocio jo medgår at
det er nødvendigt at målrette emballagen til voksne så børn ikke forveksler
produkterne, desværre er verden ikke så enkel som du vil gøre den til, og en
anden pointe er vel at vi alle sammen har et ansvar for hinandens
drikkevaner, hvor nemt er det at sige fra som teenager?
Alkoholfrobruget stiger og stiger bl.a grundet reklamernes magt, er det ikke
naivt at forestille sig at hvis bare forældrene som også drikker alt for
meget, i f t sundhedsstyrelsens tal, fortæller deres børn at de skal passe
på alle disse "candydrinks" så gør de det?
Det er vel i vores alles interesse at vores ungdom vokser op uden en
brandert på, og det er sansynligvis ikke cocios interesse eller bacadi eller
smirnoff, med de andre stærkt salgsstigende sodavndslignende produkter der
altså bare er guldøl.
Eller skal det gøres lovligt at sælge spiritus til alle eller medicin
eller...
Og så må forældrene bare lære deres børn at opføre sig ordentligt,.. hvad
det så end er...

Venlig Hilsen
Kevin

VH Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-04-03 14:47

In an article of 15 Apr 2003 Bodil Grove Christensen wrote:

> Er det virkelig sandt?
>
> Det er dog for meget!

Hvorfor er det det?

--
Uffe Holst

Fra : Jesper

Dato : 15-04-03 16:37

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Da jeg i sin tid bevægede mig ud på skråplanet var der alt muligt andet
farvestrålende. I min klasse drak vi da alt muligt underligt. Æblesnaps var
et stort hit. Man blev hønefuld af noget der smagte som æblemost. Vi drak
også øl, men i starten bællede vi dem så hurtigt vi kunne pga. smagen - tænk
dig selv til resultatet.

Vi drak også hård spiritus. Lidt appelsinjuice i noget vodka kan gøre
underværker ligesom cola i rom.

Vi var endda nogle af dem det opførte sig pænt. Jeg kom i en klike hvor jeg
blev chokeret over hvad og hvor meget de drak.

Alkohol var nøjagtig ligeså let at gå til dengang som i dag. Det er måske
endda sværere i dag pga. 15 års grænsen.

/jesper

Fra : Lars

Dato : 15-04-03 15:20

> [...]
> Hej Gruppe.
> Synes I, som jeg, at det er forkasteligt at cocio lancerer kakaomælk med

Sikken da noget ævl, selvfølgelig må de da det. Eller er det også
forkastelig at Bacardi og Smirnoff begynder at lave produkter med MINDRE
alkoholprocent end deres "normale" produkter (Bacardi Breezer m.fl.)??

Er det også forkasteligt at de fleste bryggerier herhjemme laver både
sodavand og øl?

Kakaomælk har været brugt som mixer i drinks i adskillige år, og i mange
forskelige drinks - så der er vel intet nyt i det.

For øvrigt kan jeg ikke finde nogen omtale af alkoholholdige produkter på
cocios hjemmeside.

/Lars

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 15-04-03 16:53

Jesper Hansen skrev:
> Hej Gruppe.
> Synes I, som jeg, at det er forkasteligt at cocio lancerer kakaomælk med
> alkohol , så skriv til cocio@cocio.dk og sig det.

Nej.

Tænk tilbage.
Drikker unge i dag virkelig mere end vi gjorde eller er der bare mere
fokus på "problemet" i dag.

Indrøm at de fleste af os har været mere berusede end godt var, sikkert
adskillige gange. Er det ikke med til at lære os vores begrænsning at kende?

Er der flere unge der ender som alkoholikere i dag end for 25 år siden?

Om det er øl, vin, breezer eller noget andet er vel ligegyldigt. Ingen
af disse produkter fandtes da vi var teenagere, men vi drak da
alligevel. Os der ikke kunne lide øl, fandt da let ud af at blande div.
ting (juice, cola, cacao osv ) sammen med spiritus for at fjerne den
grimme smag.

At Cocio laver et produkt til voksne, er da en dråbe i havet af andre
produkter og det gør ingen forskel om der er et produkt mere eller mindre.

Det er vores ansvar som forældre at lære vores børn fornuftige
drikkevaner, ikke producenternes.

Marianne Feddersen

Fra : Jesper

Dato : 15-04-03 16:57

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Om det er øl, vin, breezer eller noget andet er vel ligegyldigt. Ingen
> af disse produkter fandtes da vi var teenagere,

Ooorv du må være gammel så :)

/jesper

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 15-04-03 17:11

Jesper skrev:

> Ooorv du må være gammel så :)

Ja, tussegammel, nærmest en dinosaur.

Jeg hørte et barn i radioen i dag der sagde at den mest voksne hun
kendte var hendes morfar, men han var også gammel, 32 år.

Marianne Feddersen

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-04-03 17:52

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> "Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Ooorv du må være gammel så :)
>
> /jesper

Vi er da nogle stykker i den aldersgruppe. Vi måtte klare os med mjød og
afkog af fluesvamp, og vi tog ikke skade ikke skade ikke skade...

(fnis)

Tine

Fra : Lars

Dato : 15-04-03 20:20

"Tine Andersen" <tine.nospam.andersen@post3.nospam.tele.dk> wrote in message

> Vi er da nogle stykker i den aldersgruppe. Vi måtte klare os med mjød og
> afkog af fluesvamp, og vi tog ikke skade ikke skade ikke skade...

