Keine ADSL ... hva' så med ISDN???
Fra : DeltaPower

Dato : 22-03-01 21:14

Hejsa folkens

ADSL er et nogo her hos mig ... ingen kan levere, TDC kan måske, men det
koster ufattelig meget mere at få oprettet end jeg gider betale ... hvis der
er noget de kan finde ud af, så er det at flå deres kunder...

Derfor: Jeg er røvtræt af at skulle nøjes med et 56K ... eller 44000 - 45333
bps som det egentlig kører, derfor vil jeg godt have lidt mere fut på dyret
.... og så er ISDN jo den eneste løsning, som man har råd til på SU... en T3
ville ikke være at foragte, men 15.000 i oprettelse uden moms er lidt for
meget...

MEN: Er der nogen her til lands der tilbyder flatrate ISDN2 ???? CC har kun
single-channel flatrate, og jeg synes altså et ISDN abbo er for dyrt at ha'
for kun at bruge den ene kanal...

Net-tid dutter ikke ... det man kan få pr. måned brænder jeg af på et par
dage...

Måske sku' jeg lige nævne at jeg har min linie hos Mobilix, bruger WOL 1049,
og har Get2net 1001 i baghånden. Konverteringen til ISDN kan jeg nok godt
overkomme, abbo'et kan jeg lære at leve med, men til den pris vil jeg sgu'
ha' flatrate, ellers er ISDN dælme for dyrt...og jeg synes altså ikke der er
nok speed-forskel på single-channel ISDN og en 56K til at retfærdiggøre den
højere pris...

DP

--
"A man who makes a mistake and don't correct it, makes another mistake" -
Konfutse

Visit my website: http://home.worldonline.dk/~dpower

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-03-01 21:24

Hej "DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk>

>MEN: Er der nogen her til lands der tilbyder flatrate ISDN2 ???? CC har kun
>single-channel flatrate, og jeg synes altså et ISDN abbo er for dyrt at ha'
>for kun at bruge den ene kanal...

Jeg ved at TDC tilbyder nogle specielle ISDN flat-rate koncepter til
erhvervskunder. Jeg ved ikke om de har noget internet flat-rate til
private, men hvis de har, så forvent at det koster det blå fra himlen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-01 22:09

Thu, 22 Mar 2001 21:23:49 +0100, skrev Lars Kim Lund
<larskim@mail.com>:

>Jeg ved at TDC tilbyder nogle specielle ISDN flat-rate koncepter til
>erhvervskunder. Jeg ved ikke om de har noget internet flat-rate til
>private, men hvis de har, så forvent at det koster det blå fra himlen.

Alle kan benytte sig af TeleDanmarks erhvervsprodukter.

Flatrate ISDN, med mulighed for bundling, koster kr. 500,- /mdr.

Oprettelse, kr. 2.400,-.

Alle priser + moms.

ADSL koster ikke noget i oprettelse, undtagen vistnok den hurtigste.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-03-01 22:09

Hej Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>

>Alle kan benytte sig af TeleDanmarks erhvervsprodukter.

Jovist, men private MPLS netværk er nok ikke det de fleste private
brugere efterspørger - og det var det jeg tænkte på.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Simon Skals

Dato : 23-03-01 00:02

It seems Lars Kim Lund wrote:

>Jovist, men private MPLS netværk er nok ikke det de fleste private
>brugere efterspørger - og det var det jeg tænkte på.

Hvordan kom du til at tænke på MPLS? Der blev efterspurgt flat-rate
ISDN, og det kan TDK levere som hyldevare.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : DeltaPower

Dato : 24-03-01 01:28

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> ADSL koster ikke noget i oprettelse, undtagen vistnok den hurtigste.

I teorien ja ... men hvis du kigger på deres site, så skal man betale 995,-
for udstyr og andre ting ... plus at man skal betale for flytning af linien
til TeleDanmark ... plus at jeg så ville miste mit tlf-nummer... og min
månedlige tlf-regning ville stige med 15-20%

DP

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-01 12:15

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> I teorien ja ... men hvis du kigger på deres site, så skal man betale
995,-
> for udstyr og andre ting ...

