Opsætning af Cisco 827
Fra : Henrik

Dato : 15-04-03 08:58

Hej

Jeg vil gerne opsætte min cisco 827 router sådan, at der er 32
statiske ip adresser og at resten kan tildeles af dhcp serveren.
Desuden vil jeg lukke alle porte ind i mit eget netværk, på nær nogle
enkle f.eks. port 80, der skal redirectes til en bestemt ip adresse.
Jeg har en gang for længe siden sat det op på min daværende cisco 677
og det lykkedes mig også på et tidspunkt at åbne alle porte ind og ud
af netværket i 827'eren (med access lists).
Nu har jeg fedte rundt i en rum tid med 827'eren og kan ikke rigtig
finde ud af det. Jeg har ledt på nettet efter en god vejledning uden
held.
Er der nogen, der kan hjælpe med et link til en god vejledning eller
kan kaste de 'magiske' kommandoer efter mig?

På forhånd tak

Henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-03 16:41

On 15 Apr 2003 00:58:02 -0700, chiwauwa@hotmail.com (Henrik)
wrote:

> Jeg vil gerne opsætte min cisco 827 router sådan, at der er 32
> statiske ip adresser og at resten kan tildeles af dhcp serveren.

ip dhcp excluded-address 10.10.10.1 10.10.10.32
ip dhcp pool homenetwork
network 10.10.10.0 255.255.255.0
default-router 10.10.10.1
domain-name hojmark.net
dns-server 212.242.41.248 212.242.41.249
lease 100
(eller hvad dine adresser nu er).

> Desuden vil jeg lukke alle porte ind i mit eget netværk, på nær nogle
> enkle f.eks. port 80, der skal redirectes til en bestemt ip adresse.

Hvis du kører NAT (overload), er der som default lukket for
trafik udefra. Der lukkes kun det trafik ind, som er svar på et
request indefra.

Hvis du vil have port 80/tcp forwardet fra din yderside til din
inderside, gøres det med
ip nat inside source static tcp 10.10.10.x 80 int Dialer0 80
(eller hvad dine adresser og interface nu er)

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/