Afkog af fluesvamp? Grauballemanden - som jeg var klasselærer for - var mere
til Skarntydesaft

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-04-03 20:51

"Lars" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
message

> Afkog af fluesvamp? Grauballemanden - som jeg var klasselærer for - var

Jeg formoder ikke, at det var noget, han tog flere gange? Kan man kalde det
en overdosis???

Vi er vist en anelse ude på et sidespor her, mon ikke (men hyggeligt er det)

Tine

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 17-04-03 12:54

d. 15/04/03 17:53 ytrede Marianne Feddersen i en overraskende velformuleret
meddelse:

> Drikker unge i dag virkelig mere end vi gjorde eller er der bare mere
> fokus på "problemet" i dag.

Læs evtuelt sundhedstyrelsens tal, forbruget stiger støt og markant.
Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-04-03 08:21

"Jesper Hansen" <bordum.hansenNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
> Synes I, som jeg, at det er forkasteligt at cocio lancerer kakaomælk med
> alkohol , så skriv til cocio@cocio.dk og sig det.
>
> Jesper

At klantre samfundet, naboen, skolen, kapitalistsvinene...osv., for at
ungerne kommer galt afsted er blevet legalt og helt almindeligt. Det er
samtidig den størst fallitærklæring som forældre overhovedet.

/Renate

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 16-04-03 09:40

d. 16/04/03 9:20 ytrede Renate Jacobsen i en overraskende velformuleret
meddelse:

> [...]
> ungerne kommer galt afsted er blevet legalt og helt almindeligt. Det er
> samtidig den størst fallitærklæring som forældre overhovedet.

Det er vel på den anden side en god ide at forholde sig til emnet i en debat
ellers er det vel en falliterklæring som debattøt.
Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-04-03 09:56

> [...]
debat
> ellers er det vel en falliterklæring som debattøt.

Øhh, ja det er jo netop det jeg gør?
Uddyb venligst, hvad du mener.....

Mvh. Renate

Fra : Jan Hvillum

Dato : 22-04-03 12:47

> debat
>
> Øhh, ja det er jo netop det jeg gør?
> Uddyb venligst, hvad du mener.....
>
> Mvh. Renate

Det kunne jo være, at det netop var en del af det ansvar der blev taget
alvorligt! Der er vel ikke noget i vejen for at blive irriteret over, at ens
opdragelse bliver modarbejdet. Dette fratager da ikke mig som forælder mit
ansvar! Hvem har sagt at omgivelserne bare kan tordne derudaf, mens
familierne i dette land lever som øer?
Jo, jeg ved godt at børn aldrig kan slippe for fristelser, og det er ok. Men
jeg vil have lov til at protestere, når nogen prøver at (under dække af, at
det ikke er det) målrette deres skadelige produkter til mine kommende
teenagerbørn.
Nej jeg kan ikke dokumentere at det forholder sig sådan, men har en klar
fornemmelse at disse producenter udmærket er klar over at der er noget der
hedder gruppepres.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-04-03 11:14

> [...]
> ungerne kommer galt afsted er blevet legalt og helt almindeligt. Det er
> samtidig den størst fallitærklæring som forældre overhovedet.

*klapper i mine små hænde*

Godt skrevet!

Fra : Goofy

Dato : 17-04-03 20:45

Hej

> *klapper i mine små hænde*

Hvor mange af Jer blev forarget over Ekstrabladets reklame om
"klovnedukkerne" - inden det viste sig, at det var et stort "velkommen på
forsiden"???
Er der mon ikke en grund til, at en avis som Ekstrabladet vælger at lave en
reklame som den før beskrevne???
Hvor går grænsen??? Med eller uden klovn? Med eller uden cacaomælk?

Vedr. forældreansvar... Er det så ikke bedre at forebygge, end det er at
helbrede?
Selvfølgelig er det positivt at lære de unge mennesker om fornuftig omgang
med alkohol, men jeg kan absolut ikke se det negative i, at en forælder
forsøger at stoppe et evt. fremtidigt alkoholmisbrug ved producenten, det
tjener os alle.
MVH
GOOFY

Fra : Danish Bacon

Dato : 20-04-03 22:21

synes det er forkasteligt at man ikke har mere styr på sine børn, så
alko-drinks skal blive et emne i den stil det er.

Cocio er et firma der skal tjene penge så selvfølgelig lancerer de sådan et
produkt når de ved det bliver en succes!

Udover det har de så også meldt ud at det bliver et produkt der på ingen
måde minder om Cocio...pånær lige cacaoen selvfølgelig. Men flaske og etiket
vil blive noget helt andet

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 21-04-03 22:28

d. 20/04/03 23:20 ytrede Danish Bacon

> synes det er forkasteligt at man ikke har mere styr på sine børn, så
> alko-drinks skal blive et emne i den stil det er.
Så bare vi alle tager os sammen så bliver ingen arbejdsløse, alkoholikere,
voldsmænd, misbrugere, det handler bare om at vi tager vores ansvar
alvorligt?

> Cocio er et firma der skal tjene penge så selvfølgelig lancerer de sådan et
> produkt når de ved det bliver en succes!
Forskelle er jo bl a at cocio ikke er et alkoholprodukt på linje med bacardi
og smirnoff, og hvorfor overhovedet blande børn ind i det, som trods alt er
de største aftagere af cocio

> Udover det har de så også meldt ud at det bliver et produkt der på ingen
> måde minder om Cocio...pånær lige cacaoen selvfølgelig. Men flaske og etiket
> vil blive noget helt andet
ja men først efter at Politiken tog sagen op, altså hjælper det at gå til
dem.

--
Fjern nospam ved privat svar