Du låner udstyret af TDC

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : DeltaPower

Dato : 26-03-01 22:12

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Du låner udstyret af TDC

Ikke ifølge deres website...

DP

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-01 22:49

> Ikke ifølge deres website...

Så har du enten fundet en outdated hjemmeside (opasia.dk er den mest
opdaterede) eller også har de ændret vilkårene uden at jeg har opfanget
det...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-01 21:07

> [...]
> Alle kan benytte sig af TeleDanmarks erhvervsprodukter.
> Flatrate ISDN, med mulighed for bundling, koster kr. 500,- /mdr.

Hvis man selv har routeren (eller køber sig en), kan man undgå
oprettelsen. Desuden er månedsudgiften med TDC-router 50%
højere (750,- +moms).

Man får meget router for 2400,-

--

Men venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-01 22:50

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man selv har routeren (eller køber sig en), kan man undgå
> oprettelsen.

Det mener jeg ikke. Har du det på skrift?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-01 05:44

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev :

>Hvis man selv har routeren (eller køber sig en), kan man undgå
>oprettelsen.

såeh - så har de skisme lavet en and på mig - kan du dokumentere
dette ?

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Snart kørende Scorpio 2.9i 24v Cossworth ?????
eller drømmer man endnu

Fra : Hauge

Dato : 22-03-01 21:28

Hejsa

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
der
> er noget de kan finde ud af, så er det at flå deres kunder...

Hvad er det der koster penge ved oprettelse af ADSL ved TDC?

Mvh Hauge

Fra : DeltaPower

Dato : 24-03-01 01:32

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message

> Hvad er det der koster penge ved oprettelse af ADSL ved TDC?

Flytning af linie til TDC: 175,- kr.
Oprettelse af abbo hos TDC: 950,- kr.
Oprettelse af ADSL indtil 31/3-2001: 0,- kr.
Modem: 475,- kr.
Første måned: 349,- kr (256/128)

Er det svar nok?

DP

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-01 21:35

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> ADSL er et nogo her hos mig ... ingen kan levere, TDC kan måske, men det
> koster ufattelig meget mere at få oprettet end jeg gider betale ...

Hvis du kan få ADSL hos TDC skal du ikke betale mere end alle andre.
Det er enten eller

> [...]
kun
> single-channel flatrate, og jeg synes altså et ISDN abbo er for dyrt at

CC og TDC gør. TDC har Pro@ccess ISDN hvor du må bruge begge kanaler til 500
kroner + moms /måned

> Net-tid dutter ikke ... det man kan få pr. måned brænder jeg af på et par
> dage...

Hvordan kan du brænde Nettid80 af på et par dage?
For langt de fleste vil Nettid80 være stort set det samme som flatrate. Især
kombineret med en router der selv åbner og lukker

Har du prøvet ISDN?
56K kan slet ikke sammenlignes...

Fra : Rune Klausen

Dato : 23-03-01 00:09

> Hvordan kan du brænde Nettid80 af på et par dage?
> For langt de fleste vil Nettid80 være stort set det samme som flatrate.
Især
> kombineret med en router der selv åbner og lukker

uhhh haaaa
Nettid 80, den holder da ikke mere end 4 dage :)
Men hvad.. ADSL er sku en vidunderlig ting....

-Rune

Fra : DeltaPower

Dato : 24-03-01 01:46

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Hvis du kan få ADSL hos TDC skal du ikke betale mere end alle andre.
> Det er enten eller

Hvem er alle andre ???

Jeg er ikke TDC kunde, har aldrig været det ... for at du kan få NetExpress
hos TDC skal du allerede have din fastnet-linie hos dem ... det har jeg
lissom ikke, så jeg skal først betale 175,- for at få flyttet linien, så
skal jeg betale 600,- for at få oprettet fastnet nummer ....

