Horsmanship - Bog
Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 14-04-03 18:31

Hejsa NG

Min kæreste har fået sin første hest så jeg er blevet enig med mig selv om
at han i fødselsdags gave skal have en bog om horsmanship... Hvad kan i
anbefale... Gerne en let læslig og med mange billeder

Lise Lund Brodersen

Lædergrime, westernsadler, seletøj mm. Speciel syes
Se mere på: WWW.sitecenter.dk/liselb

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 14-04-03 18:44

"Lise Lund Brodersen" <Liselb@mail.dk> wrote:

>Min kæreste har fået sin første hest så jeg er blevet enig med mig selv om
>at han i fødselsdags gave skal have en bog om horsmanship... Hvad kan i
>anbefale... Gerne en let læslig og med mange billeder

Jeg tør næsten ikke gentage det, men Gitte Naldals bog "Fra rytter til
hest" er en rigtig god investering. Mange af de indlæg der behandles i
denne gruppe kunne have været sparet ved at læse bogen.

Skal det være rigtigt godt, så snup et af hendes kurser. Det koster
næsten lige så meget som en finere "avlshingst" men er bestemt
pengene værd.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 14-04-03 22:15

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Skal det være rigtigt godt, så snup et af hendes kurser. Det koster
> næsten lige så meget som en finere "avlshingst" men er bestemt
> pengene værd.

Jeg kan lige nævne, at hun holder foredrag/opvisning med 4 heste i Århus den
26. kl. 13.00 - det koster kr. 60,-
Jeg regner med at tage med.

Se evt. mere på hendes hjemmeside: www.horsemanship.dk

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Iben Holst

Dato : 16-04-03 08:12

> Jeg kan lige nævne, at hun holder foredrag/opvisning med 4 heste i Århus
den
> 26. kl. 13.00 - det koster kr. 60,-

Når du nu siger Århus, er det for mig et vidt begreb. Kan du komme helt
specifikt ind på hvor det foregår??
Og kan man bare møde op eller kræver det tilmelding/bestilling??

Iben

Fra : Marlene

Dato : 16-04-03 11:00

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9d02ec$0$52105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> specifikt ind på hvor det foregår??
> Og kan man bare møde op eller kræver det tilmelding/bestilling??

Kopieret fra hjemmesiden:

Foredrag den 26 april
Dato 07-04-2003
Rideklubben Marienlyst inviterer hermed til foredrag med Gitte Naldal den 26
april kl. 13.00

Til foredraget vil Gitte demonstrere på ukendte heste hvorfor vi gennem
vores kropssprog kan opnå en utrolig fin kommunikation. Foredraget
indeholder grundige forklaringer på hvad hun laver, og hestene vil
overbevise publikum om at de synese det er både sjovt og spændende.

Rideklubben har skaffet 4 heste med forskellige karakter. Gitte vil
demonstrere basisviden og grundtræning på de forskellige heste.
der kan til foredraget købes videoer og bog som Gitte naldal har skrevet og
lavet.

Foredraget bliver afholdt på Marienlystvej 26 8200 Århus N.

Yderligere oplysninger fås hos undertegnede på 26885938

Vi ses

Mette Suhl
Forfatter: Mette Suhl

Tilbage

Fra : Iben Holst

Dato : 28-04-03 13:06

> [...]
>
> Foredraget bliver afholdt på Marienlystvej 26 8200 Århus N.
>
> Yderligere oplysninger fås hos undertegnede på 26885938

Øv for søren - det kom jeg til at læse for sent!! Men alligevel kunne jeg
ikke komme med, for jeg har været ramt af den ene sygdom efter den anden de
sidste 3 uger - men jeg ærgrer mig da uanset årsagen!!

Iben

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 28-04-03 15:12

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> sidste 3 uger - men jeg ærgrer mig da uanset årsagen!!

Jeg tror såmænd ikke, du skal ærgre dig for meget, for der var dæl*******e
koldt! At sidde stille i en stor ridehal med gennemtræk i 3 timer, er nok
ikke det bedste, når man lige har været syg!

Men selve foredraget var da spænende nok. Bare ærgerligt, at man ikke hører
så godt efter, når man sidder og ryster af kulde...

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 15-04-03 06:07

On Mon, 14 Apr 2003 19:44:17 +0200, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

> [...]
>
>Skal det være rigtigt godt, så snup et af hendes kurser. Det koster
>næsten lige så meget som en finere "avlshingst" men er bestemt

   Eller send ham ud at se Shane Mosele arbejde med heste - det
er for det meste ikke så vanvittigt dyrt - men det giver meget med
hjem i rygsækken :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 15-04-03 07:31

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Eller send ham ud at se Shane Mosele arbejde med heste - det
> er for det meste ikke så vanvittigt dyrt - men det giver meget med
> hjem i rygsækken :)

Hvor holder ham shane til henne???
Har han lavet en bog???

