K7S5A
Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 14-04-03 22:07

Hej

Jeg har et problem. Jeg har sådan et K7S5A bundkort, og der har jeg et
problem. Nemlig at jeg havde engang nogle højtalere med input til headsæt,
og det var dejligt for så blev det jo meget højere end hvis jeg satte mit
headsæt direkte i lydkortet. MEN de højtalere har jeg så skiftet ud med
nogle andre, uden plads til mit headsæt, så udover det erlidt træls, at
skulle helt ned at tage mine højtalere fra også sætte mit headsæt er der
også et andet problem, nemlig at lyden ikke er så høj. Selvom alt er skruet
helt op, så er det alligevel ikke højt nok, men jeg har ladet mig overhøre
at der findes en Sound-manager der gør sådan så jeg kan skrue yderliger op.
Eller er der andre muligheder.

Mvh Mick

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 14-04-03 22:33

"Mick Lyngø Larsen" <superaab@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det var dejligt for så blev det jo meget højere end hvis jeg satte mit

hej Mick

jeg havde en veninde med samme problem som dig
meget lav lyd på K7S5A

købte et lydkort til en hund og satte det i og disconected det indbygged i
bios
med god lyd til følge. uden at være sikker tror jeg at det indbygged ac97
lydkort er uden forforstærker
og kun duer til højtaler men egen sttømforsyning/forstærker men det er der
sikkert andre der ved meget mere om end mig det er kun et gæt

Hilsen Jan o

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-04-03 16:51

On Mon, 14 Apr 2003 23:33:02 +0200, Jan Ohlsson wrote:

> [...]
>og kun duer til højtaler men egen sttømforsyning/forstærker men det er der
>sikkert andre der ved meget mere om end mig det er kun et gæt

Det er reelt ikke en AC97 chip, men en chip der via software kan emulere
AC97.......skrabet er ikke ordet, derudover er lyden på disse AC97 wanna-be
chips ikke specielt god!

>Hilsen Jan o

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I will not be pushed, filed, stamped, briefed, debriefed, or numbered!

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 14-04-03 18:34

> [...]
> og det var dejligt for så blev det jo meget højere end hvis jeg satte mit

ECS som har lavet det pågældene bundkort har for at holde prisen nede ikke
bygget forstærker på bundkortet.
Jeg har som den anden skriver som svar også købt et lydkort til en hund, og
slået bundkortets AC97 lyd fra i bios.
Herefter har jeg al den lyd jeg vil have.

Lur mig om det ikke er muligt at købe en fordeler til udgangen af lydkortet
så du både har højtaler og høretelefoner siddende i samtidig. Så kan du jo
bare slukke højtaler når du bruger høretelefonerne.

MVH

Klindt