Brother HL 1250 laserprinter
Fra : Preben Andersen

Dato : 15-04-03 08:25

Jeg er den lykkelige ejer af ovennævnte printer, som indtil nu har opført
sig perfekt. Nu er den imidlertid begyndt at skrive "urene" udskrifter
forstået således, at udskrifterne virker snavsede med svage spor af toner på
steder, hvor der ikke skulle være noget. Er der nogen, der har et godt råd
til at undgå disse snavsede udskrifter?

mvh
Preben

Fra : JSM

Dato : 15-04-03 09:18

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> steder, hvor der ikke skulle være noget. Er der nogen, der har et godt råd

Skift tonerpatron.

mvh
Jesper

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-04-03 09:21

"JSM" <1@2.dk> wrote in message news:b7gf7p$1pv$1@sunsite.dk...

> Skift tonerpatron.

Den er næsten lige skiftet, så det kan vel ikke være det?

mvh
Preben

Fra : JSM

Dato : 15-04-03 09:38

> Den er næsten lige skiftet, så det kan vel ikke være det?
>
> mvh
> Preben

Det er det jo så nok ikke nej. Har du prøvet at tørre spejlet af ?
Når du tager toner/tromleenheden ud er det den glasplade som sidder på
oversiden inde i hullet. Tør den af med et tørt stykke køkkenrulle.

mvh
Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-03 16:11

> [...]

> steder, hvor der ikke skulle være noget. Er der nogen, der har et godt råd

Kunne lyde som tromlen. Den er desværre ret dyr at skifte i de små
Brother-modeller (ift. nypris for printer inkl. tromle).
Prøv i først omgang at rense coronatråden (tag toner+tromle ud og skub
rensedimsen frem og tilbage over tråden).

mvh
Kim Jensnen

Fra : Jannik Nisted

Dato : 15-04-03 22:48

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message news:<3e9c2063$0$42606$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> på

Hej Kim,

den printer har jeg også.

det samme skete for mig første gang jeg skulle skifte toner og det
forsvandt da jeg havde skiftet den. MEN jeg gjore altså også printeren
ren dengang. Nu er den begyndt på det igen, og jeg har forsøgt at
rense den men det virker ikke som om det er nok i sig selv. (jeg har
også renset strengen). Derfor tror jeg det er på tiden med endnu en
udskiftning af toneren.

Hilsen Jannik

Fra : lk

Dato : 15-04-03 20:31

Nu har du ikke brugt uorginale tonere.
På min arbejdsplads har vi forsøgt med de uorginale.
De svinede udskrifterne og inde i printeren så vi var tæt på at smide
printerne ud.
Og nej, jeg arbejde ikke i tonerbranchen.

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-03 17:16

"lk" <l@kristensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> printerne ud.
> Og nej, jeg arbejde ikke i tonerbranchen.

Nej, kun original toner. Jeg prøver at købe en ny selv om den gamle burde
virke endnu. Ellers er det nok tromlen, som Kim skrev, men det kan vist ikke
betale sig, den har jeg set til kr. 1500,-.

mvh
Preben

Fra : Kim Noer

Dato : 18-04-03 00:45

Preben Andersen wrote:

> Nej, kun original toner. Jeg prøver at købe en ny selv om den gamle
> burde virke endnu. Ellers er det nok tromlen, som Kim skrev, men det
> kan vist ikke betale sig, den har jeg set til kr. 1500,-.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/tilbehoer-top10.asp?ID=1584587908

1054 hos den billigeste leverandør.

--
"I never did anything wrong and I won't do it again!"

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-03 06:48

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/tilbehoer-top10.asp?ID=1584587908
>
> 1054 hos den billigeste leverandør.

Ja det var da noget af en forskel, tak for det.

mvh
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-04-03 11:44

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
> [...]

> steder, hvor der ikke skulle være noget. Er der nogen, der har et godt råd

Så er der skiftet toner, og det hjalp.

mvh
Preben

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 22-04-03 22:33

> Så er der skiftet toner, og det hjalp.

Havde samme oplevelse med min Brother 1440. Bare sjovt, at den begynder at
svine (=bruge mere) toner når den er ved at køre tør. Jeg nåede aldrig til
det punkt hvor udskrifterne blev uklare/"blege" fordi der simpelthen ikke
var nok toner, men blev som dig også nødt til at udskifte toneren (før?) tid
pga. urene udskrifter. Synes umiddelbart det virker meget besynderligt ikke
at kunne bruge al toneren op.

/Jeppe