Eller også kan jeg vælge at betale de 995,- for oprettelse af Netexpress

....det er ihvertfald sådan jeg forstår deres priser ... men det med småt
gider de ikke skrive... men min tlf-regning vil stige ret voldsomt hvis jeg
skifter til TDC ... det er ihvertfald min forståelse at man skal betale
tlf+ADSL, for TLF'en er da ikke inkluderet i NetExpress abo'et, er den?

> Hvordan kan du brænde Nettid80 af på et par dage?
> For langt de fleste vil Nettid80 være stort set det samme som flatrate.
Især
> kombineret med en router der selv åbner og lukker

Hvad jeg bruger tiden til er min hovedpine, men lad mig bare nøjes med at
sige at mit normalforbrug ligger mellem 6 og 24 timer i døgnet...

> den
>
> Har du prøvet ISDN?
> 56K kan slet ikke sammenlignes...

Ikke som single-bruger ... skolens netværk kører på en split-128K ISDN
forbindelse .... det er det nærmeste jeg kan komme ... men hvis du kigger på
transfer rate... så er der ikke vild stor forskel på ISDN og 56K ...
ihvertfald ikke når man kører threaded net som jeg gør ... har typisk op til
15 DL tråde kørende ... avg.speed ligger på 4-8 kB/s ... og ja, det _er_
langt ud over de teoretiske 4.6 kB/s en 56K burde køre ... men det er
fordelen ved at bruge multithreaded software...

DP

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-03-01 00:08

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> wrote:

>og jeg synes altså ikke der er
>nok speed-forskel på single-channel ISDN og en 56K til at retfærdiggøre den
>højere pris...

Når dit 56K er færdigt med at koble op, kunne du allerede have hentet
200 kilobytes med ISDN. Det er i sig selv alle pengene værd, fordi det
giver mulighed for et helt andet opkoblingsmønster, hvor linien bliver
lukket, så snart der ikke er trafik.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : DeltaPower

Dato : 24-03-01 01:51

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
> 200 kilobytes med ISDN. Det er i sig selv alle pengene værd, fordi det
> giver mulighed for et helt andet opkoblingsmønster, hvor linien bliver

Hvad med transfer-rate ... den er mere interessant ... kan man virkelig opnå
de 64K på en ISDN? Eller er det blot en "teoretisk maximum" som alt andet
kobber-baseret ...

DP

Fra : Lars Månsson

Dato : 24-03-01 08:57

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:AbSu6.5549$Ov.315762@news010.worldonline.dk...

> Hvad med transfer-rate ... den er mere interessant ... kan man virkelig opnå
> de 64K på en ISDN? Eller er det blot en "teoretisk maximum" som alt andet
> kobber-baseret ...

den er altid 64k eller 128k og det tager 2-3 sek. for at blive koblet på

hilsen
-Lars-

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-03-01 11:23

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> wrote:

>Hvad med transfer-rate ... den er mere interessant ... kan man virkelig opnå
>de 64K på en ISDN?

Du opnår 64000 bps hver gang, eller også bliver du slet ikke koblet
op. Og det er vel at mærke begge veje, 1-2 sekunder fra du har trykket
på knappen.

Din påstand andetsteds om, at du kan fylde op til 8 kilobytes/sekund
gennem dit 56K-modem, vil jeg betragte som fejlmåling, medmindre der
er tale om komprimerbare data. Multithreading bruges til at skaffe dig
"flere pladser i køen" på serveren og de globale internetforbindelser
- det skaffer altså ikke mere plads på forbindelsen ind i huset.

Fra : DeltaPower

Dato : 26-03-01 22:11

> [...]
> "flere pladser i køen" på serveren og de globale internetforbindelser
> - det skaffer altså ikke mere plads på forbindelsen ind i huset.

Det er kun hvad softwaren fortæller mig ... jeg har lissom intet andet at gå
ud fra ...

DP

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-03-01 22:50

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> wrote:

>Det er kun hvad softwaren fortæller mig ... jeg har lissom intet andet at gå
>ud fra ...

Joda. Hent en komprimet fil af kendt størrelse. Tag tid. Regn.