Lydproblemer kan de skyldes strømforsyning~
Fra : Christian haugwitz

Dato : 22-03-01 22:04

Jeg har netop købt mb, processor og kabinet til min pc. Jeg havde resten i
forvejen.
Men nu kan jeg ikke få mit lydkort til at fungere ordentligt, der er meget
støj og når computeren er slukket er der også meget støj fra lydkortet til
mine højttalere.

Først troede jeg at det var mb'ets skyld men kan det være strømforsyningen?

Jeg bruger et winfast4x lydkort pci på et ax59pro mb.

Mit kabinet er et: codegen 300xa1 med 300W(strømforsyningen).

Vh
Christian Haugwitz

Fra : Christian haugwitz

Dato : 22-03-01 22:06

Forresten starter cpu-blæseren ikke op hver gang den må kickstartes ret tit.

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-03-01 22:19

"Christian haugwitz" <christian@bitnisse.dk> wrote in message
> [...]
> støj og når computeren er slukket er der også meget støj fra lydkortet til

Er der støj når den er slukket? Som i "strømmen er taget af"? Det lyder
næsten mere som dine højttalere der er sket et eller andet med.

> Først troede jeg at det var mb'ets skyld men kan det være
strømforsyningen?

> Jeg bruger et winfast4x lydkort pci på et ax59pro mb.
>
> Mit kabinet er et: codegen 300xa1 med 300W(strømforsyningen).

Den er i hvert fald kraftig nok, men med alle de problemer du har (specielt
det med køleren) lyder det ikke som om det er nye dele.
Keller

Fra : Christian haugwitz

Dato : 22-03-01 22:28

Jeg har prøvet med forskellige højttalere.

Når jeg optager lyd kommer der også en højfrekvens støj, der er meget
irriterende hvis man vil optage noget.

Fra : Barney

Dato : 23-03-01 01:57

Haj Christian
Uden at virke for klog, eller andet
Der må være en overgang(kortslutning) et eller andet sted MÅSKE.
Har dine højtaler extern strøm (vægstik), prøv at sætte dem til en walkman,
er det der også,
Hvis det er der, smid dem ud. ellers må du ha en overgang i
kabinettet/strømforsyning, Hvis det er det.
Få det lavet hurtigst mulig, ellers brænder du snart maskinen af.
Evt fjern dine højtalerledninger fra dine elkabler, hvis de ikke er skærmet
ordentlig går de ind og laver støj i højttaleren.
Når alt dette er iorden, og du stadig har lyden, så afmonter dit lydkort og
rens kontaktfladerene, Brug et Viskelædder, Monter lyd igen, har du stadig
fejlen, prøv med et andet lydkort......
<

Barney