Hundetræning...
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-04-03 11:54

Hejsa alle i glade hundeejere c",)

Nu, hvor tiden nærmer sig til at Tessa ankommer så har jeg undersøgt hvilke
muligheder der er i mit område for at træne hende.

Det eneste jeg har kunne finde er DCH og de tilbyder ikke træning som sådan
kun leg og hygge.

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere konkret træning.

Er der nogen her som kender steder i nærheden af 3500 Værløse?

Mvh.

Kenneth

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 15-04-03 12:12

Hej Kenneth!
Er Tessa en lille hvalp der flytter hjemmefra? I så fald er hygge-lege træning
det helt rigtige! Sådan en lille hvalp kan slet ikke klare 60 min målrettet
træning, det kommer først efterhånden. Derimod er det en rigtig god ide at
komme til social træning hvor hvalpen lærer at omgås andre hunde, menensker
osv. Og der er garanteret noget reel træning i kurset alligevel, såsom
lineføring, sit, dæk, indkald osv.

Vi startede selv med nNansen på et Dch hvalpehold, hvor hundene fik lov at
lege, snuse og tumle rundt. Jeg tror selv det har bidraget til, at vi i dag kan
hilse på alle slags hunde og mennesker uden at han reagerer negativt. Efter
nogle måneder rykkede vi så op, og startede på at træne det egentlige
lydighedsprogram. I dag er han en haj til C-programmet, og vi deltager desuden
i agility samt på et socialt lege-hyggehold for voksne hunde. Og jo, Skt.
Bernhardshunde kan godt gå til agility, de tager bare banen i et alternativt
tempo!

Held og lykke med hunden!
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

"(: MarlboroMan :)" skriver:

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-04-03 12:17

> [...]
> i agility samt på et socialt lege-hyggehold for voksne hunde. Og jo, Skt.
> Bernhardshunde kan godt gå til agility, de tager bare banen i et

Hej Dorthe.

Jeps, Tessa er en lille hvalp. Vi får hende her d. 01-05, hvor hun så er 8
uger gammel.

Det lyder som om du har tjek på tingene og jeg er nu sikker på at det som
DCH tilbyder er det rigtige for os (Tessa, min forlovede og mig).

Alt det du skriver er netop det vi vil opnå med træning af hende. Hun skal
helst kunne med "alle" hunde/dyr og det ser ud til at det er det hun opnår.

Perfekt.

Tak for hjælpen.

Mvh.

Kenneth

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 15-04-03 13:17

"(: MarlboroMan :)" skriver:

> [...]
> helst kunne med "alle" hunde/dyr og det ser ud til at det er det hun opnår.

Nu var Nansen såmænd vores første hund, så nogen ekspert er jeg vist ikke just
*smil*. Når I får hunden som 8 uger gammel, er den enormt modtagelig for indtryk
og oplevelser. Mange gode såvel som dårlige vaner grundlægges i tiden lige efter
I har fået hende. Det er derfor vigtigt at give hende så mange positive
oplevelser som mulige med andre hunde, og også gerne katte, fugle børn osv, alt
hvad I kunne forestille Jer hun vil møde i fremtiden.

Dog skal hun ikke overstimuleres. Prøv at lægge mærke til hvornår hun trækker
lidt tilbage, og virker træt. Så skal hun have fred, og tid til at fordøje det
hele. De første par gange til træning kan en hel time såmænd også være for
meget, afslut gerne når I føler hun har fået nok. Visse hunde, som f.eks. min
egen, kan dog næsten ikke få nok *smil*. Som lille kom han med i gågaden, og du
kan jo forestille dig hvor mange mennesker der lige skulle begrave hænderne i
sådan en 3 måneders uldklump! Han elskede al opmærksomheden, og forstår i dag
ikke helt, hvorfor der er færre der vil nusse med ham nu, hvor han er en
savlende stor hanhund på 55 kg. For indeni er han stadig en lalleglad hvalp
*grin*.

Regner selvfølgelig med billeder når vidunderet er ankommet hjemme hos Jer!
Hilsen Dorthe
Billeder af Nansen: http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1944
http://www.vildkat.dk/

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-04-03 14:00

> [...]
hvalp
> *grin*.
>
> Regner selvfølgelig med billeder når vidunderet er ankommet hjemme hos

Hej igen Dorthe.

Det er nok de færreste der kan betegnes som eksperter men vi lærer vel
allesammen af vores og andre erfaringer *S*.

Jeg siger igen tak for alle de gode råd. Jeg tager dem allesammen til mig.

Billeder!? Dem har vi allerede en del stykker af c",)

Mvh.

Kenneth

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-04-03 13:07

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i agility samt på et socialt lege-hyggehold for voksne hunde. Og jo, Skt.
> Bernhardshunde kan godt gå til agility, de tager bare banen i et

Det lyder som det Kemba skal igang med når vi nu får ham hjem her den 29. så
jeg må til at finde ud af hvor vi kan melde os til i nærheden af 4070
området

Mvh MArtin

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 15-04-03 14:57

DCH´s hjemmeside:
http://www.dch-danmark.dk/index_hundetraning.htm

Hilsen fra Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Ditte K

Dato : 15-04-03 13:29

Hej Kenneth

Det er altid en god ide at undersøge hvad DKK tilbyder, der skal nok være
noget i dit område også.

www.dansk-kennel-klub.dk

Mvh Ditte

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-04-03 14:01

> Hej Kenneth
>
> Det er altid en god ide at undersøge hvad DKK tilbyder, der skal nok være
> [...]

Hej Ditte.

Jeg vil kigge på det.
Tak for linket, utroligt jeg ikke selv tænkte på det da jeg læste om deres
købsaftale!

Mvh.

Kenneth

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-04-03 17:43

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3e9be4ba$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det eneste jeg har kunne finde er DCH og de tilbyder ikke træning som
sådan
> kun leg og hygge.

Prøv at tjekke www.hundeakademiet.dk der gik vi med vores.
Og her der der plads til at Bolette kan smide en reklame ind for Nicki *S*.

Mvh.

KIm

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 16-04-03 20:06

Hej Kenneth,

Jeg vil gerne - endda meget gerne - sekundere Kim i hans anbefaling af
Hundeakademiet, som træner i Sorgenfri.
Vi kørte 80 km hver vej for at træne vores hvalp der, i foråret 2001, da vi
fandt deres træning og med positive tankegang hele tiden. Her var plads til
leg - hygge og "Øvelses"træning.

Ellers vil de fleste hvalpehold hos DKK, DcH og andre steder bestå af samme
cocktail.

MVh
Iben
www.kelpie.dk - Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark
www.distanceridning.dk - Distancerytterforeningens hjemmeside med
oplysninger og resultater om/fra distanceridning i DK.