Nogen der har en ide om hvor gitte Naldals bog kan købes henne??? (har søgt
hos både biblotek, og bog & ide....)

Undskyld de mange (dumme!!!) spørgsmål, men han har førhen ikke int. sig ret
meget for heste og nu har han så fået denne unge jyde som vi prøvede lidt af
i går (gik rundt med en lang snor og fik ham til at følge efter Det gik
fint men jeg syntes vi godt kunne bruge et par fif fra en proff.

Mvh. Lise

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-04-03 07:35

"Lise Lund Brodersen" <Liselb@mail.dk> wrote:

>Nogen der har en ide om hvor gitte Naldals bog kan købes henne??? (har søgt
>hos både biblotek, og bog & ide....)

Mange hesteudstyrs-forretninger har den liggende, men gå til
www.horsemanship.dk og bestil den der. Køb helst også videoen. Pengene
er givet godt ud.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 15-04-03 07:43

> Hvor holder ham shane til henne???
> Har han lavet en bog???

(klip)

Shane har købt sig en ejendom på Sjælland i området ved Holbæk mener jeg. Hans tlf. nr. er 22129708 eller pr mail på
s-mosele@get2net.dk

--

~Hilsen
Annette~>

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 15-04-03 07:46

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> (klip)
>
> Shane har købt sig en ejendom på Sjælland i området ved Holbæk mener jeg.
Hans tlf. nr. er 22129708 eller pr mail på
> s-mosele@get2net.dk

Det er nok lige langt nok væk... vi bor i Viborg!!!!

Mvh. Lise

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-04-03 11:48

"Lise Lund Brodersen" <Liselb@mail.dk> wrote:

>Det er nok lige langt nok væk... vi bor i Viborg!!!!

Hvor ER du altså heldig. Så bruger du bare Gitte Naldal i stedet

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : john lundsgaard

Dato : 15-04-03 10:50

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Shane har købt sig en ejendom på Sjælland i området ved Holbæk mener jeg.
Hans tlf. nr. er 22129708 eller pr mail på
> s-mosele@get2net.dk

Endnu en af de der nyrige!

Undskyld, undskyld, undskyld men det bare for meget for mit mobbe gen - jeg
kunne ikke holde igen. *GGGGG*

John

--
Kig ind på
www.sitecenter.dk/highfield-ranch

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 16-04-03 18:52

On Tue, 15 Apr 2003 08:30:57 +0200, "Lise Lund Brodersen"
<Liselb@mail.dk> wrote:

>Hvor holder ham shane til henne???
>Har han lavet en bog???

   "Ham Shane" har vist ikke skrevet bøger om det han laver. Men
han ses ofte rundt omkring på rideskoler og ridecentre til
"opvisninger" eller hvad man skal kalde det.....

> [...]
>i går (gik rundt med en lang snor og fik ham til at følge efter Det gik
>fint men jeg syntes vi godt kunne bruge et par fif fra en proff.

   Gitte Naldals bog - og Jasmin Scarese(?)s bog bør kunne
fås/bestilles hos en boghandler. Om man kan få fingre i dem på
biblioteket er lidt mere tvivlsomt - man skal nok bestille dem hjem og
vente på dem og sådan =)

Fra : Lene Heier

Dato : 17-04-03 10:47

<Liselb@mail.dk> wrote:

>Nogen der har en ide om hvor gitte Naldals bog kan købes henne???
Jeg har købt den hos Gitte Naldal. :))

http://www.horsemanship.dk/

Mvh
Lene Heier

Fra : Marianne Nyborg

Dato : 19-04-03 11:19

Hej

En anden rigtig god bog, er: TÆNK SOM DIN HEST af Michael Peace.
Den er udgivet af Aschehoug.

Venligst
Marianne

Fra : Dina Rasch

Dato : 24-04-03 23:12

Jeg kan anbefale klaus Pferdinand Hempfling - Danse med heste.

-Jeg ved ikke om det lige er stavet rigtigt - har ikke bogen ved mig lige
nu.

Dina

Lise Lund Brodersen <Liselb@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9af135$0$42616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 25-04-03 14:43

Mange tak for de mange forslag til bøger, de er alle blevet noteret og så må
jeg jo ud og se hvilke bøger/metoder jeg/vi syntes bedst om!!!